Kategoria: WRC

Rajd Niemiec 2017 (OS 2-5): Mikkelsen liderem, kolejny pech Latvali

Poranna pętla Rajdu Niemiec obfitowała w dramaty i wielkie niespodzianki. Po pięciu odcinkach specjalnych na prowadzeniu jest Mikkelsen przed Tänakiem i Ogierem. Z rajdem pożegnał się Dani Sordo, który opuścił drogę na OS4. Posłuszeństwa odmówił silnik w aucie Latvali. Broniący pozycji lidera mistrzostw świata, Thierry Neuville na chwilę wylądował w winnicy, a jego zespołowy kolega, Hayden Paddon złapał kapcia.

Piątkowe zmagania w Rajdzie Niemiec otworzył krótki OS Wadern-Weiskirchen (9,27 km), na którym najlepszy czas zanotował Dani Sordo. Dla Hiszpana to 150. start w Mistrzostwach Świata. – Całkiem dobrze. Balans auta był dobry. Starałem się dać z siebie wszystko. Będzie dzisiaj trudno, pogoda wygląda na skomplikowaną – powiedział na mecie hiszpański kierowca. 1,7s za nim znalazł się Neuville, a 2,6s stracił Latvala. Za czołową trójką uplasowali się Mikkelsen (+2,9s), Tänak (+3,7s) i Breen (+4,3s). Dopiero siódmy czas wykręcił Ogier (+5,0s). Francuz obrócił się na odcinku, przez co stracił około pięciu sekund. Czołową dziesiątkę zamknęli Lappi (+5,1s), Evans (+5,3s) i Hänninen (+5,9s). – Jestem całkiem zadowolony. Nie ryzykuję, sprawdzam ile brudu jest na drodze. Wszystko jest dobrze – powiedział Lappi.

Na trzecim odcinku specjalnym chwile grozy przeżył Thierry Neuville. Belg chwilę po starcie w prawym zakręcie wyjechał w winnice, gdzie uszkodził przód swojego Hyundaia, tracąc przy tym 10,9s. – Wypadłem kilometr po starcie. Droga była sucha, a potem na hamowaniu zrobiła się mokra i wjechałem w winnicę. Straciłem przód, przez co nie mam teraz w ogóle docisku – powiedział belgijski kierowca. Podobną przygodę miał także Hänninen, który zameldował się na jedenastej pozycji (+18,5s). Odcinek padł łupem Tänaka, który objął prowadzenie w rajdzie. Za nim znaleźli się Ogier (2,3s) i Mikkelsen (+3,4s). – Mocno naciskam i ryzykuję, ale musimy to robić. […] Auto jest bardzo fajne – powiedział na mecie Norweg. Dalsze miejsca zajęli: Evans (+4,8s), Latvala (+7,1s), Sordo (+7,5s), Breen (+10,5s), Neuville (+10,9s), Paddon (+13,8s) i Lappi (+16,6s).

OS Grafschaft (18,35 km) niespodziewanie wygrał Andreas Mikkelsen. Norweg był szybszy aż o 7,4s od drugiego na mecie Lappiego i tym samym objął prowadzenie w rajdzie. – To nie była idealna jazda – popełniłem dwa małe błędy, więc nie jestem w pełni zadowolony. Wcześniej nie radziłem sobie dobrze na tym odcinku, ale studiowanie onboardów przyniosło efekty. Auto jest niesamowite – powiedział norweski kierowca. Oesowe podium uzupełnił Ogier (+7,8s). – Nie jestem w pełni zadowolony z samochodu. […] Z jakiegoś powodu nie mogę dobrać odpowiedniego set-up’u – powiedział zawodnik M-Sportu. Czwarty czas wykręcił Evans (+8,9s), piąty był Tänak (+9,0s), szósty Hänninen (+9,2s), siódmy Latvala (+10,0s), ósmy Meeke (+10,8s), dziewiąty Neuville (+13,9s), a dziesiąty Breen (+22,8s). Oesu nie ukończył Dani Sordo – Hiszpan opuścił drogę 600 metrów za startem.

Pętlę zakończył kolejny przejazd Wadern-Weiskirchen (9,27 km). Niestety trudów Rajdu Niemiec nie wytrzymał silnik w samochodzie Latvali. Fin stracił prawie półtorej minuty do najszybszego na odcinku Neuville’a. 0,3s za Belgiem uplasował się Ogier, a 2,8s stracił Tänak. Dalej uplasowali się Mikkelsen (+3,5s), Breen ex aequo z Hänninenem (+4,3s), Evans (+5,1s), Meeke (+5,9s), Lappi (+6,5s) i Paddon (+7,3s).

Klasyfikacja Rajdu Niemiec po pięciu odcinkach specjalnych: 1. Mikkelsen, 2. Tänak (+4,1s), 3. Ogier (+5,6s), 4. Evans (+14,8s), 5. Neuville (+17,5s), 6. Lappi (+29,2s), 7. Breen, Hänninen (+31,5s), 9. Paddon (+1:18,6s), 10. Latvala (+1:36,8s).

komentarzy







Serwis tworzy grupa pasjonatów, dla których rajdy samochodowe są czymś więcej niż tylko sportem.

Zgodnie z nazwą Rajdy24, relacjonujemy życie rajdowego świata 24 godziny na dobę.

Nasi partnerzy

Dołącz do nas!

Copyright © Rajdy24.pl (2014 - 2016). Właścicielem serwisu jest firma GB Promotion

To Top