Kategoria: WRC

Rajd Niemiec 2017 (OS 13-17): Tänak utrzymał prowadzenie

Druga, sobotnia pętla Rajdu Niemiec nie była udana dla kierowców Toyoty. Lappi i Latvala na OS Panzerplatte przebili opony w swoich autach. Dla Krisa Meeke’a ten dzień również był pechowy – jego samochód uległ awarii.

Załogi rywalizujące w Rajdzie Niemiec w czasie drugiej sobotniej pętli, mieli dwukrotnie do pokonania odcinek specjalny Arena Panzerplatte o długości blisko trzech kilometrów. Najlepiej podczas pierwszego przejazdu zaprezentował się Dani Sordo z Hyundai Motorspot, który pokonał o 0,1s Otta Tänaka, lidera Rajdu Niemiec. Trzeci dojechał Andreas Mikkelsen (+0,6s). Tuż za podium uplasował się Meeke (+0,6s), a piąty był Ogier (+1,1s). – Dla nas wszystko dobrze. Tutaj różnice nie są tak istotne – komentował na mecie.

Czternasta próba, to drugi przejazd Arena Panzerplatte. Ponownie najszybciej ten krótki oes przejechał Sordo. Za nim dojechali, drugi Meeke (+0,3s), trzeci Tänak (+0,4s). Czwartą lokatę wywalczył Latvala (+0,5s), a czołową piątkę zamknął Lappi (+0,6s).

Drugi, sobotni przejazd legendarnego odcinka Panzerplatte (41,97km) był popisem Daniego Sordy. – Dobrze. Miałem więcej satysfakcji niż za pierwszym przejazdem. Szkoda błędów z pierwszego dnia. Pracujemy nad kilkoma rzeczami, na przykład dyferencjałem, żeby działał lepiej – mówił na mecie zwycięzca oesu. Za Hiszpanem uplasował się Andreas Mikkelsen (+1,8s), a trzecie miejsce na swoje konto zapisał Tänak (+3,3s). – Jestem zadowolony. Czysty przejazd. Byłem ostrożny w brudnych sekcjach – komentował za metą lider zawodów. Czwarty dojechał zespołowy kolega Estończyka, Ogier (+5,0s), a w najlepszej piątce znalazł się również Breen (+8,8s). Problemy mieli kierowcy Toyoty. Latvala i Lappi, przebili opony i musieli zatrzymać się na trasie. Również Kris Meeke nie zaliczy tego dnia do udanych. Nie przejechał Panzerplatte z powodu awarii pompy paliwa.

Przedostatnim odcinkiem specjalnym sobotniej pętli był OS16 Freisen 2 (14,78km). Aktualny mistrz świata wygrał przed Latvalą (+0,4s) i Mikkelsenem (+0,7s) – Seb i ja ciśniemy na maksa. Cieszę się tym pojedynkiem. Chciałbym, żeby trwał do jutra, do ostatniego odcinka. Moja pewność siebie w samochodzie jest coraz lepsza, z odcinka na odcinek, z kilometra na kilometr – relacjonował za metą Norweg. Czwarty był Tänak (+1,1s), który utrzymał prowadzenie w klasyfikacji generalnej.

Sobotnie zmagania w Rajdzie Niemiec zamykał OS17 Roemerstrasse 2 (12,28km). Najszybciej asfaltową nitkę przejechał Jari-Matti Latvala. Andreas Mikkelsen w swoim C3 WRC stracił do Fina 0,9s. Na najniższym stopniu podium dojechał Ogier (+2,1s). – Zrobiłem kilka małych błędów. Było bardziej brudno niż się spodziewałem. Jak istotne jest wyprzedzenie Mikkelsena? Nie chcę nadmiernie ryzykować walcząc o trzy dodatkowe punkty – opowiadał Ogier. Czwarte i piąte miejsce zapisali dla siebie kierowcy Hyundaia i20 Coupe WRC – odpowiednio: Paddon (+2,5s) i Sordo (+4,1s). Lider Rajdu Niemiec, Ott Tänak zakończył trzeci dzień rywalizacji z szóstym czasem, 4,3s wolniej od Latvali.

W klasyfikacji generalnej najlepsza piątka to: 1. Tänak, 2. Mikkelsen (+21,4s), 3. Ogier (+29,6s), 4. Evans (+1:48,3s), 5. Hänninen (1:52,5s).

komentarzy







Serwis tworzy grupa pasjonatów, dla których rajdy samochodowe są czymś więcej niż tylko sportem.

Zgodnie z nazwą Rajdy24, relacjonujemy życie rajdowego świata 24 godziny na dobę.

Nasi partnerzy

Dołącz do nas!

Copyright © Rajdy24.pl (2014 - 2016). Właścicielem serwisu jest firma GB Promotion

To Top