Kategoria: WRC

Rajd Niemiec 2017: drugie zwycięstwo Tänaka

Ott Tänak i Martin Järveoja zwyciężyli w 35. Rajdzie Niemiec, dziesiątej rundzie tegorocznych mistrzostw świata! Dla Estońskiej załogi to drugie zwycięstwo w karierze i w tym sezonie – wcześniej triumfowali we Włoszech. Tänak na stałe objął prowadzenie w niemieckim rajdzie po siódmym odcinku specjalnym i nie oddał go aż do końca. Tuż za nim finiszowali Andreas Mikkelsen i Anders Jæger – to ich pierwsze podium wywalczone w zespole Citroëna. Trzecie miejsce zajęli Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, dzięki czemu zostali samodzielnymi liderami klasyfikacji generalnej WRC. Tytuł mistrzowski w WRC 2 wywalczyli Pontus Tidemand i Jonas Andersson.

Ostatni dzień zmagań w Rajdzie Niemiec rozpoczął się bardzo wcześnie, bo już o 7:25. Wtedy kierowcy wyruszyli na odcinek Losheim am See, o długości przeszło trzynastu kilometrów. Najlepszy czas wykręcił Juho Hänninen, który walczył o czwartą pozycję w klasyfikacji generalnej. – Czucie było całkiem dobre. Starałem się pojechać szybciej, ale nie chciałem przesadzić – powiedział kierowca Toyoty. Jego główny rywal, Elfyn Evans przestrzelił skrzyżowanie i zgasił silnik. Zaowocowało to ponad 11-sekundową stratą i dopiero dziesiątą pozycją. Oesowe podium uzupełnili Mikkelsen (+0,2s) i Tänak z Breenem (+3,1s). – Pozwólmy mu cisnąć, jesteśmy wciąż daleko z przodu. Pozwólmy mu robić swoją robotę – powiedział Estończyk, pytany o tempo Mikkelsena. Miejsca pięć, sześć, siedem zajęli kolejno: Ogier (+4,8s), Paddon (+5,3s) i Lappi (+5,7s). W czołowej dziesiątce znaleźli się także Latvala (+5,9s) i Neuville (+7,4s).

Na OS19 świetne tempo zaprezentowali kierowcy Toyoty. Odcinek padł łupem Lappiego. – To było dobre. Zrobiliśmy wczoraj wiele analiz i znaleźliśmy rzeczy, które robię źle. Mniej gazu – taki jest sekret – powiedział Estończyk. 2,2s za nim znalazł się jego zespołowy kolega, Jari-Matti Latvala. Trzeci z kierowców japońskiego zespołu, Juho Hänninen był piąty (+4,2s), dzięki czemu powiększył swoją przewagę nad Evansem. Podium uzupełnił Mikkelsen (+2,7s), a czwarty był Tänak (+3,2s), który na mecie zameldował się bez tylnych lusterek. – Straciliśmy je na pierwszej szykanie. To dobrze dla aerodynamiki – powiedział lider rajdu. Za czołową piątką znaleźli się Neuville (+4,3s), Breen (+7,1s), Sordo (+8,5s), Ogier (+9,2s) i Paddon (+9,5s).

Na drugim przejeździe odcinka Losheim am See pierwsze oesowe zwycięstwo na swoje konto zapisał Craig Breen. – Starałem się cisnąć. Nie chcę tego odpuścić. Teraz damy z siebie wszystko i zobaczymy, co się stanie – powiedział Irlandczyk. 0,3s za nim znalazł się Paddon, a 0,9s stracił Latvala. – Po pierwszym przejeździe poprawiliśmy nasze notatki. Teraz jedziemy na Power Stage i postaramy się o kilka dodatkowych punktów – powiedział kierowca Toyoty. 0,4s do podium stracił umacniający się na czwartej pozycji Juho Hänninen. Piąte miejsce zajął oszczędzający opony na Power Stage Sébastien Ogier (+2,4s). Za nim znaleźli się: Sordo (+2,9s), Mikkelsen (+4,0s), Neuville (+4,5s), Tänak (+4,9s) i Evans (+5,4s).

Power Stage padł łupem Daniego Sordy. 0,2s stracił do niego Lappi, który był o krok od opuszczenia trasy na szybkim, prawym zakręcie. Bonusowe punkty zdobyli także Latvala (+2,6s), Ogier (+2,7s) i Breen (+2,9s). – To świetne uczucie. Początek rajdu poszedł perfekcyjnie. Potem chodziło tylko o kontrolowanie naszego prowadzenia. Wygranie pierwszego rajdu asfaltowego to fajne uczucie. Z tymi 25 punktami nie widzę powodów, dla których mielibyśmy nie walczyć o mistrzostwo. Będziemy walczyć. Musimy dalej wygrywać, jeśli chcemy być mistrzami – powiedział zwycięzca rajdu.

Nieoficjalne wyniki Rajdu Niemiec: 1. Tänak, 2. Mikkelsen (+16,4s), 3. Ogier (+30,4s), 4. Hänninen (+1:49,2s), 5. Breen (+2:01,5s), 6. Evans (+2:03,4s), 7. Latvala (+3:58,2s), 8. Paddon (+4:32,4s), 9. Kremer (+10:19,4s), 10. Camilli (+10:44,3s).

komentarzy







Serwis tworzy grupa pasjonatów, dla których rajdy samochodowe są czymś więcej niż tylko sportem.

Zgodnie z nazwą Rajdy24, relacjonujemy życie rajdowego świata 24 godziny na dobę.

Nasi partnerzy

Dołącz do nas!

Copyright © Rajdy24.pl (2014 - 2016). Właścicielem serwisu jest firma GB Promotion

To Top