Rajd Sardynii 2019: drugie miejsce Kajetanowicza i Szczepaniaka w WRC 2!
Michał Rokita i Wojciech Habuda wygrywają 50. Rajd Festiwalowy 2019
3. runda Tarmac Masters pod znakiem zmiennej pogody i trudnych odcinków specjalnych – podsumowanie
Arkadiusz Lechoszest i Krzysztof Pietruszka stawiają na dobrą zabawę w 50. Rajdzie Festiwalowym
Rajd Sardynii 2019: Sebastien Ogier liderem z niewielką przewagą
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: RSMP

Rajd Nadwiślański 2019: Piotr Parys i Paweł Drahan ponownie w Fieście Proto

Już w najbliższy weekend Piotr Parys z Pawłem Drahanem wystartują Fordem Fiestą Proto w drugiej eliminacji Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski – Rajdzie Nadwiślańskim z bazą w Puławach. Jest to jedna z najmłodszych rund polskiego championatu, z szybkimi i technicznymi odcinkami specjalnymi.

Piotr Parys: Rajd jest mi znany, ponieważ jechałem go w zeszłym roku. Wprawdzie jeszcze jako samochód funkcyjny PZM, ale pozwoliło mi to poznać oesy i ich charakterystykę. Wiadomo, że odcinki nie będą takie same, ale być może przez to nie będą dla mnie zupełną nowością. Rajd jest bardzo szybki, czyli taki jak lubię. Oesy miejscami bardzo śliskie, szczególnie w sadach, gdzie drogi są pokryte pyłkiem i ziemią, o zmiennej nawierzchni.  Przed rajdem miałem w sumie kilkudniowe testy, między innymi na dolnośląskich trasach. Pracowaliśmy nad dopracowaniem ustawienia zawieszenia, które sprawdziło się podczas pierwszej eliminacji. Jednak ten rajd ma inną charakterystykę i potrzebne były korekty. Staraliśmy się wraz z serwisem jak najlepiej wykorzystać ten czas. Jest to mój domowy rajd, dlatego staraliśmy się dobrze do niego przygotować. Myślę, że będę miał tutaj większe niż na innych rajdach wsparcie znajomych i miejscowych kibiców .

 

Paweł Drahan: Na testach przed rajdem dużo pracowaliśmy na dolnośląskich odcinkach o zbliżonej charakterystyce do tych, na jakich przyjdzie nam startować w ten weekend. Głównym zadaniem było zoptymalizowanie zawieszenia i dopracowanie opisu trasy odcinka. Startowałem na tym rajdzie wielokrotnie. Jest trudny, szybki, wymagający. Do końca nie wiadomo czego można się spodziewać. W zależności od aury, jeżeli jest wilgotno to w sadach, które otaczają odcinki specjalne jest niesamowicie ślisko, natomiast jeżeli jest sucho, to rajd jest potwornie szybki.
Rajd do którego zgłosiło się 78 załóg rozpocznie się w piątkowy wieczór ceremonią startu honorowego przy ul. Lubelskiej 5. Na sześciu odcinkach specjalnych załogi będą rywalizować w sobotę 1 czerwca, aby ponownie spotkać się na mecie w sobotni wieczór








Do Góry