Kategoria: WRC

Rajd Meksyku 2018 (OS 6): Meeke goni Sordo

fot. twitter/topgear.ie ‏

Drugą piątkową pętlę rozpoczął ponownie przejeżdżany odcinek Duarte – Derramadero (26,05 km). Na serwisie mechanicy odkryli w samochodzie Neuville’a zbyt wysokie zużycie benzyny. Okazało się, iż ciśnienie paliwa było zbyt niskie. Awarię udało się usunąć. Na trasie problemy miał Suninen. Dotarł do mety ze stratą ponad dwóch minut. – Poszedłem za szeroko i uderzyłem lewą tylną częścią auta. Myśleliśmy, że to kapeć, ale to najwyraźniej części zawieszenia – tłumaczył Fin.

Najlepszy czas na odcinku zanotował Meeke. Tylko 0,3s stracił do niego Ogier, a 1,8s Mikkelsen. Czwarty był Tänak (+2,3s), a piąty Sordo (+4,3s). Kolejne pozycje zajęli: 6. Loeb (+6,3s), 7. Latvala (+6,7s), 8. Neuville (+12,5s), 9. Lappi (+14,5s), 10. najlepszy w WRC2 Tidemand (+58,6s).

Klasyfikacja generalna po OS 6:

  1. Dani Sordo i Carlos del Barrio (1:11:06,9s, Hyundai i20 Coupe WRC)
  2. Kris Meeke i Paul Nagle (+12,3s, Citroën C3 WRC)
  3. Ott Tänak i Martin Järveoja (+19,4s, Toyota Yaris WRC)
  4. Sébastien Loeb i Daniel Elena (+19,9s, Citroën C3 WRC)
  5. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (+27,4s, Ford Fiesta WRC ’17)
  6. Andreas Mikkelsen i Anders Jæger (+30,2s, Hyundai i20 Coupe WRC)
  7. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (+56,2s, Toyota Yaris WRC)
  8. Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (+1:17,9s, Hyundai i20 Coupe WRC)
  9. Esapekka Lappi i Janne Ferm (+1:32,8s, Toyota Yaris WRC)
  10. Pontus Tidemand i Jonas Andersson (+3:18,0s, Škoda Fabia R5)

Wypowiedzi po OS 6:

Sordo: po prostu staram się nie jechać tak agresywnie ze względu na opony. Mam miękkie z tyłu i samochód ślizga się trochę.

Meeke: wiedzieliśmy, że Ogier będzie szybszy podczas powtórki. Dla mnie drugi przejazd jest przyjemniejszy, dobra przyczepność na oponach i jestem zadowolony z mojego rytmu

Mikkelsen: czysty przejazd. Źle zrozumiałem jedną notatkę o tempie, która kosztowała sekundę. Oprócz tego na razie jestem całkiem zadowolony.

Tänak: kiedy jest pełna moc, silnik działa dobrze.

Lappi: Wszystko jest takie samo jak dziś rano, więc bez zmian.

Czy problem z przegrzewaniem silnika został usunięty? Latvala: chłopaki ciężko pracują, próbując to naprawić. W tej chwili wszystko jest w porządku – następny odcinek jest bardziej wymagający.

Ogier: na pewno bardziej przyczepnie tym razem, Wydaje się, że otrzymujemy przyczepność, ale będzie to trudne z miękkimi oponami. Walczymy.

Neuville: silnik działał w porządku, ale jestem naprawdę zdenerwowany, ponieważ straciliśmy czas. Wcześniej było jeszcze możliwe awansować jedną lub dwie pozycje, a to ważne dla naszej jutrzejszej pozycji na drodze. Teraz wygląda to gorzej.

Zobacz również:

komentarzy








Serwis tworzy grupa pasjonatów, dla których rajdy samochodowe są czymś więcej niż tylko sportem.

Zgodnie z nazwą Rajdy24, relacjonujemy życie rajdowego świata 24 godziny na dobę.

Nasi partnerzy

Dołącz do nas!

Copyright © Rajdy24.pl (2014 - 2016). Właścicielem serwisu jest firma GB Promotion

Do Góry