Kategoria: WRC

Rajd Meksyku 2018 (OS 5): Suninen zwycięzcą próby. Przygody Neuville’a i Meeke’a

Pętlę zakończył Street Stage León, mierzący ponad jeden kilometr. Cała próba miała nawierzchnię asfaltową. Dużą stratę, jak na tak krótki odcinek, zanotował Neuville. Był wolniejszy od zwycięzcy o 26,5s. Belg pokonał trasę z otwierającymi się drzwiami. Miał także problemy z silnikiem. To było według niego przyczyną słabego wyniku. Czas stracił także Meeke zawadzając na nawrocie o donice z roślinami. Niespodziewanie najszybszy był Suninen (1:03,7s). Drugi czas zanotował Mikkelsen (+0,1s), trzeci Loeb ex aequo z Tänakiem (+0,2s). Kolejne pozycje zajęli: 5. lider rajdu Sordo ex aequo z Latvalą (+0,5s), 7. Ogier (+0,7s), 8. najlepszy w WRC2 Tidemand (+1,8s), 9. Evans (+1,9s), 10. Meeke (+2,0s), 11. Lappi (+3,5s).

W WRC2 najszybciej odcinek pokonał Tidemand. 1,9s stracił do niego Greensmith, a 2,0s Huttunen. W generalce klasy także prowadzi Tidemand z ogromną przewagą ponad dwóch minut nad drugim Greensmithem. Trzeci jest Huttunen tracący blisko dwie i pół minuty.

Klasyfikacja generalna po OS 5:

  1. Dani Sordo i Carlos del Barrio (+54:05,7s, Hyundai i20 Coupe WRC)
  2. Kris Meeke i Paul Nagle (+16,6s, Citroën C3 WRC)
  3. Sébastien Loeb i Daniel Elena (+17,9s, Citroën C3 WRC)
  4. Ott Tänak i Martin Järveoja (+21,4s, Toyota Yaris WRC)
  5. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (+31,4s, Ford Fiesta WRC ’17)
  6. Andreas Mikkelsen i Anders Jæger (+32,7s, Hyundai i20 Coupe WRC)
  7. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (+53,8s, Toyota Yaris WRC)
  8. Teemu Suninen i Mikko Markkula (+57,8s, Ford Fiesta WRC ’17)
  9. Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (+1:09,7s, Hyundai i20 Coupe WRC)
  10. Esapekka Lappi i Janne Ferm (+1:22,6s, Toyota Yaris WRC)

Wypowiedzi po OS 5:

Sordo: to był naprawdę przyjemny ranek, jestem zadowolony z tej pozycji, samochód działa bardzo dobrze. Teraz drugi przejazd będzie bardziej równy dla wszystkich i bardziej wyniszczający dla opon. Dobry wybór ogumienia jest teraz bardzo ważny. 

Ogier: dziś rano nie było łatwo, drugi na drodze nie jest dużo lepszy niż pierwszy. Starałem się jak mogłem, ale bardzo się zmagałem z zawieszeniem.

Latvala: mieliśmy problemy dziś rano (z przegrzewającym się silnikiem – przyp. red.), to jasne. Teraz nasi inżynierowie bardzo starannie analizują dane. Jestem pewien, że możemy znaleźć rozwiązanie.

Meeke: nie był to zły ranek. Jako jedyny wziąłem dwie twarde opony. Nie jestem pewien, czy to był właściwy wybór, ponieważ zaburzyło to balans auta. To mnie niepokoiło. Być może mogłem zrobić to samo, co inni. 

 

Zobacz również:

komentarzy








Do Góry