Kategoria: WRC

Rajd Meksyku 2018 (OS 11): Neuville i Tänak z problemami. Loeb nowym liderem!

Sobotnie zmagania w Rajdzie Meksyku rozpoczęły się od pecha Thierry’ego Neuville’a. Tuż po starcie do odcinka Guanajuatito (30,97 km) Hyundai i20 Coupe WRC belgijskiego kierowcy zatrzymał się po przejechaniu przez water splash. Lider mistrzostw świata był w stanie kontynuować jazdę, jednak przez tę przygodę stracił około minuty. Ze swoim samochodem na odcinku zmagał się także Ott Tänak. Na mecie odcinka Estończyk powiedział: mam jakieś 20 koni mechanicznych. 

Nowym liderem rajdu został Sébastien Loeb, który zapisał na swoje konto OS 11! Sordo stracił na odcinku aż 12,s (czwarty rezultat) do Francuza, dzięki czemu reprezentant Citroëna wskoczył na fotel lidera. Drugi czas zanotował Seb Ogier, który stracił 4,3s. Podium odcinka uzupełnił Kris Meeke (+12,3s). W pierwszej piątce znalazł się także powracający po wczorajszym wypadku do rywalizacji Esapekka Lappi (+12,6s). Dalsze miejsca zajęli: Latvala (+19,9s), Suninen (+26,9s) i Mikkelsen (+27,4s). Pierwszą dziesiątkę zamknęli zawodnicy WRC2. Dziewiąty był Tidemand (+1:06,3s), a dziesiąty Greensmith (+1:48,8s).

KLASYFIKACJA GENERALNA PO OS 11:

  1. Sébastien Loeb i Daniel Elena (2:08:38,2s, Citroën C3 WRC)
  2. Dani Sordo i Carlos del Barrio (+5,1s, Hyundai i20 Coupe WRC)
  3. Kris Meeke i Paul Nagle (+26,2s, Citroën C3 WRC)
  4. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (+27,3s, Ford Fiesta WRC ’17)
  5. Andreas Mikkelsen i Anders Jæger (+51,9s, Hyundai i20 Coupe WRC)
  6. Ott Tänak i Martin Järveoja (+2:50,2s, Toyota Yaris WRC)
  7. Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (+3:58,4s, Hyundai i20 Coupe WRC)
  8. Pontus Tidemand i Jonas Andersson (+6:04,7s, Škoda Fabia R5)
  9. Gus Greensmith i Craig Parry (+9:54,6s, Ford Fiesta R5)
  10. Pedro Heller i Pablo Olmos (+14:32,5s, Ford Fiesta R5)

WYPOWIEDZI PO OS 11:

Thierry Neuville: ponowne odpalenie silnika zajęło nam ponad minutę, a przez ostatnie siedem kilometrów zmagaliśmy się ze „slow puncture”.

Andreas Mikkelsen: nie zrozumiałem jednej komendy (z notatek – przyp.red.). Myślałem, że w jednym miejscu miałem jechać wolno, a powinienem jechać szybko. Hamowałem na prostej… Muszę się poprawić. 

Sébastien Ogier: dałem z siebie wszystko. Nasza pozycja startowa jest dzisiaj lepsza, mamy więcej przyczepności. Trasa wciąż się oczyszcza, więc może być trudno walczyć z zawodnikami jak Tänak. 

Ott Tänak: mam jakieś 20 koni mechanicznych.

Sébastien Loeb: starałem się zrobić sobie tutaj dobrą pobudkę, ponieważ rytm na pierwszym odcinku specjalnym jest dla mnie bardzo ważny. Mocno cisnąłem i dobrze czułem auto. 

Dani Sordo: nie byłem pewny na tym odcinku, a auto myszkowało. Mam problem z hamulcami. Nie lubię tego odcinka – jest śliski i wąski.

Zobacz również:

komentarzy








Do Góry