Kategoria: WRC

Rajd Meksyku 2018: przed nami 344 kilometry wielkich emocji!

Po dwóch zimowych rundach Rajdowych Mistrzostw Świata, przyszedł czas na wyprawę załóg i zespołów do Ameryki Południowej, gdzie odbędzie się Rajd Meksyku. Rywalizacja, której bazą będzie miasteczko Leon, jest jedną z najbardziej lubianych przez kierowców WRC, na co wpływ mają kompaktowe trasy, a także niesamowita atmosfera meksykańskiej fiesty.

Rajd jest pierwszym szutrowym w tym sezonie, jednak podobnie jak poprzednie rundy, ma swoją wyjątkową charakterystykę. Rywalizacja w górach, których wysokość sięga nawet do 2700 m n.p.m. to wyzwanie nie tylko dla organizmu każdego członka załogi, lecz także dla samochodu. Ze względu na rzadsze powietrze w górach, układ napędowy (w szczególności silnik i turbosprężarka) tracą do 20% wydajności. W przypadku zbyt dużej utraty prędkości na odcinku specjalnym wiąże się to ze sporą stratą czasową. Do tego dochodzą bardzo wysokie temperatury panujące w rajdówkach, co bez wątpienia utrudnia kierowcom równą i pewną jazdę.

Podobnie jak w zeszłym roku, rywalizacja na odcinkach specjalnych będzie bardzo nieprzewidywalna. Na trasach Ameryki Południowej zobaczymy 11 samochodów WRC najnowszej generacji. Pierwszy numer startowy nakleja na Forda Fiestę Ogier i Ingrassia. Tuż za francuskim duetem na liście zgłoszeń znalazły się dwie kolejne załogi zespołu M-Sport Ford – Evans i Barritt oraz powracający za kierownicę samochodu klasy WRC Suninen i Markkula.  Trzy załogi wystawiły także ekipy Hyundaia i Toyoty. Do i20 WRC wsiądą Mikkelsen i Jæger, Neuville i Gilsoul, a także Sordo i Del Barrio. W Yarisach zobaczymy Tänaka i Järveoję, Latvalę i Antillę oraz Lappiego i Ferma. Jedynym zespołem, który zdecydował się na wysłanie do Meksyku dwóch samochodów, jest Citroën. Francuskich barw będą bronili powracający na trasy Rajdowych Mistrzostw Świata Sébastien Loeb i Daniel Elena, a także zeszłoroczni  zwycięzcy tej rywalizacji – Kris Meeke i Paul Nagle.

W WRC2 zapowiada się rywalizacja zespołów fabrycznych Škody i Hyundaia. Do Fabii wsiądą Tidemand i Rovanperä, a i20 poprowadzi Huttunen. Będą oni musieli odeprzeć ataki m.in. Nila Solansa, Gusa Greensmitha, a także Pedro Hellera. Wciąż pod znakiem zapytania stoi start Benito Guerry, którego Fabia spłonęła podczas testów (więcej tutaj).

W sumie do przejechania zawodnicy mają 22 odcinki specjalne o łącznej długości 344 km.  Rywalizację rozpocznie po godzinie 3:00 w nocy z czwartku na piątek polskiego czasu miejski odcinek Street Stage GTO. Jeszcze tego samego dnia wieczorem kierowcy pokonają dziewięć odcinków specjalnych. Sobota to osiem oesów, a ostatnie przetasowania w klasyfikacji generalnej będą możliwe w niedzielę. Na trzech odcinkach specjalnych rozstrzygnie się batalia o zwycięstwo w Rajdzie Meksyku.

Zobacz również:

komentarzy








Serwis tworzy grupa pasjonatów, dla których rajdy samochodowe są czymś więcej niż tylko sportem.

Zgodnie z nazwą Rajdy24, relacjonujemy życie rajdowego świata 24 godziny na dobę.

Nasi partnerzy

Dołącz do nas!

Copyright © Rajdy24.pl (2014 - 2016). Właścicielem serwisu jest firma GB Promotion

Do Góry