Arkadiusz Lechoszest gotowy do startu Rallysprint Kopna 2019
Mam bardzo duży niedosyt – Beata Borowicz po pierwszej rundzie MPRC 2019
Platinum 3. Rajd Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 2019 – siódme miejsce w klasie 1 duetu Wrona / Browiński
Oponeo Mistrzostwa Polski Rallycross 2019 – niespodziewany triumf Cywińskiego, ostre starcie Kuchara i Gagackiego
Dariusz Poloński – “Abarth to bardzo szybki i wymagający samochód. Mamy nadzieję na dobre wyniki i dobrą zabawę!” – wywiad
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: WRC

Rajd Korsyki 2019 – piątek istotnym dniem dla Toyoty

Rajdowe Mistrzostwa Świata przenoszą się na malowniczą Korsykę. Pierwsze w pełni asfaltowe wyzwanie w sezonie jest łakomym kąskiem dla wszystkich zespołów. Toyota po solidnym otwarciu roku planuje wykorzystać swój potencjał już od początku imprezy.

Japoński producent przystępuje do rywalizacji jako lider klasyfikacji generalnej wśród producentów i kierowców. Bardzo dobra postawa w każdej z dotychczasowych rund WRC zaowocowała wymarzonym miejscem w tabeli. Toyota jest świadoma, że posiada odpowiednią prędkość na odcinkach specjalnych.  Tegoroczny Rajd Korsyki jest z nową lokalizacją, spora część tras jest nieznana, a dodatkowo w piątek organizator nie przewidział większego serwisu. Jest to dość poważna komplikacja, ponieważ w razie niewłaściwych ustawień samochodu, które trzeba będzie gruntownie zmodernizować, nie mamy takiej możliwości.

Nie bez powodu nazywany „Rajdem 10 000 zakrętów”, ponieważ niemal przez cały odcinek specjalny mamy zakręt, a za nim kolejny zakręt. Dlatego istotne jest odpowiednie przygotowanie do startu. Właściwa pewność w samochodzie, która wyklucza moment zawahania jest istotna dla odpowiedniego czasu za linią mety oesu. Każda chwila zwątpienia i odpuszczenia gazu jest niczym w wyścigu Formuły 1, od razu widoczna na stoperze.

„Przy tak wielu zakrętach oraz tak długich odcinkach specjalnych musisz mieć pełne zaufanie. W przeciwnym razie można stracić dużo czasu. Dlatego bardzo ważne jest odpowiednie wypracowanie ustawień samochodu.” – komentuje szef Toyota Gazoo Racing, Tommi Makinen. „W tym roku będzie to szczególnie istotne, ponieważ nie ma odpowiednio długiego serwisu, dlatego nie ma możliwości wprowadzenia dużych zmian. Wiem, że nasz zespół przygotowywał się odpowiednio, dlatego wierzę w kolejny dobry weekend w naszym wykonaniu” – kontynuował Makinen. „Jedziemy na Korsykę z dużą dawką optymizmu jeśli chodzi o nasze szansę. To bardzo trudny rajd, dowiedziałem się o nim wiele startując w nim. Wszyscy nasi kierowcy mogą być tutaj szybcy” – podsumował Fin.

„Miałem tutaj dobre testy, zrobiłem około 200 km, gdzie próbowaliśmy różnych ustawień, oraz testowaliśmy kilka rzeczy na przyszłość. W Rajdzie Monte Carlo zmagałem się z podsterownością, teraz ten element poprawiliśmy, samochód lepiej skręca i hamuje. Czuję się pewnie” – powiedział Jari Mati Latvala.

Czy to będzie kolejny rajd zdominowany przez Toyotę?

 

 








Do Góry