Rajd Liepaja 2019: Oliver Solberg na prowadzeniu, Polacy w czołówce
3. Runda MPRC 2019: różnorodnie w kwalifikacjach
„Mam nadzieję, że limit pecha został wyczerpany” – Beata Borowicz przed trzecią rundą MPRC 2019
Kacper Wróblewski dołącza do Orlen Team w samochodzie klasy R5!
Łukasz Habaj jest pewny siebie przed Rajdem Liepaja 2019
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: Terenowe

Rajd Kataru 2019 – dyskwalifikacja Orlen Teamu z powodów technicznych

Po świetnym początku sezonu cross country, zwycięstwie podczas piątego etapu Rajdu Kataru oraz trzecim miejscu w klasyfikacji generalnej, Kubę Przygońskiego i Timo Gottschalka spotkało ogromne rozczarowanie. Po tym, jak podano oficjalne wyniki, okazało się, że ich samochód na ostatnim badaniu technicznym nie spełnił warunków technicznych regulaminu rajdu.

Nasz samochód był za lekki o cztery kilogramy, a minimalna dopuszczalna masa wynosi zgodnie z regulaminem 1850 kg. Przez to zostaliśmy zdyskwalifikowani. Niższa masa spowodowana była całkowitym zużyciem opon i utratą bieżnika, który w tych warunkach miał wpływ na masę minimalną. To dla nas bardzo przykra informacja, tym bardziej, że zajęliśmy w rajdzie trzecie miejsce, co oznaczałoby bardzo udany start sezonu – mówi Kuba Przygoński z ORLEN Team.

Zespół X-Raid, w którym ściga się Kuba Przygoński złożył odwołanie od decyzji FIA, która ma 96 godzin na jego weryfikację.








Do Góry