Kategoria: WRC

Rajd Finlandii 2018 (OS 8): próba dla Breena, niewielkie problemy Tänaka

fot. twitter/CitroenRacing

Pechowo dla Tänaka przebiegał drugi przejazd próby Urria. Estończyk zatrzymał się na jednym z zakrętów i musiał ponownie uruchamiać samochód, przez co stracił kilka sekund. Utrzymał jednak pozycję wicelidera. – Coś poszło nie tak – mówił.

Odcinek padł łupem Breena. Tylko 0,1s stracił do niego Lappi, a 1,5s Latvala. Czwarty czas wykręcił Ogier (+2,9s), a czołową piątkę zamknął Østberg (+3,1s), który przewodzi w całym rajdzie. Szósty dojechał Suninen (+4,2s), siódmy Paddon (+4,5s), ósmy Evans (+4,6s), dziewiąty Tänak (+4,9s), dziesiąty Mikkelsen (+5,1s), jedenasty Neuville (+7,2s).

KLASYFIKACJA GENERALNA PO OS 8:

  1. Mads Østberg i Torstein Eriksen (53:08,0s, Citroën C3 WRC)
  2. Ott Tänak i Martin Järveoja (+1,9s, Toyota Yaris WRC)
  3. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (+20,5s, Toyota Yaris WRC)
  4. Teemu Suninen i Mikko Markkula (+25,6s, Ford Fiesta WRC ’17)
  5. Hayden Paddon i Sebastian Marshall (+30,1s, Hyundai i20 Coupe WRC)
  6. Elfyn Evans i Daniel Barritt (+47,3s, Ford Fiesta WRC ’17)
  7. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (+53,8s, Ford Fiesta WRC ’17)
  8. Esapekka Lappi i Janne Ferm (+58,6s, Toyota Yaris WRC)
  9. Craig Breen i Scott Martin (+1:02,0s, Citroën C3 WRC)
  10. Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (+1:45,9s, Hyundai i20 Coupe WRC)

News aktualizowany…

Wypowiedzi zawodników po OS 8:

Suninen: dużo kolein i być może mam zbyt niski samochód, dużo zawadzam podwoziem, musimy coś zrobić.

Østberg: musiałem zwolnić na wyboistych partiach. Jeśli jedziesz po nic, możesz po prostu jechać przez kamienie, ale wiedziałem, że Ott nie jest tak szybki, a ja celowo zwolniłem.

Latvala: wygląda na to, że Esapekka Lappi ma dobry przejazd. Byłoby dobrze, gdybyśmy mogli utrzymać to tempo.

Lappi: coraz lepiej. Tak naprawdę, jak już wspomniałem na poprzednim odcinku, wszystko działa i mogę zaufać samochodowi.

Neuville: sytuacja nie jest tak zła, ponieważ Ogier jest tylko o dwa miejsca przed nami. Musimy zrobić wszystko, co w naszej mocy i utrzymać samochód na trasie.

Zobacz również:

komentarzy








Do Góry