Rally di Roma Capitale 2019: Basso najlepszy w generalce, Poloński w ERC2!
Rally di Roma Capitale 2019 (OS 4-6)- Basso na prowadzeniu, Habaj poza trasą
Gryazin na prowadzeniu, Łukasz Habaj tuż za podium po odcinku kwalifikacyjnym Rally di Roma Capitale
Wypadek podczas Eifel Rallye Festival 2019
„Będzie długo, długo nic, a później ja” – Sebastian Luty zawodnik w szybkim wózku
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: WRC

Rajd Finlandii 2018: nowy pakiet aerodynamiczny tylko w Fieście Ogiera

fot. facebook/M-Sport

Trzy załogi zespołu M-Sport Ford są gotowe do rywalizacji w zbliżającej się rundzie mistrzostw świata – Rajdzie Finlandii. Wracając do startów w WRC po sześciu tygodniach, team zajmuje drugą pozycję w klasyfikacji producentów. Drugi w klasyfikacji kierowców jest także Ogier, reprezentujący barwy ekipy Malcolma Wilsona.

Fiesta aktualnego mistrza świata będzie nieco różniła się od aut Evansa i Suninena. Zmiana dotyczy pakietu aerodynamicznego, testowanego przez zespół. Zmodyfikowany nieco został tył auta, a szczególnie zderzak i dyfuzor. Ze względu na brak dostępności nowych części, tylko rajdówka Ogiera będzie w nie wyposażona podczas zawodów w Finlandii.

Malcolm Wilson, szef zespołu:

To była długa przerwa [od ostatniego startu – przyp. red.], ale nasze wysiłki nie zostały przerwane, a zespół pracował przez całą dobę, aby nowy pakiet aero był gotowy na Finlandię. Na razie wyposażamy w niego tylko jeden samochód, ale jesteśmy przekonani, że da to Sébastienowi i Julienowi jakiś bonus.

Naszym celem na drugą połowę sezonu jest zmniejszenie dystansu do rywali we wszystkich trzech klasyfikacjach. Z pewnością zrobimy wszystko, co w naszej mocy i jestem przekonany, że możemy zapewnić dobre wyniki w pozostałych rajdach – począwszy od Finlandii.

Wszyscy wiemy, jak silna będzie konkurencja, ale Fiesta spisała się bardzo dobrze tutaj w zeszłym roku i mamy trzech kierowców, którzy są zdolni zająć dobre miejsca. Sébastien jest byłym zwycięzcą w Finlandii, Elfyn był na drugim miejscu w zeszłym roku, a Teemu znalazł się tak blisko podium w domowej imprezie, która była dopiero jego drugim startem w aucie klasy WRC.

Nie mam wątpliwości, że czeka na nas kolejny ekscytujący Rajd Finlandii i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, co możemy osiągnąć.

Sébastien Ogier:

To najszybsze wydarzenie w kalendarzu. Przy takich prędkościach liczy się każda dziesiąta sekundy. Konkurencja będzie wyjątkowo silna, ale inżynierowie i projektanci z M-Sport i Ford Performance pracują niestrudzenie, aby zapewnić nam najlepszą możliwą pozycję.

Mamy trochę aerodynamicznych aktualizacji z tyłu samochodu, które, mamy nadzieję, poprawią osiągi. Nadal jednak będziemy musieli wykonać poprawnie absolutnie wszystko w ciągu weekendu, jeśli chcemy walczyć o najlepsze wyniki.

Elfyn Evans:

Długi czas upłynął od naszego ostatniego startu, ale nie siedzieliśmy bezczynnie! Zespół pracował bardzo ciężko, mieliśmy dobre testy. Zaangażowałem się także w prace PR-owe z Fordem i Red Bullem.

Brałem udział w reklamie nowej Fiesty ST – świetnego małego samochodu – a także za kierownicą Fiesty WRC nagrywaliśmy klip promocyjny z Red Bullem przed Goodwood Festival of Speed. Sama impreza była świetna, ale teraz jesteśmy gotowi, aby wrócić do zmagań i rozpocząć drugą połowę sezonu jednym z najważniejszych wydarzeń roku – Rajdem Finlandii.

Teemu Suninen:

Mieliśmy naprawdę dobre testy i czujemy się gotowi i przygotowani na rajd. Przejechaliśmy ponad 200 kilometrów treningowych. Zaczynaliśmy od set-up’u, który znaleźli wcześniej moi koledzy z drużyny. Cała nasza trójka jeździ z całkiem podobnym ustawieniem, więc trzeba było zrobić tylko kilka małych potwierdzeń i samochód jest naprawdę szybki.

Zbliżając się do wyniku z zeszłego roku [czwarte miejsce], najlepsza trójka jest moim ostatecznym celem. To może być trudne do osiągnięcia, ale damy z siebie wszystko. W końcówce rywalizacji niewiele decyduje czy jesteś trzeci czy szósty!








Do Góry