Kategoria: WRC

Rajd Finlandii 2017 (OS 14-17): Latvala ciśnie

Poranek rozpoczęła mierząca niecałe 15 kilometrów próba Pihlajakoski. Latvala wygrał ją o 2,7s z Hänninenem (obaj w Toyotach Yaris WRC), trzeci czas wykręcił Suninen (+3,2s, Ford Fiesta WRC). Za nimi uplasował się Lappi (Toyota Yaris WRC), który stracił 3,8s. Piątkę zamknął Paddon (Hyundai i20 Coupe WRC), ze stratą 5,6s. Następnie zawodnicy rywalizowali na odcinku Päijälä 1 (22,68 km). Tu znów najszybszy był Latvala, który wyszedł na prowadzenie w rajdzie. Drugi czas wykręcił Evans (+3,7s, Ford Fiesta R5), trzeci Lappi (+5,4s). Dalej kończyli Hänninen (+6,5s) i Suninen (+6,7s). Problemy z układem kierowniczym miał Meeke, na zawieszenie narzekał Neuville. Breen obracał się na odcinku, Paddon wypadł z trasy i wycofał się z rywalizacji.

Słynna Ouninpohja (24,38 km) stanowiła trzeci oes dzisiejszego dnia. Latvala pokonał ją ze średnią prędkością 133,61 km/h, wykręcając o 2,5s lepszy czas od Lappiego. W piątce finiszowali jeszcze Hänninen (+11,5s), Evans (+12,5s) i Tänak (+14,1s, Ford Fiesta WRC). Problemy miał Suninen, który przestrzelił szykanę i musiał nawracać. Latvala był najszybszy również na próbie Saalahti 1 (4,21 km), pół sekundy za nim uplasowali się ex aequo Tänak i Lappi. Suninen stracił 1,1s, Evans 1,5s.

Liderem po siedemnastu odcinkach specjalnych jest Latvala, który ma 7,8s przewagi nad Lappim. Hänninen jest trzeci i traci już blisko minutę (+57,8s), Suninen czwarty (+59,2s), Evans piąty (+1:04,2s). Szóste miejsce zajmuje najszybszy zawodnik Citroena, Breen (+1:14,2s), siódmy jest Neuville (+1:34,4s), ósmy Meeke (+2:01,9s). W dziesiątce są jeszcze Tänak (+2:14,3s) oraz Sordo (+3:21,6s).

– Zobaczymy co zrobi Esapekka, ale to z pewnością dobry poranek. Tutaj było lepiej, bardziej widoczne linie. Mocno atakowałem, również w poślizgach – mówił na mecie OS 17 Latvala. – Nie muszę nic robić na serwisie, samochód jest wystarczająco dobry na drugą pętlę. Nie wiem jak walczyć z Latvalą. Robi naprawdę dobrą robotę, ale oczywiście bitwa się jezcze nie skończyła – dodał Lappi. – Było dobrze, lepszy odcinek dla nas. Muszę być bardziej konsekwentny i skupiać się na tym, by nie popełniać błędów. Na tak szybkich rajdach muszę być bardziej precyzyjny – komentował Suninen.

– Zdecydowanie duży krok naprzód od wczoraj. Nie zmienialiśmy dużo w samochodzie, po prostu warunki są dla nas lepsze – komentował na mecie Evans. – Hamulce działają mi tylko z przodu. Nie jest łatwo jechać. Tutaj potrzebne są hamulce – nawet jeżeli nie zawsze to tak wygląda – dodał Ostberg.

– Nie było problemów. Nie jechałem wcześniej tego odcinka – mówił Evans. – Nie było źle, ale wiele razy było bardzo ślisko. Nie mogę pojechać lepiej bez podejmowania wielkiego ryzyka. Zobaczymy co uda się znaleźć w serwisie – podsumował Breen.

komentarzy







Serwis tworzy grupa pasjonatów, dla których rajdy samochodowe są czymś więcej niż tylko sportem.

Zgodnie z nazwą Rajdy24, relacjonujemy życie rajdowego świata 24 godziny na dobę.

Nasi partnerzy

Dołącz do nas!

Copyright © Rajdy24.pl (2014 - 2016). Właścicielem serwisu jest firma GB Promotion

To Top