76. Rajd Polski 2019: Mikołaj Marczyk sprawdzi swoje tempo w ERC
111 nazwisk na liście Oponeo Mistrzostw Polski Rallycross w Toruniu. Są nowe twarze!
Tomasz Jurkun i Marek Kozdroń podsumowują start w 3. rundzie Tarmac Masters 2019
Rajd Sardynii 2019: drugie miejsce Kajetanowicza i Szczepaniaka w WRC 2!
Michał Rokita i Wojciech Habuda wygrywają 50. Rajd Festiwalowy 2019
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: Galerie zdjęć, Rajd Barbórka, Różne

Rajd Barbórka: Kajetanowicz liderem po pętli (+ zdjęcia)

Trwa Rajd Barbórka. Oba odcinki specjalne pierwszej pętli na swoje konto zapisali Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran (Ford Fiesta R5+). Załoga, dla której są to pierwsze wygrane oesowe na polskich odcinkach w tym roku, posiada przewagę 6,62s przed Tomaszem Kucharem i Danielem Dymurskim (Subaru Impreza). Trzeci jest Grzegorz Grzyb z Danielem Siatkowskim (+6,67s, Skoda Fabia S2000).

– Jak wstaliśmy rano to okazało się, że pogoda postanowiła nam trochę urozmaicić rywalizację – mówi Kajetan Kajetanowicz. – Zamiast przyczepnego betonu spotkaliśmy warunki i trasę, na której pewne było tylko to, że możemy się spodziewać dosłownie wszystkiego. Na tych krótkich i bardzo krętych próbach kluczowe było czytanie trasy i przewidywanie miejsc, w których może być niesamowicie ślisko. To były bardzo dobre odcinki specjalne. Wybraliśmy bardzo miękkie slicki, czyli opony bez bieżnika. W niektórych miejscach takie gumy spisywały się lepiej niż deszczówki, a w niektórych gorzej, bo mieliśmy na trasie oblodzone partie. W takich warunkach konieczny jest kompromis w kwestii ustawień samochodu i doboru opon. Jak widać nam udało się znaleźć najszybszy kompromis, bo prowadzimy w rajdzie i wygraliśmy do tej pory wszystkie odcinki specjalne. Jesteśmy bardzo zadowoleni, ale jednocześnie skoncentrowani i ogromnie zmotywowani.

Dzięki dobremu, drugiemu rezultatowi na STW Center na czwarte miejsce awansował Maciej Oleksowicz z Michałem Kuśnierzem (+7,85s, Ford Fiesta R5). Piąty jest rewelacyjny Jan Chmielewski z Jackiem Nowaczewskim (+8,45s, Ford Fiesta R5+), trzeci na pierwszym odcinku specjalnym. Kolejne pozycje to duety Butruk/Dzienis (+11,09s, Mitsubishi Lancer Evo IX), Nivette/Natkaniec (+11,87s, Ford Fiesta R5), Butvilas/Heller (+12,07s, Subaru Impreza STI), Rzeźnik/Mazur (+13,15s, Ford Fiesta R5). Dziesiątkę zamykają Kasperczyk i Syty (+13,20s, Ford Fiesta R5). Na pierwszej próbie awarie zaliczył m.in. Rafał Grzesiński; koło skrzywił Mariusz Stec.

W klasie drugiej liderami Domżała i Gospodarczyk (Citroen DS3 R3), tylko 0,29s za nimi Musz i Browiński (Honda Civic Type-R). Na trzecim miejscu Byśkiniewicz i Wisławski (+2,02s, Citroen DS3 R3). Liderem klasy pierwszej jest duet Typa/Bielecki (Peugeot 208 R2), na drugim miejscu bracia Szeja (+7,37s, Ford Fiesta R2), na trzecim Pieniążek i Ciupka (+10,80s, Peugeot 208 R2).

Po dwóch odcinkach największe szanse na dostanie się do Kryterium Asów na Karowej mają:
Kierowcy z priorytetem FIA lub ASN
1. Kajetan Kajetanowicz
2. Wojciech Chuchała
3. Tomasz Kuchar
4. Grzegorz Grzyb
5. Maciej Oleksowicz
6. Maciej Rzeźnik
7. Dominik Butvilas

Pięciu zawodników z klasy 3
8. Jan Chmielewski
9. Kamil Butruk
10. Filip Nivette
11. Tomasz Kasperczyk
12. Marcin Gagacki

Czterech zawodników z klasy 2
13. Aron Domżała
14. Grzegorz Musz
15. Łukasz Byśkiniewicz
16. Robert Halicki

Czterech zawodników z klasy 1
17. Radosław Typa
18. Jarosław Szeja
19. Łukasz Pieniążek
20. Bartosz Foltyn

Następnymi w kolejności są zawodnicy wybrani przez organizatora (pięciu) oraz pięciu kierowców z klasyfikacji generalnej imprezy po odjęciu już zakwalifikowanych.

W klasie Legend liderami są Kacprzyk i Kacprzyk. Kkierowca w zeszłym roku zwyciężył w rywalizacji zabytkowym pojazdów (Lancia Delta HF Integrale). Drugie miejsce to Opel Kadett GT/E załogi Kula/Wilk (+4,32s), trzecie Bełtowski/Bojar (+4,36s, Audi Sport Quattro)

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply








Do Góry