Damian Drapikowski wygrywa o włos drugą rundę Tarmac Masters!
1. Rajd Ziemi Głubczyckiej 2019 – wypowiedzi zawodników
Duet Adam Sroka i Krystian Woźniak bezkonkurencyjni w 1. Rajdzie Ziemi Głubczyckiej
Przyszłość Rajdu Walii nie jest pewna. W kalendarzu pojawi się Irlandia Północna?
Szef Hyundai Motorsport zadowolony z postawy Sebastiena Loeba w Chile
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: WRC

Rajd Argentyny: samotne argentyńskie tango Ogiera?

Rajd Meksyku, poprzednia runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata (WRC) pokazał, że SuperSeb II jest w zasadzie poza zasięgiem konkurencji. Jedyni potencjalni rywale: Jari Matti Latvala i Thierry Neuville nie są wstanie zagrozić aktualnemu Mistrzowi Świata. Pierwszy z nich ma problemy natury psychicznej, gdyż nie wytrzymuje presji jaka na nim spoczywa i popełnia błędy. Drugi, ma problemy z samochodem. Umiejętności kierowcy przerastają możliwości rajdówki. Wiąże się to z jazdą na granicy wytrzymałości sprzętu i może prowadzić do wypadnięcia poza trasę lub awarii. Zapowiadane hucznie zmiany w Hyunadaiu i20 zostaną wprowadzone w całości dopiero w roku 2016. Czy oznacza to kolejną dominację w trakcie zawodów Sebastiana Ogiera? Czas pokaże. Należy pamiętać, że rajdy są sportem nieprzewidywalnym i nigdy nie można być niczego pewnym, jeśli nie osiągniemy ostatniego punktu kontroli czasu.

Czwarta odsłona WRC, Rajd Argentyny, zostanie rozegrany w dniach 23-26 kwietnia 2015 roku. Rywalizacja rozpocznie się w czwartek od nocnego superoesu Villa de Merlo. Zawody charakteryzują się długimi odcinkami specjalnymi. W piątek 52 kilometrowa próba Ascochinga – Agua de Oro, a także 56 kilometrowy odcinek z San Marco do Characato to poza słynnym El Condor najtrudniejsze próby sportowe do pokonania. Dodatkowo kamienie i zmienna pogoda, która w każdej chwili może przeobrazić się ze słonecznej na iście brytyjską, obfitującą we mgłę i opady nie ułatwiają walki o najwyższe miejsca. To wszystko gwarantuje mnóstwo emocji i pozwala „słabszym” zrównać się z liderami, jeśli właściwie wykorzystają swoją szansę.

Na starcie Rajdu Argentyny nie zobaczymy załogi Robert Kubica/Maciej Szczepaniak. Powodem jest konieczność wprowadzenia zmian w strukturze RK WRT, o czym więcej przeczytacie w komunikacie zespołu. Będzie to kolejny rajd bez punktów w wykonaniu Kubicy. Miejmy nadzieję, że nakład pracy włożony w funkcjonowanie zespołu zaprocentuje i od następnego startu będziemy świadkami szybkiej i bezproblemowej jazdy polskiej załogi.

Co mówi pierwsza trójka klasyfikacji sezonowej WRC przed startem?

2015_04_14_vwms_04argentinien_vorschau_09Sébastien Ogier (Volkswagen Polo R WRC, lider): Nigdy nie wygrałem Rajdu Argentyny i oczywiście chciałbym stanąć tam na najwyższym stopniu podium po raz pierwszy. Atmosfera jest świetna. Południowi Amerykanie kochają sporty motorowe. To jedyny rajd, w którym rzeczywiście można wewnątrz samochodu poczuć zapach grilla robionego przez kibiców, gdy jedziesz po odcinku specjalnym. Celem jest oczywiście walka o zwycięstwo, jednak widzieliśmy w ostatnich rajdach, że opozycja w postaci Hyundaia i Citroena są blisko i będą walczyć z nami. W porównaniu do Meksyku, nawierzchnia Argentyny nie jest tak agresywna jeśli chodzi o opony, a temperatury są znacznie niższe. Zazwyczaj używamy miękkich mieszanek. Tutaj raczej nie będziemy grać taktycznie tak, jak robiliśmy to w Meksyku, gdy decydowaliśmy się na zakładanie twardych i miękkich opon na krzyż.

2015_04_14_vwms_04argentinien_vorschau_10Andreas Mikkelsen (Volkswagen Polo R WRC, drugie miejsce): Rajd Argentyny jest jednym z moich ulubionych. Zawsze miałem tu dobre wyniki i pokazywałem dobre tempo. Oczekuję nas na podium w tym roku, tak jak robiliśmy to na dotychczasowych rajdach. To jest definitywnie moim celem. Mamy w tym roku sporo nowych odcinków. Jeśli popatrzymy wstecz to miękkie opony były używane większość razy. Myślę, że ponownie będą najlepszym rozwiązaniem, pomimo zmian w trasie. Będziemy jednak mogli to ocenić dopiero po zapoznaniu. Musimy być oczywiście gotowi również na mgłę. Musimy również uwzględnić to w notatkach, aby wiedzieć, że jesteśmy szczególnie dobrze przygotowani. Długa przerwa dobrze mi zrobiła, ale czekam już z niecierpliwiony na powrót do rajdówki.

134474_Neuville03MEX15sv237Thierry Neuville (Hyundai i20 WRC, trzecie miejsce): Dla mnie największymi czynnikami wchodzącymi w skład Rajdu Argentyny to pogoda i mgła. Droga również robi się coraz bardziej szorstka po każdym samochodzie, to również jest podchwytliwe. Mieliśmy już deszczowe edycje rajdu, w których opony odgrywały ważną rolę. W tym roku jesteśmy tam nieco wcześniej, więc mam nadzieje, że będzie trochę bardziej sucho, chociaż wiemy, że pogoda w ostatnich miesiącach była bardzo zła, więc musimy zobaczyć jakie warunki panują na trasie. Na pewno to będzie interesujące. Mieliśmy dobry początek sezonu, a teraz chcemy kontynuować passę w Argentynie, aby przywieźć do domu cenne punkty dla mnie i dla zespołu.








Do Góry