Damian Drapikowski wygrywa o włos drugą rundę Tarmac Masters!
1. Rajd Ziemi Głubczyckiej 2019 – wypowiedzi zawodników
Duet Adam Sroka i Krystian Woźniak bezkonkurencyjni w 1. Rajdzie Ziemi Głubczyckiej
Przyszłość Rajdu Walii nie jest pewna. W kalendarzu pojawi się Irlandia Północna?
Szef Hyundai Motorsport zadowolony z postawy Sebastiena Loeba w Chile
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: WRC

Rajd Argentyny 2017 (OS 2-5): wszystkie odcinki dla Evansa

fot. wrc.com

Evans i Barritt prowadzą po pierwszej dzisiejszej pętli Rajdu Argentyny. Za nimi plasują się Latvala z Anttilą (+30.1s) i Østberg z Fløene (+35.6s). Kolejne miejsca zajmują:  Tänak (+39.8s), Ogier (+41.7s), Neuville (+50.2s), Bertelli (+2:15.1s), Paddon (+3:11.8s), najlepszy w WRC 2 Tidemand (+3:15.5s). Dziesiątkę zamyka Hänninen (+3:31.0s).

Pierwszy odcinek specjalny pętli, o nazwie San Agustin (19.95 km) rozpoczął się z pięciominutowym opóźnieniem. Ogier stracił kilka sekund na przestrzelonym zakręcie, a Paddon rolował na trasie. Mimo to, obu udało się dotrzeć do mety. Hänninen natomiast narzekał na problemy z mocą silnika. Ostatecznie najlepszy na tej próbie był Evans. Podium uzupełnili Meeke (+4.6s) i Sordo (+6.9s).

Kolejny OS Amboy – Santa Monica 1 (20.44 km), ponownie padł łupem Evansa. Za nim uplasowali się z niewielkimi stratami Meeke (+2.3s) i Tänak (+2.7s). Ogromną stratę, ponad 11 minut, zanotował Sordo. Po uderzeniu w kamień, awarii w jego samochodzie uległ układ kierowniczy. Zawodnik naprawiał go na trasie. Dotarł jednak do mety. Hänninen dalej skarżył się na brak mocy.

Santa Rosa – San Agustin 1 (23.85 km) to trzeci dzisiejszy odcinek. Ponad sześć minut stracił na nim Meeke. Do mety dotarł rozbitym autem. – Byłem kompletnie zaskoczony. Wybój na drodze rozkołysał samochód. Trudno było jechać, ale zobaczymy czy da się to naprawić – tłumaczył kierowca. Zatrzymanie i ogromną stratę ponad pięciu minut zanotował także Breen, który zmagał się z problemami ze skrzynią biegów. Obie załogi Citroena wycofały się z dzisiejszego dnia zmagań. Chcą powrócić do rywalizacji jutro. Odcinek wygrał ponownie Evans, drugi był Latvala (+2.8s), trzeci Tänak (+5.6s).

Ostatni odcinek pętli to superstage, który zawodnicy pokonywali w parach. Najlepszy okazał się znów Evans. Trójkę uzupełnili Neuville (+2.2s) i Østberg (+3.4s).

W WRC 2 lideruje Tidemand, za nim Saba (+1:42.3s) i Heller (+2:28.0s). Hubert Ptaszek do trzeciego odcinka włączenie utrzymywał drugą pozycję. Lecz na czwartej próbie zaliczył zatrzymanie na trasie, co spowodowało kilkunastominutową stratę.

Wypowiedzi zawodników po pętli:

Ogier: Trudno. Ciężki rajd, jak się spodziewaliśmy. To wygląda jak rajd cross-country w niektóruch miejscach, ale musimy sobie z tym poradzić. Poza tym popełniłem błąd, który kosztował pięć lub sześć sekund. Potem staraliśmy się jak nadrobić, ale musieliśmy czyścić trasę. Walczymy, ale nie tylko performance się tutaj liczy.

Latvala: Bardziej szorstko niż się spodziewałem. Wiele razy tarliśmy misą olejową o drogę. To trochę jak Rajd Akropolu kiedyś. Najbardziej nierówne drogi w tym sezonie. Wiele może się zdarzyć. Musisz naprawdę skupiać się i nie naciskać maksymalnie przez cały czas. Mogę naciskać bardziej, ale muszę to wiązać z ryzykiem.

Sordo: Jestem naprawdę bardzo rozczarowany i smutny. Na prawym zakręcie coś poszło nie tak. Jechaliśmy bardzo szybko i uderzyliśmy w jakiś kamień. Wszędzie było mnóstwo kamieni, więc łatwo o wypadek.

Evans: To był naprawdę pozytywny poranek, możemy być zadowoleni. Pytanie brzmi teraz, czy mogę to utrzymać. Trudno zachować równowagę między ciśnięciem a uważaniem na samochód i opony. Mam poczucie, że zmagania toczą się na naszą korzyść, rozwój prac nad oponami się opłaca. Dopiero teraz zaczynają się schody – przed nami długa, długa droga. Będziemy się starać na każdym odcinku.

Østberg: To był dobry poranek – mimo że warunki są przerażające na poszczególnych odcinkach.Bardziej chodzi o przetrwanie, niż o jazdę, ale kiedy możesz cisnąć, naprawdę musisz. To ważne, aby móc zmieniać swoje tempo. Jestem szczęśliwy.

 








Do Góry