Kategoria: ERC

Rajd Akropolu 2018 (OS 2): Łukjaniuk o 44,5s!

Drugi odcinek specjalny Rajdu Akropolu za nami! Zawodnicy pokonali tym razem próbę Thiva, o długości ponad 30 kilometrów. Kierowcy zgodnie narzekali na bardzo słabą przyczepność. Odcinka po uszkodzeniu chłodnicy niestety nie ukończyli Łukasz Habaj i Daniel Dymurski. Niesamowitym czasem popisali się Aleksiej Łukjaniuk i Aleksiej Arnautow, którzy zapisali na swoje konto drugi odcinek specjalny. Rosyjska załoga pokonała drugich na mecie Eyvinda Brynildsena i Veronicę Engan aż o 44,5s! Oznacza to, że Łukjaniuk jechał od norweskiego zawodnika szybciej o 1,46s na kilometrze!

Trzeci czas wykręcił Fin, Juuso Nordgren (+49,1s). Miejsca cztery, pięć, sześć zajęli kolejno: Magalhães (+50,9s), Tsouloftas (+52,6s) oraz Protasow (+53,1s). Pierwszą dziesiątkę uzupełnili: Herczig (+1:01,8s), Grzyb (+1:02,9s), Ptaszek (+1:09,6s) oraz Galatariotis (+1:10,9s).

Klasyfikacja generalna Rajdu Akropolu po OS2:

  1. Aleksiej Łukjaniuk i Aleksiej Arnautow (23:50,3s, Ford Fiesta R5)
  2. Eyvind Brynildsen i Veronica Engan (+33,5s, Ford Fiesta R5)
  3. Juuso Nordgren i Tapio Suominen (+38,4s, Škoda Fabia R5)
  4. Bruno Magalhães i Hugo Magalhães (+40,5s, Škoda Fabia R5)
  5. Alexandros Tsouloftas i Antonis Chrysostomou (+42,0s, Citroën DS3 R5)
  6. Jurij Protasow i Pawło Czerapin (+42,7s, Škoda Fabia R5)
  7. Norbert Herczig i Ramón Ferencz (+49,0s, Škoda Fabia R5)
  8. Grzegorz Grzyb i Jakub Wróbel (+51,3s, Škoda Fabia R5)
  9. Hubert Ptaszek i Maciej Szczepaniak (+57,2s, Škoda Fabia R5)
  10. Simos Galatariotis i Antonis Ioannou (+59,7s, Škoda Fabia R5)

WYPOWIEDZI ZAWODNIKÓW PO OS 2:

Aleksiej Łukjaniuk: to duża niespodzianka. Popełniłem kilka błędów. Droga była dla nas czysta, na pewno bardziej niż dla zawodników przed nami. 

Grzegorz Grzyb: ten odcinek był zbyt trudny, kompletnie nie mieliśmy przyczepności. Jesteśmy na mecie, a jutro będzie zupełnie inny dzień.

Hubert Ptaszek: przyczepność jest straszna. Dla nas to był dobry przejazd, staraliśmy się trzymać dobre linii. 

Bruno Magalhães: to było absolutne szaleństwo. Nie miałem przyczepności. Na początku prawie trzy razy się rozbiłem, więc potem jechałem już spokojniej. 

Juuso Nordgren: wyjechaliśmy szeroko na skrzyżowaniu i musieliśmy cofać. 

Alexandros Tsouloftas: mamy problem ze zmianą biegów, szczególnie przy redukcji. 

Nobert Herczig: lubię ten odcinek, miejscami było zbyt ślisko. Feeling był dobry, tylko za dużo się ślizgałem.

Simos Galatariotis: było gorąco, mocno się kurzyło. 

Albert von Thurn und Taxis: niesamowity odcinek. Popełniliśmy jeden błąd. Nie spodziewałem się, że będzie tak ślisko, ale to była dobra zabawa.

Paulo Nobre: wypadliśmy z drogi, a powrót na nią wyglądał jak rajd cross-country. Przód auta jest zniszczony.

Orhan Avcioğlu: dużo ślizgania się, dużo czyszczenia drogi. Zgasiłem silnik na jednym nawrocie. 

Jourdan Serderidis: maksymalne czyszczenie. Prawie jak Ogier… To nie był zły przejazd, ale czyszczenia było bardzo dużo. 

Zobacz również:

komentarzy








Serwis tworzy grupa pasjonatów, dla których rajdy samochodowe są czymś więcej niż tylko sportem.

Zgodnie z nazwą Rajdy24, relacjonujemy życie rajdowego świata 24 godziny na dobę.

Nasi partnerzy

Dołącz do nas!

Copyright © Rajdy24.pl (2014 - 2016). Właścicielem serwisu jest firma GB Promotion

Do Góry