Kategoria: Classic Auto Cup, KRO, PPC, Puchar Tedex, Rajd Makowski, RMPZ, RO, KJS, RSMOŁ, RSMŚl, SJS MaxiOes

PZM opublikował projekty regulaminów RO i KJS

Poznaliśmy już projekt regulaminu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, teraz czas na „drugą i trzecią” ligę, czyli rajdy okręgowe oraz konkursową jazdę samochodem. Jakie zmiany przyniesie sezon 2016?

Zacznijmy od rajdów okręgowych. Do rajdów dopuszczone będąsamochody odpowiadające postanowieniom Załącznika J do MKS FIA (zwanego dalej Zał. J): grupy R (Zał. J, art. 260, 260D), grupy N (Zał. J, art. 254), grupy A (Zał. J, art. 255), oraz samochody zgodne z postanowieniami przepisów technicznych, które są zawarte w załącznikach nr 1, 2 i 3 do niniejszego regulaminu.

Praktycznie całkowicie przebudowane zostały klasy, które nazywają się teraz RO 1 (grupa A i N od 1600 do 2000 oraz BMW E30), RO 2 (grupa A i N od 1400 do 1600, R1B oraz Kit-Car, tj. grupa A wyposażona w części homologowane w wariant kit (VK). RO 3 stanowić będą samochody grupy A i N do 1400 cm3 oraz R1A i Kit-Car (VK). RO 4 to grupa A i N do 903 cm3 (w sezonie 2017 klasa ta będzie połączona z klasą RO 3). RO R to klasa dla samochodów R2B, R2C, R3C, R3D i R3T, klasa RO 4WD zgodnie z załącznikiem (turbodoładowane powyżej 2000, zwężka 31mm). Klasę RO OPEN stanowić będą samchody nieposiadające homologacji (zgodne z załącznikiem 2), a klasa Gość zgodnie z regulaminem RSMP. Startujące samochody posiadać muszą aktualną lub wygasłą homologację FIA/PZM (nie dotyczy klasy RO OPEN).

Samochody homologowane, jako Kit-car (Grupa A wyposażona w części homologowane w Wariant Kit (VK)), o pojemności silnika powyżej 1400 cm3 i do 1600 cm3 są dopuszczone (Klasa RO 2), jeżeli są zgodne także z art. 255.6.2 „Masa” Zał. J. Samochody z napędem na jedną oś, wyposażone w turbodoładowany silnik Diesla o pojemności nominalnej do 2000 cm3 (grupa A i/lub N), będą przydzielone do klasy RO 1.

Co z pewnością ucieszy zawodników, wpisowe nie ulega zmianie – zostaje na poziomie maksymalnie 600 PLN (gdy suma kilometrów OS nie przekracza 30) oraz maksymalnie 800 PLN (gdy suma kilometrów OS przekracza 30). Podobnie jak w RSMP, punktacja (25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1) będzie niezależna od frekwencji w danej klasie.

Jeśli chodzi o regulamin KJS, nie przewiduje się wielkich zmian. Średnia prędkość 75 km/h pozostaje obowiązkowa, długość prób nie może przekroczyć 1,5km (na drogach publicznych), 2,5km (na terenach prywatnych – tor, poligon, lotnisko, parking). Próby do długości 4,2km mogą być rozgrywane na torach posiadających homologację PZM (Poznań, Kielce, Słomczyn, Toruń) oraz wybranych torach okazjonalnych (Rallyland, Bednary, Bemowo).

Zezwala się na przeprowadzenie w ramach jednej imprezy: rajdu RO, Super KJS i KJS, jednakże każdy z nich musi opierać się o osobne, zatwierdzone przez OKSS, regulaminy uzupełniające, które muszą być zgodne postanowieniami odpowiednich regulaminów ramowych.

Zobacz projekt regulaminu: rajdów okręgowych, konkursowej jazdy samochodem

komentarzy







Serwis tworzy grupa pasjonatów, dla których rajdy samochodowe są czymś więcej niż tylko sportem.

Zgodnie z nazwą Rajdy24, relacjonujemy życie rajdowego świata 24 godziny na dobę.

Nasi partnerzy

Dołącz do nas!

Copyright © Rajdy24.pl (2014 - 2016). Właścicielem serwisu jest firma GB Promotion

To Top