Kategoria: ERC

Puchar Toyoty GT86

fot. FIAERC

TOYOTA GAZOO Racing Trophy – tak nazywać się będzie puchar dla zawodników startujących Toyotami GT86 CS-R3, między innymi w rundach FIA ERC.

W zmaganiach będą mogli brać udział kierowcy prowadzący GT86 przygotowane przez TOYOTA Motorsport GmbH. Mogą to być auta zarówno w specyfikacji rajdowej, jak i wyścigowej. Zawodnicy nie będą płacić wpisowego. Organizatorzy dla zwycięzcy przewidują nagrodę w postaci 35 tys. euro oraz samochodu Toyota C-HR. Zdobywca drugiego miejsca otrzyma 25 tys., natomiast trzeciego 20 tys.

Do końcowej klasyfikacji będzie się liczyć 10 najlepszych zarejestrowanych wyników zawodnika od 1 stycznia do 30 listopada 2018. W walce o trofeum będą się liczyć kierowcy, którzy wezmą udział w minimum pięciu imprezach. Długość rajdu lub wyścigu będzie miała wpływ na liczbę punktów możliwych do zdobycia. W jednej imprezie będzie można uzyskać najwięcej 75 oczek. Stanie się to jeśli zawodnik zwycięży w klasie obsadzonej minimum pięcioma samochodami w wyścigu 24-godzinnym lub w rajdzie z odcinkami specjalnymi, których długość przekroczy 200 km.

TOYOTA GAZOO Racing Trophy to ekscytujący projekt, który łączy dużą liczbę konkurentów z różnych dyscyplin, aby rywalizować o tytuł. Ciężko pracowaliśmy, aby stworzyć puchar, który przyniesie dodatkową wartość naszym klientom i podkreśli walory TOYOTA GAZOO Racing. Łączenie samochodów wyścigowych i rajdowych w tej samej imprezie jest bardzo interesującym aspektem i wierzymy, że będzie to źródłem emocji dla uczestników i fanów. Puchar ma ogromny potencjał i wierzę, że jesteśmy na początku nowej ery w zakresie sportów motorowych dla klientów Toyoty w Europie

– mówił Emanuele Battisti z TMG.

Toyotą GT86 CS-R3 w ERC startowali Luca Bottarelli, Riccardo Canzian i Gianandrea Pisani. Luca Rossetti, trzykrotny rajdowy mistrz Europy, jechał takim samochodem podczas Rajdu Rzeszowskiego. Jego start zakończył się jednak wypadkiem.

Zobacz również:

komentarzy








Do Góry