Plan zrealizowany w 100% – Arkadiusz Lechoszest po 1. Rajdzie Ziemi Głubczyckiej 2019
Paweł Sławik z JCB Interhandler kontynuuje starty w sezonie 2019
Damian Drapikowski wygrywa o włos drugą rundę Tarmac Masters!
1. Rajd Ziemi Głubczyckiej 2019 – wypowiedzi zawodników
Duet Adam Sroka i Krystian Woźniak bezkonkurencyjni w 1. Rajdzie Ziemi Głubczyckiej
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: Rallycross

Prodrive ujawnił szczegóły budowy Megane RX

fot. facebook/Prodrive

Firma Prodrive zaprezentowała oklejenie rallycrossowego Renault Megane oraz jego specyfikację techniczną. Auta, z których skorzysta zespół GCK, zobaczymy w rywalizacji w Rallycrossowych Mistrzostwach Świata.

Prodrive najmocniej pracował nad trzema aspektami: układem przeniesienia napędu, zawieszeniem i ramą. Zaprojektowano podwozie i silnik, a pięciobiegową skrzynię stworzono w kooperacji z firmą Xtrac. Decyzja o budowie dwulitrowego, czterocylindrowego silnika, zamontowanego wzdłużnie, została podjęta, aby uniknąć jakichkolwiek kompromisów i zoptymalizować układ napędowy. Ciekawostką jest wykorzystanie w samochodzie czterotłoczkowych hamulców. Przednie są przymocowane do skrzyni biegów, a tylne do dyferencjału. Przeniesienie ich zmniejszyło masę nieresorowaną w każdym z rogów samochodu, gdzie zastosowano podwójne wahacze i lekkie koła. W przeciwieństwie do Volkswagena Polo RX, Megane podtrzymuje rallycrossową tradycję umieszczania chłodnicy w tylnej części samochodu. David Lapworth, dyrektor techniczny firmy Prodrive, przyznał na łamach autosportu, że uważa, iż dwa najlepsze samochody, w całej, 34-letniej historii firmy, to wyścigowy Aston Martin i właśnie Megane RX.








Do Góry