Kategoria: Rallycross

Prodrive ujawnił szczegóły budowy Megane RX

fot. facebook/Prodrive

Firma Prodrive zaprezentowała oklejenie rallycrossowego Renault Megane oraz jego specyfikację techniczną. Auta, z których skorzysta zespół GCK, zobaczymy w rywalizacji w Rallycrossowych Mistrzostwach Świata.

Prodrive najmocniej pracował nad trzema aspektami: układem przeniesienia napędu, zawieszeniem i ramą. Zaprojektowano podwozie i silnik, a pięciobiegową skrzynię stworzono w kooperacji z firmą Xtrac. Decyzja o budowie dwulitrowego, czterocylindrowego silnika, zamontowanego wzdłużnie, została podjęta, aby uniknąć jakichkolwiek kompromisów i zoptymalizować układ napędowy. Ciekawostką jest wykorzystanie w samochodzie czterotłoczkowych hamulców. Przednie są przymocowane do skrzyni biegów, a tylne do dyferencjału. Przeniesienie ich zmniejszyło masę nieresorowaną w każdym z rogów samochodu, gdzie zastosowano podwójne wahacze i lekkie koła. W przeciwieństwie do Volkswagena Polo RX, Megane podtrzymuje rallycrossową tradycję umieszczania chłodnicy w tylnej części samochodu. David Lapworth, dyrektor techniczny firmy Prodrive, przyznał na łamach autosportu, że uważa, iż dwa najlepsze samochody, w całej, 34-letniej historii firmy, to wyścigowy Aston Martin i właśnie Megane RX.

Zobacz również:

komentarzy








Serwis tworzy grupa pasjonatów, dla których rajdy samochodowe są czymś więcej niż tylko sportem.

Zgodnie z nazwą Rajdy24, relacjonujemy życie rajdowego świata 24 godziny na dobę.

Nasi partnerzy

Dołącz do nas!

Copyright © Rajdy24.pl (2014 - 2016). Właścicielem serwisu jest firma GB Promotion

Do Góry