Na torze Vilkiciai zobaczymy 72 kierowców Oponeo Mistrzostw Polski Rallycross
Rally di Roma Capitale 2019: Basso najlepszy w generalce, Poloński w ERC2!
Rally di Roma Capitale 2019 (OS 4-6)- Basso na prowadzeniu, Habaj poza trasą
Gryazin na prowadzeniu, Łukasz Habaj tuż za podium po odcinku kwalifikacyjnym Rally di Roma Capitale
Wypadek podczas Eifel Rallye Festival 2019
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: Super Rally, Terenowe

Podsumowanie VI rundy Gepa Logistics Super Rally

Fot. Łukasz Łazarz

Dwa dni zaciętej rywalizacji z przerwą na dyskotekę, to już tradycja w rajdowej Lisiej Górze. Edycja Multi Club 139 jest więc wyzwaniem nawet dla najbardziej wytrwałych. Sobotnia, długa pętla z dwoma Odcinkami Testowymi pokonywana była trzykrotnie. Rywalizacja błyskawicznie nabrała tempa. Ze startu honorowego, wprawną ręką, wójt Arkadiusz Mikuła – wielki sympatyk Super Rally, wypuszczał kolejne załogi. Do pierwszego Odcinka Testowego było zaledwie kilkadziesiąt metrów, więc idea organizatorów serii doskonale sprawdza się w Lisiej Górze – mało dojazdówek, dużo ścigania. Show pod dyskoteką nabierało kolorów. Zawodnicy na trasie byli widoczni kilka razy z jednego miejsca, a minutowe odstępy powodowały, że jednocześnie było ich widać czterech, a nawet pięciu! Działo się, bo liczni kibice to zawsze ciśnienie dla załóg, więc dwie rolki na samym początku dodały pikanterii.

Sobotni etap wstępnie wykreował czołówkę, jednak w końcowym rozrachunku w niedzielnej rywalizacji, karty rozdawał deszcz. Widowiskowa trasa przy największej dyskotece w regionie zamieniła się w super śliski OT. Glina zaklejała bieżniki – chwilami było groźnie. Rozpoczęła się bardzo techniczna zabawa. Kilka załóg dostało srogą lekcję, ale czołówka w większości wychodziła obronną ręką. Kolejny raz potwierdził się wysoki poziom jaki prezentuje spora grupa zawodników w Super Rally. Seria często jest traktowana także jako doskonała forma przygotowania do rywalizacji w imprezach wyższej rangi, gdzie kierowcy z rodowodem Super Rally z powodzeniem walczą o najwyższe lokaty.

Runda w Lisiej Górze była także kolejną zaliczaną do punktacji Markowego Pucharu Can-Am. Importer Taurus Sea Power współpracuje z Super Rally już drugi sezon, a rywalizacja w Pucharze stała się mocnym punktem serii. Klasę Can-Am quad 4×4 zdecydowanie zdominował Adam Krysiak – zawodnik już o międzynarodowej renomie. Klasa SSV to zdecydowana wygrana Łukasza Łacha.

Niedzielne zmagania zamknął dodatkowy przejazd Odcinka Testowego o Puchar Wójta Lisiej Góry – Arkadiusza Mikuły. Bez podziału na klasy – liczyła się tylko generalka. Najszybszy okazał się Adam Goński, który pucharem zrekompensował sobie dopiero czwartą lokatę w rundzie Super Rally.
Puchar za pierwsze miejsce w klasie Moto otrzymał Andrzej Biały. W kategorii Quad 2×4 awaria sprzętu wyeliminowała Mirka Wojnowskiego z rywalizacji, a pierwsze zaszczytne miejsce zdobył Przemysław Dąbek. W klasie Quad 4×4 najszybszy okazał się Adam Krysiak. Najlepszy czas wśród wszystkich startujących pojazdów, a zarazem pierwsze miejsce w klasie SSV Turbo zdobyli Nicolas Retat i Daniel Krzyszpin, a swoją wygraną pokazali, że walka na Super Rally rozgrywa się o sekundy! Pierwsze miejsce w klasie SSV przypadło rodzinnie bratu Nicolasa – Denisowi pilotowanemu przez Mariusza Budzisza.

Najszybsi w klasie samochodowej, a zarazem pierwsi w klasie Super Sport powyżej 150 KM byli zawodnicy Arkadiusz Krzemień / Piotr Marzec. W klasie Sport do 150 KM pomarańczowym Nissanem Patrolem wygrał team Konrad Gola / Hubert Smuga. Mocniejsza stawka Sport powyżej 150 KM padła łupem załogi Piotr Politowski / Waldemar Kaja. Natomiast najwyższy stopień podium w klasie Super Sport do 150 KM wywalczyli zawodnicy z Myszkowa: Mariusz Jeziorski / Przemysław Krzak.

Podziękowania dla Sponsorów i Partnerów imprezy: Gepa Logistics, Gmina Lisia Góra, TAG Heuer, Taurus Sea Power, Can-Am, iXXL Studio Reklamy Kielce, iDrukarnia.pl, NTT System, Manta, Inflandia, Mudmaster.pl, Tubes International, kosmetyki samochodowe GS27, Hotel Bania**** – Thermal & Ski, Terma Bania, Kotelnica Białczańska, JP Oils – Rock Oil Polska, Huta Szkła Zawiercie, Telecare S.A., Quersus, oponyquad.pl, MAXXIS, eopony4x4.pl, MercedesAutoCentrum.pl, Czapki Kegel-Błażusiak, Moto-Ar Arkadiusz Szcześniak, Motoproject, Hotel*** & Restauracja Wesoła.

Szczegółowe informacje na stronie organizatora i na Facebooku.

Wyniki VI rundy GEPA Logistics SUPER RALLY:

Klasa Moto:

  1. Andrzej Biały

Klasa Quad 2×4:

  1. Przemysław Dąbek
  2. Marcin Kłósek

Klasa Quad 4×4:

  1. Adam Krysiak
  2. Marcin Wilkołek
  3. Kornel Demianiuk

Klasa SSV:

  1. Denis Retat / Mariusz Budzisz
  2. Waldemar Grudzień / Ernest Grudzień
  3. Mateusz Dzwończyk / Miroslaw Dzwończyk

Klasa SSV TURBO:

  1. Nicolas Retat / Daniel Krzyszpin
  2. Łukasz Łach
  3. Piotr Adamczyk / Arkadiusz Plata

Klasa Super Sport powyżej 150 KM:

  1. Arkadiusz Krzemień / Piotr Marzec
  2. Karol Lenkiewicz / Patryk Fiedorowicz
  3. Robert Obroślak / Andrzej Boguń

Klasa Super Sport poniżej 150 KM:

  1. Mariusz Jeziorski / Przemysław Krzak
  2. Kamil Matyasik / Piotr Raj
  3. Dariusz Skubis / Michał Sosnowski

Klasa Sport powyżej 150 KM:

  1. Piotr Politowski / Waldemar Kaja
  2. Krzysztof Staniek / Zbigniew Łazarczyk
  3. Wojciech Kłak / Marcin Tęczar

Klasa Sport poniżej 150 KM:

  1. Konrad Gola / Hubert Smuga
  2. Paweł Woźniak / Tomasz Woźniak
  3. Mateusz Piekiełko / Sławomir Misiek

Puchar Can-Am, klasa Quad 4×4:

  1. Adam Krysiak
  2. Marcin Wilkołek
  3. Kornel Demianiuk

Puchar Can-Am, klasa SSV:

  1. Łukasz Łach
  2. Piotr Adamczyk / Arkadiusz Plata
  3. Adam Goński








Do Góry