Kategoria: Wirtualne

Podsumowanie rywalizacji na wirtualnych, portugalskich szutrach

Legendarne trasy Rajdu Portugalii były scenerią szutrowych zmagań pomiędzy najlepszymi kierowcami walczącymi o prym w Wirtualnych Rajdowych Mistrzostwach Świata VRC. Chęć odegrania się rywalom za niewyrównane rachunki oraz uzależniająca dawka adrenaliny towarzysząca zawodom były głównymi czynnikami, dla których frekwencja na liście startowej była bardzo zadowalająca. Sporym zainteresowaniem wśród kibiców cieszyła się słynna hopka na Fafe. gdzie zawodnicy popisywali się dalekimi lotami. Sezon VRC wkracza powoli w decydującą fazę. Zawodnicy zidentyfikowali już swoich najniebezpieczniejszych rywali w walce o końcowy triumf, tak więc spodziewać się należało bardzo wyrównanej rywalizacji.

W klasyfikacji generalnej o zwycięstwo od samego początku rajdu aspirowali Jurek Bogdanowicz oraz Tomek Wach. Do 15 odcinka specjalnego drugi z wymienionych przewodził stawce. Na pechowej próbie Tomasz jednak popełnił błąd, który kosztował go 5-minutową karę, którą zainkasował z tytułu skorzystania z systemu SupeRally. Jurek wykorzystał niepowodzenie rywala, zwyciężając w klasyfikacji rajdu. Bogdanowicz do swojego dorobku punktowego dołożył jeszcze 4. punkty za zajęcie 2. pozycji na PowerStage. Na drugim miejscu rajd zakończył Piotr Walczak, który po raz kolejny pokazał, że dobrze czuje się na luźnych nawierzchniach. Podium uzupełnił Tomek Wach, który na ostatnim odcinku specjalnym zepchnął z niego Piotra Sajdaka.

W klasie VRC2 klasą samą w sobie był Fin Jyrki Niemela, który z minutową przewagą wyprzedził Daniela Frajdę oraz Bucka Tyler’a. Dwójka ta stoczyła ze sobą świetną walkę, w którą włączył się jeszcze Adrian Sadowski. Ostatecznie Daniel z niewielką przewagą wyprzedził Amerykanina, zajmując 2. miejsce. Buck zajął miejsce 3. przed Adrianem w Peugeocie 207 S2000. Problemy spotkały lidera klasyfikacji VRC2 – Petera Marka, który z Portugalii nie wywiózł żadnych punktów. Daniel, dzięki solidnej zdobyczy punktowej znacznie zbliżył się w klasyfikacji VRC2 do Czecha.

Zwycięsko z rywalizacji w klasie VRC3 wyszedł Daniel Zarychta, który dzięki rozważnej jeździe – korzystając z problemów rywali z 45 sekundową przewagą wyprzedził Roberta Bartnikowskiego. Najniższy stopień podium został zdobyty przez Mateusza Przyszlakowskiego, który borykał się z wieloma przygodami podczas pokonywania trasy rajdu. Podobnie jak w klasie VRC2 – lider VRC3 spotkał się z problemami w Portugalii. Ryszard Czechowicz musiał korzystać z systemu SupeRally, jednak mimo to zdołał zdobyć punkty za zajęcie 7. miejsca w klasyfikacji VRC3. Również w tej klasie doszło do zacieśnienia różnic punktowych pomiędzy najlepszymi zawodnikami w klasyfikacji punktowej.

W klasie VRC4 po raz kolejny zwyciężył dominator – Eneko Celayeta, który absolutnie zdeklasował swoich rywali, nie mając sobie równych na szutrach Rajdu Portugalii. Hiszpan zameldował się na mecie z przewagą 3,5 minuty nad drugim Piotrem Juszczykiem. Piotrek o swoją lokatę stoczył zażarty pojedynek z Emilianem Wiśniewskim, który rajd zakończył na świetnym, 3. miejscu w klasie VRC4. W klasyfikacji punktowej klasy status quo – lideruje Eneko ze znaczną przewagą nad Piotrem oraz Oscarem Estevezem.

W klasyfikacji zespołowej kolejne zwycięstwo na swoje konto zapisał team Killaz Motorsport, który z 29-cio punktową przewagą wyprzedził zespół Rookie Rally Team. Na trzecim miejscu w teamowej punktacji Rajd Portugalii zakończył zespół RALLY and RACE. W całkowitej klasyfikacji zespołowej w dalszym ciągu prowadzi Killaz Motorsport, przed Rookie Rally Team oraz RALLY and RACE Team, który w walce o 3. miejsce wyprzedza o jedno oczko zespół AK – SPORT WRT.

Kolejną rundą Wirtualnych Rajdowych Mistrzostw Świata VRC jest Rajd Akropolu – popularny „Rajd Bogów”. Niewielkie różnice punktowe, który wyklarowały się pomiędzy czołowymi kierowcami prognozują nie lada emocje na greckich szutrach, które są prawdziwym testem wytrzymałości sprzętu oraz wytrzymałości fizyczno/psychicznej zawodników. Zapraszamy do śledzenia i brania czynnego udziału w przebiegu Mistrzostw VRC.

Polub Rajdy24 na Facebooku:

komentarzy







Serwis tworzy grupa pasjonatów, dla których rajdy samochodowe są czymś więcej niż tylko sportem.

Zgodnie z nazwą Rajdy24, relacjonujemy życie rajdowego świata 24 godziny na dobę.

Nasi partnerzy

Dołącz do nas!

Copyright © Rajdy24.pl (2014 - 2016). Właścicielem serwisu jest firma GB Promotion

To Top