Rajd Sardynii 2019: drugie miejsce Kajetanowicza i Szczepaniaka w WRC 2!
Michał Rokita i Wojciech Habuda wygrywają 50. Rajd Festiwalowy 2019
3. runda Tarmac Masters pod znakiem zmiennej pogody i trudnych odcinków specjalnych – podsumowanie
Arkadiusz Lechoszest i Krzysztof Pietruszka stawiają na dobrą zabawę w 50. Rajdzie Festiwalowym
Rajd Sardynii 2019: Sebastien Ogier liderem z niewielką przewagą
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: Akademia Rajdy24.pl

Pierwszy w Polsce RallyCamp z mistrzami motorsportu już wkrótce w Zagórzu

Elon Musk główny architekt produktów Tesla Motors w wywiadzie dla amerykańskiej stacji CBS na temat testów pierwszego tunelu systemu Loop powiedział, że początkowo wcale nie był zainteresowany ich budową. To prawda, że je wymyślił, ale realizację chętnie powierzyłby komuś innemu. „I wanted somebody else to do it!” [Chciałem, żeby ktoś inny to zrobił!]. Chętnych jednak przez 5 lat nie było, więc ostatecznie wziął się za to sam. I właśnie ta sama idea przyświecała załodze Wolf Motorsport, gdy postanowili zorganizować pierwszy profesjonalny obóz rajdowy.

O potrzebie kompleksowego szkolenia z różnych dziedzin motorsportu dla załóg rajdowych mówiło się w kuluarach różnych rajdów od dawna. Wielu zawodników chciałoby wziąć w nich udział, ale nikt nie garnął się do organizacji. Co prawda pojawiały się na rynku inicjatywy treningów na torach albo wykłady na temat pilotażu, ale jeszcze nigdy nie uwzględniały one tak wielu elementów naraz jak na przykład: opis rajdowy, ćwiczenia na symulatorze, szkolenie z procedury ratunkowej, doboru zawieszenia, oleju czy opon. Nie każdy kto siada na lewym lub prawym fotelu rajdówki miał okazję przygotować się też psychomotorycznie do jazdy nią.

Kamil Winnicki, kierowca Wolf Motorsport od dawna szukał takiego treningu dla siebie. Na początek namówił do współpracy fizjoterapeutów, potem zbudował z automatykami Z Kordecki Automatyka tablicę do treningu refleksu [ZOBACZ VIDEO POD TEKSTEM], w wolnych chwilach ćwiczył na symulatorze, dozbrajał auto, ale ciągle brakowało mu zarówno teorii, jak i ćwiczeń praktycznych. Wtedy postanowił, że weźmie sprawy w swoje ręce i namówi doświadczonych kolegów rajdowców do udzielenia mu lekcji. Zaraz potem przyszła też myśl, że to może być okazja dla wielu zawodników, żeby zgłębić wiedzę. Tak powstała idea pierwszego w Polsce RallyCampu wspartego przez Stowarzyszenie G4SportClub.

Kiedy zadzwonił Kamil od razu wiedziałem, że to dobry pomysł i w dodatku do zorganizowania właściwie ‘na-ten-tych-miast’’, a to dlatego, żeby zdążyć przed sezonem rajdowym- mówi Ryszard Krawczyk, wieloletni organizator rajdów. Ponieważ Krawczyk ma na swoim koncie organizację szkolenia z pilotażu z Jarkiem Baranem wielokrotnym mistrzem Polski i Europy, dlatego to jego poprosił o wykład z opisu rajdowego i zapoznania z trasą. Do współpracy został też zaproszony Miko Marczyk, przedstawiciel młodszego pokolenia rajdowców, który tysiące godzin spędził za kierownicą treningowego symulatora, by doskonalić swoją technikę jazdy:

Nie słyszałem wcześniej o podobnej inicjatywie w Polsce, ale podoba mi się jej kompletność i nacisk zarówno na teorię, jak i praktykę uwzględniającą nowe technologie. Jednym z moich zadań będzie przekonanie zawodników do różnorodnych form treningu. Jestem zwolennikiem nauki fizyki i modelu jazdy połączonej z treningiem na torze. Uważam, że można wiele rajdowych lekcji wyciągnąć z nierealnego świata gier i platform. Wystarczy mieć do tego laptop i kierownicę. Nie trzeba wydawać wielkich pieniędzy, żeby zacząć się doskonalić. To chyba najtańsza formuła ćwiczeń rajdowych, która unika kosztów naprawy rozbitego auta i nie ma obciążeń psychicznych, bo nie ryzykuje się tu życiem swoim czy kibiców- mówi ubiegłoroczny wicemistrz Polski.

Przy okazji warto wspomnieć, że Marczyk został właśnie rekordzistą świata nowej wersji Dirt Rally 2.0, czym znów potwierdził swoje umiejętności:

Po ogłoszeniu zapisów na obóz szybko okazało się, że miejsc jest mniej niż chętnych (w obozie weźmie udział 12 osób, bo tak pracuje się efektywniej np. przy treningu praktyczny w aucie z opisu odcinka rajdowego). Pozostałe szkolenia teoretyczne uwzględnią rozmowy o zestrajaniu zawieszenia, doboru opon i oleju, a także ćwiczenia fizyczne uwzględniające trening psychomotoryczny. Wieczorami przewidziana jest integracja i wspólne oglądanie relacji z rozgrywanego w tym czasie Rajdu WRC Meksyku.

TRENING REFLEKSU : https://www.facebook.com/fitzjocouple/videos/255821335344476/

Więcej na temat obozu, który odbędzie się 7-10 marca w Zagórzu Śląskim przeczytacie zarówno na Rajdy24.pl, jak i na wydarzeniu na Facebooku:

https://www.facebook.com/events/2198079136880532/

Tekst na podstawie materiałów prasowych: Joy Agencja Public Relations








Do Góry