Kategoria: Super Rally, Terenowe

Piach, Beduin i wielki finał

Twardy, mokry piach i niska temperatura przywitały uczestników MoneyWell Investment Kager Super Rally – Sand Edition Runda 7. W sobotę nad Bukownem pojawiły się promienie słońca, ale mimo wszystko piach pozostał ubity i wilgotny. W niedzielę smaku rywalizacji dodał padający deszcz. To były całkowicie odmienne warunki z jakich słynie małopolskie miasteczko. Dakarowego piekła nie było, ale pojawił się… Beduin!

Od pierwszych metrów wspaniałą walkę toczyli dwaj quadowcy: Mirosław Wojnowski i Przemysław Dąbek pozostawiając w tyle konkurencję. Pomiędzy dwoma kierowcami różnice na poszczególnych Odcinkach Testowych były minimalne, a Bukowno miało rozstrzygnąć kto zdobędzie tytuł Mistrza Super Rally 2016 w klasie Quad 2×4. Obaj kierowcy stanowili przykład walki na najwyższym poziomie także fair play. Rafał Pazdur wywalczył trzecie miejsce.

Klasę samą w sobie kolejny raz stanowił motocyklista Damian Musiał, który w mega tempie, w pięknym technicznym stylu, wykorzystując doświadczenie motocrossowe, pokonał piaszczyste wymagające oesy. Drugi stopień podium wywalczył Patryk Gawlas tracąc ponad 9 minut do zwycięzcy. Trzeci na mecie był Konrad Jurczyński.

Klasa quadów 4×4, jak zazwyczaj licznie obsadzona, została zdominowana przez endurowca – Adama Krysiaka za którym uplasował się Maciej Isbrandt. Podium uzupełnił trzeci na mecie Rafał Rodak. Kierowcy Can-Am’ów 4×4 w takiej też kolejności zajęli miejsca w klasyfikacji Pucharu markowego Can-Am odbierając cenne nagrody dostarczone przez importera marki Can-Am – firmę Taurus Sea Power.

Dynamicznie rozwijająca się klasa pojazdów SSV padła łupem niebywale szybkiego na bukowiańskich piachach Adama Gońskiego pilotowanego przez Pawła Walę i to oni zwyciężyli także w Pucharze markowym Can-Am. Załoga Nicolas Retat / Tomasz Skarżyński wywalczyła drugie miejsce a trzeci na podium stanął jadący solo Marcin Skarżyński.

Samochodziarze w Bukownie łatwo nie mieli. Pomimo iż cała trasa w czwartek przed rajdem była wyrównana spychaczem to mokry piach ubił się w koleinach. W miejscach przyspieszania pojawiły się agresywne fale niesłychanie męczące dla samochodowych zawieszeń.

Klasa Sport do 150 KM to powrót po przerwie Kamila Matyasika, który pilotowany przez Piotra Raja doprowadził Suzuki X90 na najwyższy stopień podium. Mateusz Piekiełko / Maciej Kozłowski pokonali Wojciecha Żerdkę z Magdaleną Burdak.

Nieco mocniejsze pojazdy klasy Sport pow. 150 KM to dominacja jak zwykle perfekcyjnie przygotowanej załogi Robert Rożek / Marcin Mróz. Zielona Grand Vitara II odjechała miejscowemu Beduinowi – Dariuszowi Skubisowi, którego pilotował Michał Starzyk.

W białym Pajero, załogę Beduina gonili Krzysztof Staniek ze Zbigniewem Łazarczykiem ale ostatecznie zachowali jedynie kontakt wzrokowy oglądając konkurentów z trzeciego stopnia podium.

Super Sport do 150 KM widowiskową i skuteczną jazdą, jędrzejowska załoga Daniel Witasik / Michał Poczęty śmiało wywalczyła pierwsze miejsce. Drudzy na mecie Dominik Palik / Marek Pykało zaliczyli drugi stopień podium ze znaczną przewagą nad miejscowymi matadorami – Sebastianem Pietrzykiem i Karolem Cabałą.

W najszybszej klasie – Super Sport pow. 150 KM tryumfowała załoga Robert Biały / Piotr Jaworski w Patrolu EVO, osiem i pół minuty przed doświadczonym kierowcą Marcinem Proszkowskim z nowym pilotem Damianem Szelągiem. Trzecie miejsce wywalczyła załoga z wielkopolski: Dariusz Samczuk / Piotr Samczuk.

W klasie Truck samotnie do mety podążała znana załoga Wojciech Bodziony / Mariusz Gwizdowski. Klasyczny, pięknie przygotowany i dość szybko poruszający się Unimog i tym razem wzbudzał wielkie emocje wśród oglądających.

Wypowiedzi Zawodników:

Damian Musiał, zwycięzca w klasie Moto w MoneyWell Investment Kager Super Rally w Bukownie.
MISTRZ SUPER RALLY 2016.

W Bukownie liczyły się umiejętności. Dobór techniki jazdy do terenu. Jadąc patrzyłem w 80% w dal – do przodu a w 20% to było zerkanie pod koło, gdy pojawiła się większa przeszkoda do pokonania. Jechałem równym tempem bez odpuszczania. Przy większej przeszkodzie, typu banda skok, mocno chwytałem kierownicę. W rezultacie, dobór odpowiedniej techniki i stylu sprawiły, że również miałem przyjemność z jazdy.

Jeżeli chodzi o organizację, to uważam, że jest na najwyższym poziomie typu Mistrzostw Polski, a nawet wyżej! Odpowiednie podejście organizatorów, dokładny pomiar czasu, super przygotowane trasy, naprawdę mega mega nagrody jakich nie można dostać w innych zawodach w Polsce. Ponadto mila atmosfera, wszyscy jesteśmy jak przyjaciele jak rodzina. Czuję się tu bardzo dobrze. Gdy przyjeżdżam na Super Rally poznaję nowych ludzi i wzbogacam się o kolejne doświadczenia.

Dariusz Samczuk / Piotr Samczuk – 3. miejsce w klasie Super Sport pow. 150 KM w MoneyWell Investment Kager Super Rally w Bukownie.

Piotr Samczuk:

Trasa ostatniej rundy Super Rally to najmocniejsza strona tego wydarzenia. Głęboki piach, ciasne zakręty, strome podjazdy to elementy, które lubimy najbardziej. Pierwszy raz startowaliśmy w Bukownie i stopień trudności nas trochę zaskoczył. Nasze doświadczenie w rajdach przeprawowych bardzo nam pomogło w pokonywaniu kolejnych przejazdów odcinków specjalnych. Naszym zadaniem była to najlepsza trasa ze wszystkich edycji Super Rally.

Strategia była prosta – przejechać rajd do końca bez awarii. Naszym ograniczeniem jest niski poziom doświadczenia w rajdach szybkością szybkościowych, dlatego postawiliśmy na niezawodność i dobre przygotowanie naszego Land Rovera oraz równe tempo jazdy, które przyniosło nam trzecie miejsce. Wymagająca trasa była bardzo destrukcyjna dla samochodów, również w naszej klasie, więc sprawdzona w wielu rajdach szybkościowych konstrukcja naszego pomogła nam osiągnąć bardzo dobry wynik końcowy.

Jednym z kluczowych argumentów dla których przyjeżdżamy na Super Rally ponad 500 km jest organizacja i klimat panujący na rajdzie. Z naszego punktu widzenia świetnie przygotowane trasy oraz profesjonalny pomiar czasu to połowa sukcesu. Drugą część stanowią ludzie, którzy mimo rywalizacji przepełnieni są pozytywną energią i wesołym nastawieniem współzawodnictwa.

Adam Goński / Paweł Wala – zwycięzcy w klasie SSV w MoneyWell Investment Kager Super Rally oraz w Pucharze Can-Am w Bukownie.
WICEMISTRZOWIE SUPER RALLY 2016.

Adam Goński:

Runda Super Rally w Bukownie była mega ciężka i nieprzewidywalna. Trasa w Bukowinie na początku wydawała się w miarę prosta technicznie, podjazdy, sporo zakrętów i co najważniejsze wyglądało to bezpiecznie. Zaraz po starcie mocno zaatakowaliśmy, aby uzyskać jak najwięcej przewagi, a potem spokojnie to kontrolować. Pierwsze odcinki pojechaliśmy bezbłędnie, dobrym tempem i droga do sukcesu stała się otwarta. Ale trzeba wspomnieć, że Bukowno to bastion Polarisa, a my jako jedyni walczyliśmy Can-Am’em. Po dwóch następnych odcinkach uzyskaliśmy rewelacyjne czasy, co uśpiło naszą czujność, a trzeba pamiętać, że rajd zaczyna się na starcie a kończy na mecie. Na piątym odcinku, na 10 metrów przed metą, urwaliśmy pasek napędowy i cudem udało się nam przekroczyć linię mety, ale straciliśmy sporo czasu. Na szczęście, wspólnie z pilotem, szybko uporaliśmy się z awarią i zdążyliśmy na ostatni odcinek, który musieliśmy przejechać spokojnie z powodu niedotartego paska, co spowodowało, że znowu straciliśmy sporo czasu. Cieszyliśmy się, że ten ciężki dzień się skończył i że następnego dnia będziemy mogli walczyć o zwycięstwo. Nazajutrz wstaliśmy wcześnie, aby poświęcić czas naszej wspaniałej maszynie. Sprawdziliśmy pasek, filtry, chłodnice, przeregulowaliśmy zawieszenie. Ponieważ warunki na trasie mocno się pogorszyły, wręcz można powiedzieć, że trasa składała się tylko z tysięcy ogromnych dziur, trzeba było ułożyć jeszcze jakąś taktykę. Po rozmowie z pilotem plan był wyjątkowo prosty: pełny gaz do mety. Jak się potem okazało była to skuteczna taktyka aby zwyciężyć i zdobyć wicemistrza Super Rally. Cieszy mnie fakt, że pierwsze i drugie miejsce w klasie SSV wywalczył Can-Am Maverick xrs turbo. Pozdrawiam konkurencję, sponsorów i oczywiście kibiców, bo to dla nich urządzamy to widowisko. Dziękuję również całej ekipie Super Rally za świetną organizację, fajną zabawę i dobre zawody.

Wielkie podziękowania należą się firmie P.P.U.H.T. Deko za zaangażowanie w pomoc techniczną i wyrównanie trasy.

Podziękowania dla Sponsorów i Partnerów imprezy: MoneyWell Investment, Kager, Urząd Miejski w Bukownie, TAG Heuer, Taurus Sea Power, Can Am, Moto-Ar Arkadiusz Szcześniak, iXXL Studio Reklamy Kielce, NTT System, Manta, Inflandia, Tubes International, Hotel Bania**** – Thermal & Ski, Terma Bania, Kotelnica Białczańska, 4×4 Terenowiec, JP Oils Eneos, Huta Szkła Zawiercie, Telecare S.A., KNF Team, Quersus, oponyquad.pl, MAXXIS, eopony4x4.pl, MercedesAutoCentrum.pl, Kompleks „Angela” w Olkuszu oraz Dom Turysty MOSiR – Tramp w Bukownie.

Szczegółowe informacje na stronie organizatora i na facebook’u.

komentarzy







Serwis tworzy grupa pasjonatów, dla których rajdy samochodowe są czymś więcej niż tylko sportem.

Zgodnie z nazwą Rajdy24, relacjonujemy życie rajdowego świata 24 godziny na dobę.

Nasi partnerzy

Dołącz do nas!

Copyright © Rajdy24.pl (2014 - 2016). Właścicielem serwisu jest firma GB Promotion

To Top