Rajd Sardynii 2019: drugie miejsce Kajetanowicza i Szczepaniaka w WRC 2!
Michał Rokita i Wojciech Habuda wygrywają 50. Rajd Festiwalowy 2019
3. runda Tarmac Masters pod znakiem zmiennej pogody i trudnych odcinków specjalnych – podsumowanie
Arkadiusz Lechoszest i Krzysztof Pietruszka stawiają na dobrą zabawę w 50. Rajdzie Festiwalowym
Rajd Sardynii 2019: Sebastien Ogier liderem z niewielką przewagą
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: Rallycross

Peugeot gotowy do debiutu nowego 208 WRX

Na kilka dni przed rozpoczęciem sezonu Rallycrossowych Mistrzostw Świata 2017 Timmy Hansen i Sébastien Loeb zaprezentowali najnowszego Peugeota 208 WRX. Specyfikacja 2017 różni się od tego co oferował poprzednik. Zespół wspólnie z koncernem Peugeot przyjrzeli się każdemu kluczowemu elementowi konstrukcji, który został poddany ocenie.

Finalnie największe zmiany zaszły pod maską. Silnik otrzymał więcej miejsca, ponieważ poszerzono 208 WRX do maksymalnie dopuszczonych regulaminem rozmiarów, dodając do tego zmieniony pakiet aerodynamiczny. W ten sposób osiągnięto większą wydajność podzespołów. Zmiana rozstawu osi wymusiła modyfikację zawieszenia i amortyzatorów – im również poświęcono dużo uwagi.

Zbliżający się wielkimi krokami kolejny rozdział w historii rallycrossowych mistrzostwach świata zapowiada się ekscytująco. Do Peugeota, Audi i Forda dołączył nowy fabryczny team Volkswagena. W Team Peugeot Hansen do zdobywania punktów w dwunastu rundach sezonu zostali nominowani Sébastien Loeb i Timmy Hansen. Jak na razie trzeci kierowca zespołu Kevin Hansen otrzymał Peugeota 208 WRX’16 Plus. Zdobywanie doświadczenia dla najlepszego młodzika roku według FIA w sezonie 2016 jest kluczowe.

O tym jak przebiegały przygotowania do sezonu 2017 wypowiedział się szef Team Peugeot Hansen, Kenneth Hansen:

Przez całą zimę pracowaliśmy nieustannie, aby mieć pewność, że Peugeot 208 WRX’17 jest najlepszy. Mamy szczęście, że w naszym zespole posiadamy trzech najlepszych kierowców WRX, a tak długo, jak dostarczamy im możliwie najlepsze, które darzą zaufaniem wiemy, że są zdolni do dokonywania rzeczy niezwykłych. Nierozsądne jest myśleć o stawianiu warunków już na początku rywalizacji, ponieważ pozostałe ekipy nie stały w miejscu. Każdy podniósł poziom, dlatego poprzeczka związana z wyzwaniami, jakie stoją przed nami również poszła do góry. Naszym celem na ten rok jest systematyczność. Każdy wyścig z możliwe najlepszym rezultatem, jaki jest osiągalny w danym czasie. Ostatecznie chcemy walczyć o dwa tytuły mistrzowskie (producentów i kierowców). Barcelona jest torem, na którym byliśmy konkurencyjni, dlatego nie mogę doczekać się tego co się wydarzy.

Sébastien Loeb:

Barcelona jest wspaniałym miejscem na rozpoczęcie sezonu. Pogoda powinna być dla nas lepsza niż w Montalegre (Portugalia) w 2016 roku, kiedy przywitała nas ogromna ulewa. Lubię Barcelonę, mam z nią związanych wiele miłych wspomnień. Jeździłem bolidem F1 Red Bull, prowadziłem Peugeota 908. Cieszę się, że mogę tu wrócić z najnowszym Peugeotem 208 WRX i zobaczyć, gdzie plasuje się na tle konkurencji. Zespół włożył dużo pracy w projekt. Po testach na Lydden Hill jestem pewny siebie za kierownicą. Samochód w każdym obszarze, od silnika, przez zawieszenie do napędów i zawieszenia wykonał znaczący krok naprzód. Jest to konstrukcja o wiele bardziej spójna. Powinna być szybsza na torach o mniejszej przyczepności. Barcelona nie będzie dla nas wyzwaniem pod kątem trakcji, ale emocji nie zabraknie, ponieważ mamy okazję do pierwszego bezpośredniego porównania z rywalami i zobaczymy, gdzie jest nasze miejsce.

Zadowolony z przebiegu przygotowań do zawodów w Barcelonie jest Timmy Hansen:

Cieszę się z pozytywnych testów z Peugeotem 208 WRX’17. Rozwiązaliśmy kilka kwestii, których nie udało się rozwikłać pod koniec 2016 roku. Możemy zbliżać nasz samochód do prawdziwych limitów, osiągając agresywny, atakujący styl jazdy. Nie mogę doczekać się miejsca na linii startu. Szczególnie, że nasz Peugeot ma nowe dodatki aerodynamiczne, dzięki czemu wygląda bardzo agresywnie. Tor w Barcelonie powinien nam odpowiadać. W ubiegłym roku w półfinałach byłem na pierwszym miejscu, a w finale dojechałem jako drugi. Z niecierpliwością czekam na rozpoczęcie nowego sezonu.

O swoim samochodzie wypowiedział się także Kevin Hansen, który w Barcelonie wystartuje ubiegłorocznym modelem:

Specyfikacja Peugeota 208 WRX’16 jest mi znana. Startowałem nią w Barcelonie w minionym sezonie. To fantastyczne, że mogę jechać samochodem, w którym czuję się jak w domu. 208 od ostatniego startu w Hiszpanii znacząco się rozwinęła. Barcelona ma szczególne miejsce w moim sercu, ponieważ tutaj zostałem Mistrzem Europy, w dodatku najmłodszym w historii. Trenowałem mocno z moim bratem nad sprawnością fizyczną i mentalną. Czuję się lepiej przygotowany niż kiedykolwiek wcześniej do pełnego sezonu w WRX.

 








Do Góry