Na torze Vilkiciai zobaczymy 72 kierowców Oponeo Mistrzostw Polski Rallycross
Rally di Roma Capitale 2019: Basso najlepszy w generalce, Poloński w ERC2!
Rally di Roma Capitale 2019 (OS 4-6)- Basso na prowadzeniu, Habaj poza trasą
Gryazin na prowadzeniu, Łukasz Habaj tuż za podium po odcinku kwalifikacyjnym Rally di Roma Capitale
Wypadek podczas Eifel Rallye Festival 2019
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: WRC

Østberg w nowym DS 3, chce walczyć o zwycięstwo

Citroën Total Abu Dhabi WRT szykuje się do drugiego startu odświeżonych DSów WRC. W Rajdzie Szwecji francuski zespół reprezentować będą Mads Østberg/Jonas Andersson i Kris Meeke/Paul Nagle, a prócz tego na starcie pojawi się pięć samochodów w specyfikacji R5, razem z liderem WRC-2, Stéphanem Lefebvrem. Østberg po raz pierwszy wsiądzie do DS 3 w specyfikacji 2015.

Na trasie rajdu znajduje się duża ilość śniegu i wygląda na to, że rajd w regionie Hagfors rozegrany zostanie w końcu w iście zimowych warunkach. Długie kolce będą użyte na odpowiednej nawierzchni, a to oznacza wielki show dla wszystkich kibiców.

Nowe DS 3 WRC w specyfikacji na rok 2015 dobrze zadebiutowały podczas ostatniej rundy, Monte Carlo. Poprawiona została aerodynamika, która powinna pomóc na szybkich partiach szwedzkich odcinków specjalnych, a nowa geometria tylnego zawieszenia poprawiła znacznie sposób prowadzenia samochodu.

Specjalistą od zimowych prób jest z pewnością Mads Østberg, który podczas czterech ostatnich edycji Rajdu Szwecji za każdym razem stawał na podium. Podczas tego rajdu zadebiutował także w WRC w roku 2006, mając 18 lat. – Rajd Szwecji to dla mnie jeden z najważniejszych punktów w tegorocznym kalendarzu – mówi Norweg. – Naprawdę nie mogę się doczekać aż tam będę. Ostatnie edycje przejechaliśmy całkiem dobrze z serią miejsc na podium, włączając w to trzecie miejsce w roku ubiegłym, za kierownicą DS 3 WRC. Doświadczenie zdobyte w 2014 roku i dobre przygotowanie, mam nadzieję, pomogą ukończyć tegoroczny rajd na jeszcze lepszym miejscu. Nowy DS 3 WRC jest bardzo konkurencyjny, to nasz duży atut. Nasza pozycja startowa nie da nam korzyści, jednak nie powinna też przeszkodzić. Jadąc jako czwarta załoga wiemy, że to nie będzie idealne, ale to nie powinien być duży problem, niezależnie od warunków. Po udanej poprzedniej edycji moim celem jest walka o czołowe pozycje. To będzie mój pierwszy start w samochodzie o specyfikacji 2015 więc jeśli powalczę o zwycięstwo to będzie doskonały rajd.

W drugim samochodzie zespołu Citroëna pojedzie Kris Meeke, który ma nieco mniej doświadczenia na tych odcinkach. Jechał tu tylko przed rokiem. – Byłem trochę rozczarowany po Monte Carlo, ponieważ byliśmy szybcy, ale nie potrafiliśmy przekształcić tego w wynik – wypowiada się Meeke. – Był to jednak bardzo zachęcający początek. Podobał mi się mój pierwszy raz w Szwecji, przed rokiem. Warunki nie były idealne, mieliśmy dość wysoką temperaturę, ale to wciąż było świetne uczucie jeździć po tych drogach. Zawsze dobrze bawić się w takich warunkach! Niestety jest tylko jeden zimowy rajd w kalendarzu, więc potrzeba kilku lat, aby zdobyć na tyle doświadczenia, by walczyć o czołówkę. Moim realistycznym celem jest ukończenie rajdu w pierwszej piątce lub szóstce. Wciąż muszę się uczyć i być konsekwentny. Będę jechał swoim tempem, korzystając z doświadczenia.








Do Góry