Kategoria: WRC

Østberg chce postawić wszystko na jedną kartę

Mads Østberg w swoim ostatnim tegorocznym starcie w Rajdowych Mistrzostwach Świata planuje walkę z czołówką do ostatnich kilometrów. Skandynawska załoga jako cel postawiła sobie podium w klasyfikacji generalnej ostatniej rundy rozgrywanej na terytorium starego kontynentu.

Nie mogę nie być pozytywnie nastawiony. Dotychczas wywalczyłem tutaj dwa miejsca na podium i lubię często zmieniające się warunki i przyczepność w Walijskich lasach. Jesień podniosła nasze morale. Byłem liderem przez cztery odcinki specjalne szutrowej odsłony Rajdu Hiszpanii. Dodatkowo w Norwegii pojechaliśmy testowy rajd, na którym ustawiliśmy samochód na takie warunki, jakich spodziewamy się w Walii. Czuję, że mam odpowiednią prędkość do tego, żeby walczyć z najszybszymi

– zapowiedział Østberg.

Rajd Walii to pełna deszczu, mgły, błota rywalizacja. Na bardzo szybko zmieniającej się luźnej nawierzchni prywatny kierowca Forda Fiesty WRC czuje się dobrze.

Nie mogę powiedzieć, że to moja ulubiona nawierzchnia, po której można jechać rajd. Uwielbiam jednak bardzo szybko zmieniające się warunki i unikatowość, którą niesie ze sobą ta runda. Klasyczne szutrowe trasy pomiędzy drzewami i rozciągającymi się wzdłuż trasy rowami. Wyobrażenie o Rajdzie Walii pełnym pięknej pogodzie jest kompletnie błędne. Pełno wody i błota oraz gęsta mgła czynią go już samym w sobie wyjątkowym.

Tym razem na prawym fotelu Østberga zasiądzie Emil Axelsson. Szwedzki pilot będzie sprawdzany przez norweskiego kierowcę pod kątem przyszłorocznych startów.

To jest kwestia odpowiednich kryteriów wyboru pilota. Torstein Eriksen dyktował trasę w Finlandii i Hiszpanii. Muszę powiedzieć, że wykonał bardzo dobrą pracę. Emil siedział na prawym fotelu w Norwegii, a teraz chciałbym go sprawdzić na dłuższym rajdzie WRC. Wiem, że obaj są świetnymi pilotami. Po Rajdzie Walii zdecyduję, kto w przyszłym roku zasiądzie po mojej prawej stronie w rajdówce.

Mads nie wystartuje w Australii i rozpocznie przygotowania do przyszłego sezonu. Jest kilka alternatyw, jednak żadna z nich nie jest przesądzona.

W tym momencie nie chcę publicznie mówić o tym, co się szykuje. Możemy kontynuować tegoroczną formę startów, jednak istnieje szansa na bardziej oficjalny angaż w zespole fabrycznym.

komentarzy







Serwis tworzy grupa pasjonatów, dla których rajdy samochodowe są czymś więcej niż tylko sportem.

Zgodnie z nazwą Rajdy24, relacjonujemy życie rajdowego świata 24 godziny na dobę.

Nasi partnerzy

Dołącz do nas!

Copyright © Rajdy24.pl (2014 - 2016). Właścicielem serwisu jest firma GB Promotion

To Top