Rally di Roma Capitale 2019 (OS 4-6)- Basso na prowadzeniu, Habaj poza trasą
Gryazin na prowadzeniu, Łukasz Habaj tuż za podium po odcinku kwalifikacyjnym Rally di Roma Capitale
Wypadek podczas Eifel Rallye Festival 2019
„Będzie długo, długo nic, a później ja” – Sebastian Luty zawodnik w szybkim wózku
RaceForce 1 – nowy projekt w polskim motorsporcie
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: RSMP

OS 2: dramat Habaja, Grzyb na czele

Próba z Miłkowa do Kamionek okazała się pechowa dla liderów rajdu, Łukasz Habaja i Piotra Wosia (Ford Fiesta R5). Zawodnicy wpadli do rowu na ósmym kilometrze próby. Udało się im dotrzeć do mety, jednak ze stratą ponad ośmiu minut. Problemy na odcinku miał również Mariusz Stec, dotychczasowy lider OPEN N, który jedzie na awarii – informuje Grupa Rajdowy Brodacz.

Próbę wygrali Grzegorz Grzyb i Robert Hundla (Ford Fiesta R5), którzy tym samym wyszli na czoło klasyfikacji. Pokonali oni o 3,0s Filipa Nivette i Kamila Hellera (Ford Fiesta R5), nowych wiceliderów rajdu (+5,4s po dwóch odcinkach). Trójkę na odcinku uzupełnili Tomasz Kasperczyk i Damian Syty (+5,6s, Ford Fiesta R5). Czwarty czas wykręcili Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (+5,8s, Ford Fiesta R5), zajmujący trzecie miejsce w generalce (+8,0s). Kasperczyk po dwóch oesach jest czwarty (+11,2s), piąty Maciej Oleksowicz pilotowany przez Michała Kuśnierza (+14,8s, Ford Fiesta R5).

Szósty czas wykręcił Marcin Gagacki, nowy lider OPEN N (+30,5s, Mitsubishi Lancer Evo IX). Na siódmym miejscu i ponownie najszybciej w 2WD Radosław Typa (+31,9s, Peugeot 208 R2), tuż za nim, bo tylko o 0,2s Dariusz Poloński (kolejne 208 R2). Dziewiąty czas wykręcił Artur Banasiewicz (+33,2s, Subaru Impreza STI), dziesiąty był Damian Łata (+34,2s, Mitsubishi Lancer Evo IX).

Klasa druga jest zgodna z klasyfikacją generalną. W OPEN N prowadzi wspomniany Gagacki, 2,4s za nim Łata, 16,4s Banasiewicz. W OPEN 2WD najszybszy VIRNIK, 27,6s za nim plasuje się Kramarczyk, a 54,6s Rusin. W klasie trzeciej przewodzi Porębski, jedynie 0,2s za nim Chmielewski, 2,0s Byśkiniewicz. Lider 2WD Typa to jednocześnie lider klasy czwartej, 2,7s za nim Poloński, 11,7s Jurecki. Klasa 4F, czyli odrębna klasyfikacja dla Fordów Fiesta R2, to pewne prowadzeni Górneg z przewagą 10,3s nad Kręciochem i 11,3s nad Strychalskim.

Klasa 4N to walka Knopta, który ma 1,3s przewagi nad Kalinowskim i 6,5s nad Horeckim. Na koniec klasy historyczne HR. W HR3 rywalizują rajdowe Ople, głównie Astry. Na pierwszym miejscu po pierwszej pętli jest Czerwiński, na drugim Sidor (+8,2s). Trzecie miejsce przypada Plucie (+10,2s). HR4 jest zdominowana przez Hondy Civic. Temple prowadzi przed Bętkowskim +10,5s. Trzecie miejsce ma Fizia (+11,7s straty do lidera klasy). Podobnie jest w klasie HR5, gdzie rywalizują ze sobą Wasilewski z Bajdą w Hondach Civic VTI. Wasilewski ma 1:13,1s przewagi nad Bajdą. Samotnie w HR+30 jedzie Grzelewski.

O problemach na odcinku opowiedział nam Łukasz Habaj:

Więcej w dziale LOTOS Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.








Do Góry