Jan Kopecky i Pavel Dresler wygrywają Rajd Barum 2019!
Kajetanowicz pojedzie Volkswagenem Polo GTI R5 w Rajdzie Niemiec 2019
Aleksiej Łukaniuk nie zamierza wygrać Rajdu Barum za wszelką cenę
Hayden Paddon rozmawia z M-Sportem o przyszłości w WRC
Marcin Wrona debiutuje w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: Bez kategorii

Okręgówki do 45 kilometrów, nowy system punktacji

Polski Związek Motorowy opublikował regulamin rajdów okręgowych, które w tym roku przejmą miano rajdowej „drugiej ligi”. Całkowita łączna długość odcinków specjalnych w rajdzie RO musi mieścić się w przedziale między 20 a 45 km (limit zwiększono o 15 kilometrów). Długość pojedynczego odcinka specjalnego (OS) musi zawierać się w przedziale między 2 a 7 km. RO są rajdami jednoetapowymi z maksymalnym czasem trwania 1,5 dnia. Zabroniona jest organizacja, przez tego samego organizatora, w czasie jednego weekendu dwóch rund RO. Z braku tego zapisu w dotychczasowym regulaminie korzystał Szuter Cup, który organizował świetne rajdy zawierające dwie rundy w jeden dzień, przypominające jednak całkowitą długością rundy Rajdowego Pucharu Polski.

Wzorem RSMP zmieniona została punktacja, która aktualnie stosuje klucz 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. We wszystkich klasyfikacjach rocznych zawodnikom i/lub kierowcom punkty, będą zaliczone wg klucza: przy więcej niż 7 rundach minus 2 rundy, przy 5-7 rundach minus 1 runda, przy 3-4 rundach bez odliczenia. Odliczeniu podlegają rundy z najmniejszą ilością punktów w każdej klasyfikacji oddzielnie. Odliczeniu nie podlega runda, w której zawodnik został wykluczony decyzją ZSS.

Dopuszcza się przeprowadzenie odcinka Super Specjalnego mającego na celu promocję rajdu. Jeżeli Odcinek Super Specjalny będzie zorganizowany wieczorem w przeddzień rajdu, to będzie zaliczony do Sekcji 1 rajdu. Po zakończeniu takiego odcinka bezwzględnie obowiązuje na noc park zamknięty.

Zmienione zostały także kwoty wpisowego. Wysokość wpisowego w RO w sezonie 2015 wynosi maksymalnie 600 PLN, gdy suma kilometrów OS nie przekracza 30, oraz maksymalnie 800 PLN – gdy suma kilometrów OS przekracza 30.

Do klas dołączyły samochody OPEN RO (nieposiadające homologacji FIA lub PZM) oraz N4-31. W przypadku dużej liczby zgłoszonych do klasy GOŚĆ może zostać ona podzielona ze względu na grupę samochodów, czy pojemność skokową silnika. Zawodnicy klasy GOŚĆ, R, OPEN RO i N4-31 klasyfikowani są wyłącznie w swojej klasie.

W przypadku rozgrywania RO jako cyklu zawodów, organizator przydzieli zawodnikom numery startowe według następujących kryteriów: pierwsze 10 załóg zgodnie z aktualną klasyfikacją generalną cyklu RO, pozostałe załogi zgodnie z aktualną klasyfikacją w klasach. W wyjątkowych i uzasadnionych przypadkach ZSS będzie mógł odstąpić od podanej powyżej kolejności.

Nowa licencja RN upoważnia do startów w rajdach okręgowych i będzie przysługiwać zawodnikom, którzy do tej pory posiadali licencje R1, R2, P i B lub C. W dwóch ostatnich przypadkach wymagane jest zaliczenie sześciu rajdów/wyścigów w roli kierowcy. Otrzymanie Licencji stopnia RN dla zawodników rozpoczynających przygodę z rajdami będzie równoznaczne z ukończeniem w charakterze kierowcy sześciu imprez typu KJS lub TIS na przestrzeni dwóch ostatnich lat oraz z odbyciem odpowiedniego szkolenia i brakiem przeciwwskazań do uprawiania tej dyscypliny sportu. Wymagane będzie również zdanie egzaminu. Więcej o nowym regulaminie licencji przeczytasz tutaj.

Zobacz regulamin rajdów okręgowych








Do Góry