Rajd Sardynii 2019: drugie miejsce Kajetanowicza i Szczepaniaka w WRC 2!
Michał Rokita i Wojciech Habuda wygrywają 50. Rajd Festiwalowy 2019
3. runda Tarmac Masters pod znakiem zmiennej pogody i trudnych odcinków specjalnych – podsumowanie
Arkadiusz Lechoszest i Krzysztof Pietruszka stawiają na dobrą zabawę w 50. Rajdzie Festiwalowym
Rajd Sardynii 2019: Sebastien Ogier liderem z niewielką przewagą
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: WRC

Ogier: w tym rajdzie odniosłem więcej niż w jakimkolwiek innym

– Trzy stopnie podium i trzy najlepsze czasy na Power Stage. Ubiegłoroczny Rajd Portugalii był najbardziej udanym w historii dla Polo R WRC mówi Jost Capito, dyrektor Volkswagen Motorsport. Szef teamu zapowiada jednocześnie, że portugalska runda, podobnie jak ostatnie zmagania w Argentynie, będzie areną zaciętego pojedynku producentów. Zwłaszcza, że do rywalizacji w ten weekend włączy się także Citroen.

Niemiecki zespół tradycyjnie wystawia trzy samochody na czele z Mistrzami Świata Sébastienem Ogierem i Julienem Ingrassią. Towarzyszyć im będą także Jari-Matti Latvala / Miikka Anttila i Andreas Mikkelsen / Anders Jaeger. Największym wyzwaniem dla zawodników będzie odpowiedni dobór opon. Ważna jest także pozycja startowa. W rajdach szutrowych, jakim jest Portugalia, bardzo często karty rozdaje pogoda. Jeśli jest sucho, w lepszej sytuacji są załogi wjeżdżające na trasę później. Jadące przed nimi samochody oczyszczają drogę z piasku i kurzu, czyniąc ją przyczepniejszą. Odwrotnie jest w przypadku deszczu – załogi jadące wcześniej mają większą szansę na dobry czas.

Volkswagen może czuć się przygotowany na obie ewentualności. Jako pierwsza załoga na trasę wjadą Mistrzowie Świata. Pozostałe dwie mają jednak późniejsze numery startowe. Mikkelsen/Jæger wystartują z czwartej, a Latvala/Anttila – z szóstej pozycji.

Sébastien Ogier:

Jestem gotowy na Portugalię. Ten rajd jest dla mnie szczególny. To właśnie tutaj zdobyłem swoje pierwsze zwycięstwo w WRC – kamień milowy w mojej karierze. W tym rajdzie odniosłem więcej niż w jakimkolwiek innym. Jeśli wygram tegoroczne zmagania, mogę wyrównać rekord wielkiego Markku Aléna, który zwyciężał w tej imprezie 5-krotnie. To daje mi dużą motywację, chociaż nie będę o tym myślał podczas rajdu. Zmagania w Portugalii są także szczególne ze względu na entuzjastyczny doping kibiców.

Jari-Matti Latvala:

Rajd Portugalii znowu odbędzie się w na północy kraju. Luźna warstwa piasku w połączeniu z gliną powoduje, że lepszą przyczepność uzyskujemy na miękkich mieszankach opon. Ale jeśli trasa się wyczyści miękkie opony szybciej się zużyją – twardsze będą więc lepszym rozwiązaniem. Wybór odpowiedniego ogumienia we właściwym czasie będzie kluczowym elementem, szczególnie w sobotę, kiedy odcinki specjalne są najdłuższe. W zeszłym roku do samego końca była zacięta rywalizacja między mną, a moimi kolegami z zespołu. Wraz z Mikką, udało nam się wygrać. Chcielibyśmy oczywiście powtórzyć ten sukces.

Andreas Mikkelsen:

Trzecie miejsce w Argentynie było dla nas bardzo ważne i dało motywację do walki w kolejnych rajdach. Nie możemy się doczekać Portugalii, gdzie w zeszłym sezonie udało nam się osiągnąć dobry wynik. Trasy są prawie takie same jak przed rokiem. To nie zdarza się zbyt często. Cokolwiek przyniesie los, jesteśmy bardzo dobrze przygotowani do zmagań. Moim celem jest opuścić Portugalię na drugim miejscu klasyfikacji generalnej Mistrzostw.

Piąta runda WRC rozpocznie się czwartkowym odcinkiem testowym i potrwa do niedzieli. Zachęcamy do śledzenia relacji na żywo ze zmagań w Portugalii na naszym serwisie.








Do Góry