Rally di Roma Capitale 2019: Basso najlepszy w generalce, Poloński w ERC2!
Rally di Roma Capitale 2019 (OS 4-6)- Basso na prowadzeniu, Habaj poza trasą
Gryazin na prowadzeniu, Łukasz Habaj tuż za podium po odcinku kwalifikacyjnym Rally di Roma Capitale
Wypadek podczas Eifel Rallye Festival 2019
„Będzie długo, długo nic, a później ja” – Sebastian Luty zawodnik w szybkim wózku
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: WRC

Nowe i20 WRC debiutuje na Monte Carlo

Zespół Hyundaia rozpocznie sezon 2016 startem w Monte Carlo. Będzie to debiut nowej generacji modelu i20 WRC. Koreańska marka weźmie udział w 14 rundach WRC, wystawiając podczas nich trzy samochody. Za kierownicami nowych i20 WRC pojedzie ten sam skład co w ubiegłym sezonie. Rok 2015 w Rajdowych Mistrzostwach Świata Hyundai zakończył na 3. miejscu w klasyfikacji producentów.

Pierwszy rajd w nadchodzącym sezonie w barwach pierwszego zespołu, Hyundai Shell World Rally Team, pojadą Belgowie, Thierry Neuville z Nicolasem Gilsoul, oraz Hiszpanie, Dani Sordo z Marco Martim. W drugim teamie, Hyundai Mobis World Rally Team, debiut na Monte Carlo zaliczy duet Hayden Paddon i John Kennard. Nowozelandczycy podczas Monte Carlo wystartują autem z 2015 roku. Nowa generacja Hyundaia jest dla nich przewidziana na drugą rundę WRC, Rajd Szwecji.

Dani-Sordo-Rally-Monte-Carlo-2015Nowy model Hyundaia przejechał ponad 8000 kilometrów testowych, lecz dopiero Monte Carlo będzie prawdziwym egzaminem. Pierwsza runda Rajdowych Mistrzostw Świata jest nieprzewidywalna, a sam rajd to najstarsza eliminacja WRC. Pierwsza edycja Monte Carlo odbyła się w 1911 roku.

Trudne odcinki tego rajdu przebiegają przez Alpy Wysokie i region Isère, gdzie znajduje się słynna i niesamowita przełęcz Col de Turini.

Bardzo zmienne warunki pogodowe w górach wymagają od załóg pełnej koncentracji. Na różnych partiach odcinka może pojawiać się lód, śnieg, asfalt i woda. To sprawia, że opony mają istotne znaczenie na wyniki podczas całego weekendu. Samochody będą tu w specyfikacji asfaltowej i mogą mieć założone dwa różne komplety opon na krzyż jednocześnie.

Hyundai Motorsport przeprowadził testy na wszystkich rodzajach nawierzchni i podczas różnych warunków pogodowych, tak, aby jak najlepiej przygotować się do debiutu modelu i20 WRC. Zespół również zwrócił uwagę na poprzednie dwa pełne sezony oraz na poprzednie starty w Monte Carlo. W tym roku zespół chciałby poprawić wynik w Monte Carlo, lokując się z przodu TOP6.

Szef zespołu, Michel Nandan, powiedział: Cieszymy się z początku sezonu WRC. Będzie to nasz trzeci sezon w tych Mistrzostwach. Rajd Monte Carlo będzie kolejnym krokiem dla naszego zespołu w przygotowaniach nowego modelu i20 WRC. Samochód został poddany fazie intensywnego rozwoju w ciągu ostatniego roku, ale to Monte Carlo będzie pierwszym sprawdzianem. Jesteśmy zadowoleni, że Thierry Neuville, Dani Sordo i Hayden Paddon, są z nami. Po raz pierwszy mamy trzy samochody w Monte! Thierry i Dani pojadą nową generacją i20 WRC. Hayden zadebiutuje w Monte ubiegłorocznym modelem. Rajd Monte Carlo jest wyjątkowo trudnym rajdem ze względu na zmienne warunki, więc musimy być dobrze przygotowani i gotowy na wszystko. Mieliśmy przyzwoity wynik w ostatnim roku, dwa samochody były w TOP6. Naszym celem jest polepszyć ten wynik i być jeszcze wyżej niż rok temu w Mistrzostwach.

Thierry-Neuville-Rally-Monte-Carlo-2015W ubiegłym roku Neuville walczył o podium w rajdzie, lecz warunki sprawiły, że ukończył go na 5. miejscu. W tym roku jest przygotowany na ciężkie warunki podczas wymagających odcinków i gotowy do walki w przodzie stawki. – Rajd Monte Carlo jest ekscytującym wydarzeniem i przyjemnie jest tam konkurować, choć nie zawsze rajd jest dobry dla kierowców. Spędziliśmy w zimowej przerwie sporo czasu na testowaniu nowej generacji i20 WRC i jesteśmy bardzo zadowoleni. Samochód jest zdecydowanie lepszy we wszystkich dziedzinach i pomoże nam wygrywać! Czekam na jego debiut, chociaż będziemy musieli przejechać kilka etapów, zanim naprawdę zobaczymy, gdzie stoimy wśród rywali. Wraz z moim odświeżonym podejściem do rajdów w tym roku mam nadzieję, że możemy mieć dobre tempo w ciągu tych czterech dni. Wykorzystamy wszystkie nasze doświadczenia do walki o podium, co będzie naszym planem w całym sezonie.

Dani Sordo w Monte Carlo pojedzie po raz ósmy i pragnie poprawić ubiegłoroczne szóste miejsce. – Nie mogę doczekać się startu w Monte, pierwszy rajd w nowym sezonie i debiut naszej nowej generacji i20 WRC. To jest wymagająca impreza na rozpoczęcie roku i nie będzie łatwa. To wyjątkowe wydarzenie i zawsze jest nieprzewidywalne. Rajd ten jest najlepszym sposobem, aby rozpocząć nowy rok. Nowy samochód jest świetny. Chcę zobaczyć jak będzie się jechało na Monte, na legendarnych oesach. Skończyłem jako szósty rok temu, więc chcę być jeszcze lepszy, ale wiem, że wszystko może się zdarzyć w Monte Carlo!

Paddon rozpoczyna swój pełny pierwszy sezon w WRC, debiutując w Monte Carlo. Nowozelandczyk już posiada umiejętności i miał wyniki w ubiegłym roku. Start w Monte starszą wersją i20 WRC z pewnością doda mu sporo doświadczenia. – Oczywiście, słyszałem dużo o Monte Carlo i tak bardzo cieszę się być tam. Będziemy jechać starszym i20 WRC, które myślę, że będzie pomocne dla nas, aby zebrać doświadczenie. Jest to jedna z najtrudniejszych imprez w kalendarzu, więc stary samochód pomoże nam dostosować się do warunków. Jest to rajd, gdzie ważny jest dobór opon. Jest tu tak, że odcinek zaczyna się w dolinie na suchym asfalcie, ale czym wyżej się wspinamy to pojawiają się śnieg i lód. Trzeba łączyć tu tempo z zachowawczą jazdą. To prawie jak gra w szachy. Jestem szczęśliwy, że mogę być w Hyundaiu w 2016 roku i jestem bardzo podekscytowany, tym co możemy razem osiągnąć.

84. edycja Rajdu Monte Carlo obejmie ponad 377 km, podzielonych na 16 odcinków. W czwartek wieczorem odbędzie się uroczyste rozpoczęcie przy kasyno w Monako. Po tym rozegrane zostaną dwa oesy w nocy w pobliżu Digne-les-Bains. W piątek kierowcy pojadą w Alpy Wysokie i Region Isère. Sobota to dwa przejazdy Lardier et Valenca – Faye etapie (51,55 km) i klasyczne Sisteron – Thoard (36,60 km). W niedzielę odbędą się trzy OSy, w tym przejazd przez Col de Turini.








Do Góry