Damian Drapikowski wygrywa o włos drugą rundę Tarmac Masters!
1. Rajd Ziemi Głubczyckiej 2019 – wypowiedzi zawodników
Duet Adam Sroka i Krystian Woźniak bezkonkurencyjni w 1. Rajdzie Ziemi Głubczyckiej
Przyszłość Rajdu Walii nie jest pewna. W kalendarzu pojawi się Irlandia Północna?
Szef Hyundai Motorsport zadowolony z postawy Sebastiena Loeba w Chile
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: WRC

Nowe fiesty gotowe do Drive DMACK Fiesta Trophy

Nowym Fordem Fiestą R2 rywalizować będą zawodnicy w ramach Drive DMACK Fiesta Trophy, cyklu rozgrywanego w WRC Rajdowych Mistrzostwach Świata. Ubiegłoroczne zmagania wygrał duet Sander Pärn / James Morgan, na drugim miejscu sklasyfikowano Toma Cava i Craiga Parrego, trójkę uzupełnili Quentin Gilbert i Renaud Jamoul. Polacy, Szymon Kornicki i Przemysław Mazur zostali sklasyfikowani na piątym miejscu.

Seria będzie miała podobny kształ do roku ubiegłego, jednak dużą nowością będą wspomniane Fiesty. Do tej pory posiadały wolnossące silniki o pojemności 1.6 litra, w najblższym sezonie zastąpią je jednostki jednolitrowe z turbodoładowaniem EcoBoost. Obsługą zajmie się M-Sport, a opony dostarczy DMACK. Zawodnicy będą rywalizować na szutrowych rundach w Portugalii, Polsce i Finlandii, a także na asfaltach Niemiec i Hiszpanii (nawierzchnia mieszana). Aby zaostrzyć konkurencję podczas ostatniej rundy, oba etapy rajdu będą punktowane osobno (jako dwa rajdy). Do końcowej punktacji wlicza się pięć z sześciu rajdów.

Cena starów w cyklu to 115 tysięcy funtów. Nie ma ograniczeń wiekowych, a cykl jest przeznaczony dla kierowców chcących się rozwijać. Do wygrania jest pełny, liczący siedem rund cykl w WRC-2. Do pucharu dopuszczonych zostanie około 16 kierowców, a wstępna selekcja nastąpi 27 lutego. Zgłoszenia przyjmowane są do 17 kwietnia.

1 Comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply








Do Góry