Gryazin na prowadzeniu, Łukasz Habaj tuż za podium po odcinku kwalifikacyjnym Rally di Roma Capitale
Wypadek podczas Eifel Rallye Festival 2019
„Będzie długo, długo nic, a później ja” – Sebastian Luty zawodnik w szybkim wózku
RaceForce 1 – nowy projekt w polskim motorsporcie
Ott Tänak zdominował Rajd Estonii!
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: WRC

Nowa generacja i20 WRC zaprezentowana

Dziś w niemieckim mieście Alzenau odbyła się prezentacja nowego samochodu Hyundaia – a dokładniej nowej generacji i20 WRC. W tym miejscu powstaje także jego wersja w klasie R5.

Pięciodrzwiowa wersja i20 pokonała już 8000 kilometrów testowych. Samochód okazał się lepszy od poprzednika, a kierowcy chwalą także lepszą sterowność.

– To szczególny moment dla nas wszystkich, kiedy prezentujemy nową generację i20 WRC w naszym własnym domu – mówi Michel Nandan, szef zespołu. – Wchodzimy do ekscytującego etapu podróży naszego młodego zespołu, który moim zdaniem wzmocni nasze zaangażowanie i ambicję w konkurencyjnym środowisku WRC. Przebyliśmy długą drogę od inauguracyjnego sezonu, a nasz występ w poprzednim sezonie mistrzostw dał nam ponownie optymizm na przyszłość. Nowa generacja i20 WRC jest wynikiem całorocznego rozwoju z bardziej doświadczonym zespołem pracowników. Powinniśmy teraz wyżej stawiać nasze cele i być bardziej pewni siebie, aby walczyć w czubie tabeli. Konkurencja pozostaje silna i wiemy, że nasi fabryczni rywale nie ułatwią nam drogi do zwycięstwa, ale chcemy podjąć taką walkę w 2016 roku.



Hyundai Motorsport potwierdził także wystawienie trzech kierowców we wszystkich rundach cyklu – będą to Dani Sordo, Hayden Paddon i Thierry Neuville. Sezon rozpoczną od dwóch nowych rajdówek i jednej starej w Monte Carlo, a następnie wszyscy wsiądą do nowych generacji już w Szwecji.

Podobnie jak w tym roku, marka wystawi dwa zespoły – pierwszy z nich to Hyundai Shell World Rally, a drugi Hyundai Mobis World Rally Team, w którym w wybranych rundach startować będzie także Kevin Abbring. Jego głównym zadaniem będzie jednak praca nad rozwojem rajdówki przystosowanej do wymogów sezonu 2017, a także rozwój i20 w wersji R5.



Jeśli chodzi o projekt R5, w najbliższych tygodniach zespół ujawni więcej informacji. W pierwszej części roku 2016 trwać będą testy, a na połowę roku planowana jest homologacja. Otwarcie zamówień planowane jest na drugą połowę roku.








Do Góry