Kategoria: Classic Auto Cup, RO, KJS, Wywiady

Motointegrator Classicauto Cup – czas na kolejny sezon! (Wywiad)

Motointegrator Classicauto Cup to największy puchar dla kierowców amatorów w Polsce. Niecodzienna atmosfera i dobry poziom organizacyjny przyciąga regularnie na każde zawody uczestników z całej Polski. W zeszłym sezonie najmniejsza frekwencja wynosiła 80 aut na pojedynczych zawodach, a największa… dwa razy więcej! Na stronie www.classicautocup.pl trwają już zapisy na pierwszą rundę w Motopark Ułęż, a nam udało się przeprowadzić krótki wywiad z Dyrektorem Sportowym imprezy, Tomaszem Ważyńskim.

Rajdy24.pl: Za chwilę odbędzie się pierwsza runda waszego cyklu. Będzie „po staremu czy po nowemu”?
Tomasz Ważyński: I tak i tak. Nie robimy wielkich rewolucji, choć w każdym sezonie jest trochę zmian. Staramy się po prostu cały czas rozwijać i dbać o to aby utrzymać się na najwyższym możliwym poziomie. „Po nowemu” to zupełnie inny pomysł na Grupę 6-stą i organizowanie imprezy sobotnio-niedzielnej. Dotychczas pierwszy, nieobowiązkowy dzień treningowy był w piątek, a zawody w sobotę. Dzięki tej zmianie będziemy mogli teraz dołożyć do treningu jeszcze jakąś atrakcję, np. w Ułężu będzie to wyścig równoległy czyli rozstawiona symetrycznie próba na której dwa auta ścigają się równocześnie w systemie pucharowym (zwycięzca przechodzi dalej).

No właśnie, powiedz może coś więcej o Grupie 6-tej.
Nasz puchar był skierowany głównie do właścicieli aut zabytkowych i youngtimerów, generalnie nie młodszych niż 15-sto letnich. Mieliśmy jednak zawsze Grupę 6 czyli Open. Jeździli tam wszyscy którym po prostu się u nas podobało, a mieli młodsze lub nieregulaminowe samochody. Grupa ta była jednak trochę ograniczana ilościowo i odrzucaliśmy sporo zgłoszeń. Dlatego zachęciliśmy kolegów z miesięcznika Magazyn Rajdowy WRC aby objęli swoim patronatem właśnie te samochody. Dzięki temu obok Motointegratora Classicauto Cup-u mamy oddzielny puchar WRC Challenge. Cykle są zatem dość wyraźnie rozgraniczone, w WRC Challenge, podzielonym teraz na cztery grupy pojemnościowe, powinny pojawić się typowe KJS-owe rajdówki ale i nowe seryjne auta.

reklama_CACUP_sezon_2016W nazwie cyklu pojawił się nowy człon: Motointegrator…
Tak, firma Motointegrator (z grupy Inter Cars-u) stała się naszym sponsorem strategicznym w obecnym sezonie. To dla nas nowe wyzwanie i szansa na dalszy rozwój. Dzięki Motointegratorowi będziemy mogli zrealizować kilka pomysłów, które dotychczas leżały „na półce”. Daria Tworek poprowadzi nam biuro prasowe, przeorganizujemy Badanie Kontrolne, zmodernizujemy stronę www, oprawa zawodów też powinna być bardziej okazała. Motointegrator to oczywiście nasz największy partner, ale udało się nam przyciągnąć również i inne firmy: Fiata, Toyotę, ARTO (oficjalnego przedstawiciela firmy Magnaflow). Na kolejny sezon zostaje też classicbrakes.pl (Mintex) i oczywiście Druk24h.pl który dostarcza nam wszystkie materiały reklamowe.

Puchar ma charakter ogólnopolski, zawody organizujecie w różnych lokalizacjach. Gdzie będzie można Was zobaczyć w obecnym sezonie?
Może lepiej: gdzie będzie można u nas pojeździć? Cykl składa się z pięciu eliminacji. Rokrocznie staraliśmy się przynajmniej o jedną nową lokalizację tak aby nie popaść w monotonię. W zeszłym roku zorganizowaliśmy np. rundę w Toruniu. Połączyliśmy odcinkiem drogowym asfaltową nitkę toru rallycrossowego z torem kartingowym. Pomysł okazał się bardzo dobry, zebraliśmy sporo pochwał. Do Torunia wrócimy pewnie w przyszłym roku. W 2016 zawitamy natomiast na Autodrom w Jastrzębiu. Jak do tej pory nikt tam nie zorganizował zawodów samochodowych (są tam jedynie treningi, motocykliści, bywali drifterzy) liczymy zatem na spore zainteresowanie. A propos lokalizacji to jest o nie coraz trudniej. My potrzebujemy dużych obiektów ze względu na ogromną frekwencję i długości tras (około 5km). Dodatkowo organizatorzy różnych eventów i treningów pozostawiają po sobie śmietnik i zniszczenia dlatego jeżeli obiekt nie ma wyraźnego właściciela z roku na rok jest coraz większy „wyryp”.

Czy masz jakieś swoje ulubione „miejscówki”?
Każdy obiekt jest trochę inny, wymaga od nas, organizatorów, różnych nakładów „sił i środków” ale nie mam swojego ulubionego miejsca. Ja je po prostu wszystkie lubię. Ułęż za to, że od lat jest tam ktoś, kto zainwestował w motorsport i dba o teren, Miedzianą Górę bo to nasza najstarsza impreza wraz ze sprawną „załogą”, przed którą stawialiśmy najtrudniejsze wyzwania, Białą Podlaską bo walczy od lat aby jakoś utrzymać ten piękny obiekt i coraz więcej się tam dzieje, Toruń za duży entuzjazm ludzi i postawę „władz” które są przychylne różnym aktywnościom. Tak naprawdę najważniejsi są właśnie ludzie z którymi tam wszędzie współpracujemy, i bez których nie mogli byśmy tego wszystkiego zorganizować.

Które miejsce polecił byś komuś kto dopiero zastanawia się nad startami u Was albo w ogóle nie miał do czynienia z jazdą sportową?
Wszystkie nasze obiekty są podobne: staramy się aby miały w miarę równą nawierzchnię a ze względu na swoją charakterystykę są w miarę bezpieczne. Oczywiście jazda sportowa zawsze obarczona jest ryzykiem wypadku ale szerokość trasy plus dobra widoczność na pewno je minimalizuje. Mamy również zawsze ratowników PZM którzy na szczęście przeważnie pocą się jedynie ze względu na temperaturę w swoim rynsztunku, a nie z nadmiaru pracy. Myślę, że osobom, które już jeżdżą przypadnie do gustu większość tras, bo są stosunkowo długie (w 2016 do 5km), raczej szybkie ale mają również swoje „haczyki”. Jeżeli ktoś nie jeździł w ogóle to może zacząć od Miedzianej Góry lub Jastrzębia. Choć tak naprawdę nie ma to wielkiego znaczenia, zacząć można wszędzie i jechać według własnego tempa.

Dziękuję za rozmowę, przypomnij jeszcze gdzie można się zapisywać na poszczególne imprezy?
Wszystkie informację są na stronie www.classicauto.pl jak również na FB. Zapowiedzi i relacje będą również oczywiście na Rajdy24.pl.

komentarzy







Serwis tworzy grupa pasjonatów, dla których rajdy samochodowe są czymś więcej niż tylko sportem.

Zgodnie z nazwą Rajdy24, relacjonujemy życie rajdowego świata 24 godziny na dobę.

Nasi partnerzy

Dołącz do nas!

Copyright © Rajdy24.pl (2014 - 2016). Właścicielem serwisu jest firma GB Promotion

To Top