Kategoria: RO, KJS

Mistrzowie PCC 2018 w czasie 44. Rajdu Barbórki Cieszyńskiej wsiadają do Hondy!

Już w ten weekend na kibiców czeka 44. edycja Rajdu Cieszyńska Barbórka, a rajdowy klasyk tradycyjnie zamknie sezon śląskiego czempionatu. Na trasach szóstej rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska zobaczymy w sumie 67 załóg. Na ceremonii startu w Cieszynie nie zabraknie również Łukasza Goduli i Daniela Nowaka.

Tegoroczni zwycięzcy Pucharu Peugeota i Citroena zakończą swój mistrzowski sezon bardzo mocnym akcentem i z nowym partnerem. Po pięciu startach i czterech zwycięstwach w klasie, teraz wsiadają do Hondy Civic obsługiwanej przez Kostka Serwis Motorsport.

Start będzie szczególny, ponieważ dla Łukasza i Daniela będzie to debiut w rajdówce japońskiej marki. W Cieszynie pojawią się nie tylko mocniejszym samochodem, ale również wzmocnieni wsparciem czeskiej firmy Kowax – producenta maszyn spawalniczych i oprzyrządowania.

Aktualnie szósta załoga klasyfikacji generalnej włącza się tym samym do walki w „generalce”. Od drugiego stopnia podium dzieli ich 19 punktów, a od trzeciego 9, więc nadal mają szansę sezon zakończyć w czołowej trójce. W nowej klasie zmierzą się z 12 rywalami. Pierwsza okazja, żeby zobaczyć ich w nowym samochodzie, już w piątkowy wieczór, na trasie odcinka miejskiego.

Łukasz Godula: „Ten rok jest dla nas pełen sportowych wrażeń, ale zapowiada się, że to na sam koniec czeka nas najpiękniejsze z nich. Dzięki połączeniu sił naszych tegorocznych partnerów BudTor i Autotest, do których dołącza firma Kowax, w Barbórce Cieszyńskiej pojawimy się za kierownicą Hondy Civic. To dla nas ogromne wyróżnienie, że możemy dołączyć do rajdowej rodziny Kowax Racing, która od lat mocno wspiera zawodników i motorsport. To nie tylko cenna nagroda, ale też duża szansa na kolejny krok w karierze.

Start w rajdzie będzie dla nas jednocześnie formą testów i nauką nowego samochodu, ale cieszę się, że skaczemy od razu „na głęboką wodę”. Honda nie tylko jest mocniejsza, ale też dłuższa i szersza, więc wrażenia z jazdy będą bardzo się różnić od tych, jakie znam z Peugeota. Na pierwszej pętli będziemy się zapoznawać z samochodem, ale od drugiej chcemy już włączyć się do walki. Myślę, że jesteśmy w stanie utrzymać tempo lepsze o 1 lub 1,5 sekundy na kilometrze, zwłaszcza na partiach z szybkimi zakrętami.

„Cieszynka” lubi zaskoczyć ciężkimi warunkami, ale liczę na to, że mokra nawierzchnia będzie nam sprzyjać. Tym startem chcemy podziękować partnerom i kibicom. To dla nas również ważny punkt przygotowań do przyszłego roku, na temat którego już trwają rozmowy. Wspólnie z Kowax, BudTor i Autotest zapraszamy na finał do Cieszyna. Życzcie nam powodzenia i trzymajcie kciuki!”

Harmonogram 44. Rajdu Cieszyńska Barbórka:

Piątek, 23 listopada:
19:15 – ceremonia startu (Zamek w Cieszynie)
19:30 – OS 1: Noszak (1,3 km)

Sobota, 24 listopada:
7:35 – serwis A: 15 min. (Ustroń, parking Kolei Linowej Czantoria)
8:08 – OS 2: Renault Wektor (7 km)
8:39 – OS 3: VAG-Expert (7,82 km)

9:59 – serwis B: 30 min. (Ustroń, parking Kolei Linowej Czantoria)
10:47 – OS 4: Renault Wektor (7 km)
11:18 – OS 5: VAG-Expert (7,82 km)

12:48 – serwis B: 30 min. (Ustroń, parking Kolei Linowej Czantoria)
13:26 – OS 6: Renault Wektor (7 km)
13:57 – OS 7: VAG-Expert (7,82 km)

15:20 – ceremonia mety (Rynek, Cieszyn)

Zobacz również:

komentarzy








Do Góry