Jan Kopecky i Pavel Dresler wygrywają Rajd Barum 2019!
Kajetanowicz pojedzie Volkswagenem Polo GTI R5 w Rajdzie Niemiec 2019
Aleksiej Łukaniuk nie zamierza wygrać Rajdu Barum za wszelką cenę
Hayden Paddon rozmawia z M-Sportem o przyszłości w WRC
Marcin Wrona debiutuje w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: Bez kategorii

Mikko Hirvonen podpisał kontrakt z X-raid

Potwierdziły się informacje, jakie kilka dni temu publikowaliśmy na łamach naszego serwisu. Czterokrotny Wicemistrz Świata Mikko Hirvonen podpisał kontrakt z zespołem X-raid i weźmie udział w nadchodzącym Rajdzie Dakar, wcześniej startując również w Baja Aragon.

Fin testował MINI ALL4 Racing i od początku był zachwycony jego możliwościami. Choć przejście do rajdów terenowych stanowi duże wyzwanie, z pomocą ma przyjść doświadczony pilot, Francuz Michel Périn, który w pierwszym Dakarze wziął udział ponad 20 lat temu.

Mikko-HirvonenMikko, co wiesz o Dakarze?
Mogę powiedzieć, że sześć miesięcy temu nie wiedziałem zbyt wiele, po prostu to, co widziałem w telewizji. Oczywiście, wiedziałem, że to prawdziwy rajd długodystansowy, bez notatek, na którym zdecydowanie większą rolę odgrywa nawigacja, a nie jazda na maksimum możliwości. Ale niedawno miałem możliwość długiego testowania z zespołem X-raid i jestem szczęśliwy, że dołączę do zespołu, razem z doświadczonym pilotem. Zarówno Michel jak i zespół bardzo pomagają mi, abym mógł uzyskać obraz tego o co w tym wszystkim chodzi. Jestem coraz bardziej podekscytowany tym wyzwaniem.

Jakie miałeś odczucia podczas testowej jazdy MINI? Trzeba mocno zmienić styl jazdy?
Oczywiście, samochód i teren, po którym jeździliśmy różniły się wiele od tego, co mamy w rajdach WRC. Samochód WRC jest bardziej precyzyjny i bardziej elastyczny, ale nie wjedzie tam, gdzie wjedzie MINI. Siła i wytrzymałość MINI jest niesamowita. Czasami nie ścigamy się na drogach ale w całkowitym off-road, a ten samochód może znieść bardzo wiele. Prędkość nie jest dla mnie problemem, cały czas jednak pracuję nad zrozumieniem granic możliwości samochodu. Ponadto długie odcinki rajdu terenowego są bardziej wyczerpujące fizycznie.

Jaki jest Twój cel na Dakar oraz Baja Aragon?
Wszystko wiąże się z doświadczeniem. Dakar jest bardzo długim rajdem, wydmy, które się tam znajdują są jedyne w swoim rodzaju. Ukończenie imprezy bez większych problemów i przygód na trasie będą naprawdę dobrym osiągnięciem. Tymczasem na Baja Aragon będą bardziej podobne warunki do tych, do których jestem przyzwyczajony. Ale utrzymać tempo jazdy bez notatek nie jest łatwo i nadal mam zamiar zapoznawać się z MINI. Ale powinienem się dobrze czuć, więc jeśli wszystko będzie działać dobrze, mam nadzieję wykręcić parę dobrych czasów.








Do Góry