Kategoria: WRC

Matton o Rajdzie Finlandii, Rajdzie Polski i testach Loeba

fot. Citroën Total Abu Dhabi WRT

Craig Breen wraz z Scottem Martinem, zajmując piąte miejsce w Rajdzie Finladnii, uzyskali najlepszy rezultat spośród trzech załóg zasiadających za sterami C3 WRC. Kris Meeke i Paul Nagle zakończyli na ósmej pozycji, a Khalid Al Qassimi z Chrisem Pattersonem na szesnastej. Start całego zespołu podsumowywał jego szef – Yves Matton.

Jak oceniasz występ zawodników Citroëna w ostatnim Rajdzie Finlandii?

Myślę, że pokazaliśmy, że Citroën C3 WRC nadal podąża we właściwym kierunku. Kris Meeke notował dobre czasy, szczególnie na początku rajdu. Uzyskał najlepszy wynik na odcinku testowym oraz był drugi na drugim odcinku specjalnym. Potem naprawdę zmagał się z tempem liderów i wiedzieliśmy, że taka sytuacja doprowadzi do straty jego pozycji. Jest to trochę błędne koło: samochód nie działa tak jak powinien i wtedy trudno powrócić do rywalizacji na najwyższym poziomie. Meeke więc spędził cały weekend za Craigem Breenem, który jechał bardzo dobry rajd. Po raz piąty w tym sezonie ukończył piąty. Przede wszystkim był wiodącym „niefińskim kierowcą”. Przez większość weekendu widzieliśmy, że lokalni zawodnicy całkowicie kontrolowali sytuację. Dane zgromadzone przez dni rywalizacji potwierdziły obszary, w których musimy nadal koncentrować nasze wysiłki. Wiemy, że samochód jest mniej lub bardziej skuteczny w zależności od powierzchni i warunków. Przestrzeń, w której C3 WRC działa skutecznie rośnie, ale nadal mamy trochę pracy do zrobienia.

Czy teraz można powiedzieć, że przetasowanie załóg podczas Rajdu Polski było słusznym posunięciem?

W ten weekend Kris miał właściwe podejście: kiedy zdawał sobie sprawę, że nie może wygrać, postarał się ukończyć wszystkie odcinki i ustanowić dobre czasy, gdy warunki były korzystne. Doświadczenie zdobyte w ten weekend jest dla niego równie przydatne, jak dla naszych inżynierów. W pewnym stopniu wróciliśmy do podstaw.

W WRC czas teraz na niemieckie asfalty. Jakie są oczekiwania szefa Citroëna na tę dziesiątą rundę?

Po wygraniu jedenaście razy od 2002 roku, ADAC Rallye Deutschland jest niewątpliwie ulubionym rajdem Citroëna. W Tour de Corse dominowaliśmy na początku, zanim Kris miał problem mechaniczny. Zatem postanowiliśmy to zmienić w Niemczech. Drogi na Korsyce i w Niemczech mają niewiele wspólnego ze sobą i wiemy, że w ciągu ostatnich kilku miesięcy nasi rywale ciężko pracowali. Jak ogłoszono, Kris Meeke, Craig Breen i Andreas Mikkelsen poprowadzą nasze rajdówki.

Wcześniej Sébastien Loeb będzie zasiądzie za kierownicą C3 WRC podczas dnia testowego. Jakie jest znaczenie tego wydarzenia?

To coś, o czym myślałem od jakiegoś czasu i co było możliwe dzięki stworzeniu grupy PSA Motorsport. Bardzo owocne jest otrzymać informacje zwrotne od największego kierowcy rajdowego wszech czasów. Zaspokoimy także ciekawość Seb’a, który będzie miał okazję poprowadzić najnowsze WRC.

Citroën zajmuje aktualnie czwartą pozycję w klasyfikacji konstruktorów. Ma w dorobku 135 punktów.

komentarzy







Serwis tworzy grupa pasjonatów, dla których rajdy samochodowe są czymś więcej niż tylko sportem.

Zgodnie z nazwą Rajdy24, relacjonujemy życie rajdowego świata 24 godziny na dobę.

Nasi partnerzy

Dołącz do nas!

Copyright © Rajdy24.pl (2014 - 2016). Właścicielem serwisu jest firma GB Promotion

To Top