Rajd Sardynii 2019: drugie miejsce Kajetanowicza i Szczepaniaka w WRC 2!
Michał Rokita i Wojciech Habuda wygrywają 50. Rajd Festiwalowy 2019
3. runda Tarmac Masters pod znakiem zmiennej pogody i trudnych odcinków specjalnych – podsumowanie
Arkadiusz Lechoszest i Krzysztof Pietruszka stawiają na dobrą zabawę w 50. Rajdzie Festiwalowym
Rajd Sardynii 2019: Sebastien Ogier liderem z niewielką przewagą
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: WRC

Mäkinen przed Rajdem Korsyki: wszyscy w zespole wydają się być dobrze przygotowani

fot. Toyota Gazoo Racing

Podczas zeszłorocznego Rajdu Korsyki najlepiej wśród załóg Toyoty poradzili sobie Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila. Finowie uzyskali czwarty rezultat, wyprzedając piątych Craiga Breena i Scotta Martina o zaledwie 0,1s.

Co szef zespołu oraz kierowcy mają do powiedzenia przed tegorcznym startem?

Tommi Mäkinen, szef zespołu:

Myślę, że Korsyka powinna być dla nas dobrym rajdem. Samochód działa całkiem dobrze na asfalcie i mieliśmy naprawdę solidne testy przed tą imprezą. Kierowca testowy, Juho Hänninen pracował nad zawieszeniem i wykonał bardzo dobrą robotę, aby ulepszyć samochód. Myślę, że Jari-Matti, Ott i Esapekka są zadowoleni. Wszyscy w zespole wydają się być dobrze przygotowani, więc jestem pewny, że pójdzie świetnie.

Jari-Matti Latvala:

Mam dobre wspomnienia z Korsyki dotyczące mojej wygranej w 2015 roku. Z pewnością jest to rajd asfaltowy, który mi się podoba. Jest powód, dla którego nazywają go Rajdem 10 000 Zakrętów: jeśli znajdziesz prostą dłuższą niż 100 metrów to wiesz, że znajdujesz się na niewłaściwej wyspie!

Tak naprawdę nie można bardzo ścinać zakrętów i na trasie nie ma zbyt wiele żwiru, co sprawia, że ​​jazda jest naprawdę przyjemna, ponieważ można po prostu skupić się na zakrętach i liniach. Mieliśmy bardzo, bardzo pozytywne testy. Odczucie było wyjątkowo dobre i jestem pewny samochodu. Wszystkie zespoły powinny być szybkie na Korsyce, ale mam nadzieję, że będziemy walczyć o miejsca na podium.

Ott Tänak:

W tym sezonie byliśmy konkurencyjni na każdej nawierzchni. Zespół ciężko pracuje, aby upewnić się, że będziemy niezawodni. Teraz musimy po prostu zabrać punkty naszym rywalom. W ubiegłym roku moje odczucia na Korsyce były całkiem dobre, więc tym razem chcę uzyskać mocny wynik. Warunki na Rajdzie Monte Carlo były bardzo specyficzne, więc ciężko było dużo tam osiągnąć, ale mimo to przyjechaliśmy na testy przed Korsyką z pomysłami, którędy chcemy pójść. Mieliśmy odpowiednie dwudniowe testy i myślę, że poszliśmy we właściwym kierunku: wydaje się, że samochód ma się dobrze.

Esapekka Lappi:

W przeszłości jechałem Korsykę kilka razy w innych kategoriach i mogę powiedzieć, że nie jest podobna do żadnego innego rajdu. Zakręt po zakręcie, bez wielu prostych, aby dać nam odpocząć. Harmonogram jest również wyjątkowy, ponieważ nie mamy tak wielu odcinków, ale są one dość długie. To będzie mój pierwszy raz na Korsyce w aucie WRC, ale nabieram pewności siebie dzięki prędkości, którą pokazaliśmy na Monte Carlo. Tak naprawdę jestem teraz bardziej pewny siebie, ponieważ udało nam się znaleźć lepszą konfigurację na testach. Testowaliśmy zarówno w wilgotnych, jak i całkowicie suchych warunkach, więc powinniśmy być przygotowani na każdą pogodę.








Do Góry