Craig Breen i Paul Nagle dołączają do Hyundaia w Rajdzie Finalndii 2019!
76. Rajd Polski 2019 to walka nie tylko w „generalce”
„Mam ogromny apetyt na rozwój” – Beata Borowicz podsumowuje start w 4. rundzie MPRC 2019
Kuchar, Mazurkiewicz, Sokulski i Budzyński wygrali finały IV rundy Oponeo MPRC!
4. runda MPRC 2019: zacięta rywalizacja w czasie kwalifikacji w Toruniu
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: WRC

Mäkinen: Polska w pewnym sensie jak Finlandia

fot. toyotagazooracing.com

Jedne z najszybszych odcinków specjalnych w kalendarzu Rajdowych Mistrzostw Świata czekają trzy załogi za sterami Yarisów WRC. Zespół podkreśla, iż chociaż Rajd Polski jest już czwartą szutrową rundą w tym roku, to zawodnicy spotkają się z zupełnie innymi wyzwaniami. Prędkości, uzyskiwane na próbach, mogą być porównywalne tylko z Rajdem Finlandii. Dzięki temu już teraz Toyota będzie mogła przygotowywać swoje samochody także do zmagań na fińskich os-ach.

Wszyscy kierowcy zespołu odbyli testy w Estonii, korzystając z dróg o podobnej, do polskiej, charakterystyce.

Tommi Mäkinen, szef zespołu:

Polska będzie ciekawym rajdem z innymi wyzwaniami: jak Finlandia w pewnym sensie, ale bez skoków i z bardziej miękką nawierzchnią. Powinien to być dobry test aerodynamiki naszego samochodu przy wysokich prędkościach, co jest obszarem, w którym normalnie radziliśmy sobie dobrze. Polska powinna być mniej wymagająca dla samochodu, po kilku ciężkich rundach, w których ostatnio braliśmy udział. Lecz oczywiście nie można powiedzieć na pewno, jak będzie, dopóki się tego nie doświadczy. Nigdy nie jeździłem w Polsce, więc naprawdę nie wiem, czego się spodziewać. Jeśli chodzi o cele, kierowcy wiedzą, co robić. Po prostu pozwolę im działać, robiąc wszystko, co tylko możliwe, aby pomóc im skupić się i pozostać skoncentrowanym.

Jari-Matti Latvala:

Mieliśmy naprawdę dobre testy na Polską. Padało. Sądzę, że będzie to bardzo przydatne, ponieważ w ostatnim dniu w Polsce w ubiegłym roku spadł deszcz, co często zdarza się po wielu dniach gorących warunków, których się spodziewamy. Poprawiliśmy amortyzatory i byłem szczególnie pod wrażeniem stabilności auta. Samochód był doskonalony na szybkich drogach Finlandii. Myślę, że Yaris WRC powinien być dobrze dostosowany do bardzo szybkich dróg również w Polsce.

Juho Hänninen:

Byłem zadowolony z naszego postępu na Sardynii i na tym opieraliśmy nasze przygotowania. Naprawdę myślę, że nasz samochód jest lepszy na szybkich rajdach w porównaniu do powolnych odcinków. To daje mi dużą pewność siebie, ponieważ nie muszę się martwić  o ustawienia i mogę po prostu skoncentrować się na prowadzeniu samochodu. Podczas testów wprowadziłem pewne zmiany w zawieszeniu, a od tego czasu nastąpił jeszcze większy rozwój, więc jest to naprawdę pozytywne. Czyszczenie dróg nie będzie tak ważnym czynnikiem, jak na Sardynii, ale w piątek może być istotne.

Esapekka Lappi:

Testy przed Polską były dla mnie dobrym krokiem: od powolnych dróg Sardynii aż po naprawdę szybkie i płaskie. Powiedziałbym, że test był reprezentatywny, choć być może w Polsce możemy spodziewać się dróg nieco bardziej miękkich i piaszczystych. Mimo, iż miałem dobry wynik na Sardynii, nie mam żadnych szczególnych oczekiwań wobec Polski. Ponieważ jest to naprawdę szybki rajd, potrzebuję dużo pewności siebie i nie wiem, czy już ją mam. Chcę mieć czystą trasę i dojechać bez problemów, aby nauczyć się jak najwięcej.








Do Góry