Kategoria: W skali

Liderzy foteli nie zmieniają

2. Rajd Katarzynki zafundował zawodnikom kilometrowe trasy, choć przy dużo mniejszym zaangażowaniu nóg do biegania. Techniczne i dość ciężkie próby ujawniły słabości rajdówek. Nie brakowało awarii i poszukiwań odpowiedniej trasy.

Zmiany w regulaminie technicznym TOYOTA Adventure Gothica zachęciło kilku nowych kierowców do wspólnej rywalizacji w 2. Rajdzie Katarzynki. Doskonale już znana off-roadowcom toruńska polana tym razem nie zmusiła ich do nadmiernego wysiłku fizycznego, a o zwycięstwie nie miała decydować siła nóg i wyniki na trasach półmaratonów. Na ochłodę przyszła też kwietniowa aura – pamiętne z sezonu 2016 afrykańskie słońce schowało się za chmurami i dość nieśmiało próbowało podgrzewać rajdową atmosferę.

Na starcie drugiej rundy Rajdowych Mistrzostw Torunia modeli terenowych RC stanęło osiemnastu zawodników, w tym „nowe twarze” reprezentujące RC Trójmiasto. W Parce Ferme zobaczyć można było przeróżne konstrukcje – od oryginalnych modeli Traxxas, HPI czy Team Associated, po tuningowane maszyny BSR, BSD i Traxxas. Każdy szukał odpowiednich ustawień i prędkości, by jak najszybciej dotrzeć do mety. Start od linii kończącej pomiar czasu dzieliło nawet kilometr piaszczystych szlaków.

Trasa 2. Rajdu Katarzynki nie była już tak szybka i wyczerpująca. Organizatorzy postawili teraz na sprawdzian umiejętności jazdy w ciasnych nawrotach i szykanach. Próby sportowe biegły też przez wymagające doły, wzgórza czy niemal pustynne garby. Dla miłośników jazdy „na limicie” pozostawały długie proste i dojazdy do pachołków. Na mecie nikt jednak nie opadał z sił, nerwowo nie poszukując chłodnych napoi czy krzesełka.

Od zwycięstwa na pierwszym oesie rywalizację rozpoczął Mateusz Kuligowski, aktualny lider toruńskiego czempionatu. Kilka drobnych błędów po starcie nie wytrąciło go z rytmu i z 5 sekundową przewagą nad Michałem Jasińskim przekroczył linię mety. Dobrą formę widać było też po Jakubie Matuszewskim z Poznania i Pawle Grabowskim z Torunia. Obaj kierowcy trzymali się blisko tylnego zderzaka „Kuliga” nie pozwalając mu na zuchwałą ucieczkę. Do walki o podium włączył się jeszcze Radosław Schenker, w tym sezonie reprezentujący barwy nowego zespołu – TOYOTA Bednarscy. Rywale mocno obawiali się „Rekina”, który w zeszłym sezonie, jeżdżąc niemal bez treningów pożyczonym modelem, wywalczył tytuł drugiego wicemistrza. Kłopoty z prądem odsunęły jednak Radka na dalszy plan, a liderów atakować zaczęli dość niespodziewanie Marcel Drewnik i Łukasz Maćkowiak. Treningi zaczynają przekładać się na coraz lepsze czasy na mecie.

Po udanym debiucie w Rajdzie Zimowych Bezdroży na początku rozczarowywał Tomek Czepiel. Kierowca z Trójmiasta przesiadł się do mocniejszego Monster Trucka, ale na pierwszych oesach nie mógł złapać rytmu. Na wielkie brawa zasługują jednak jego „wyważone” i wysokie loty, wykonywane tuż po zakończeniu zawodów z pobliskiego wzgórza. Pech nie chciał opuścić też Damiana Mateckiego. W jego HPI awarii ulegała najpierw zębatka, potem koło i półoś napędowa. Na długich trasach niektórym zawodnikom zaczynało brakować prądu, by elektryczna rajdówka o własnych siłach przekroczyła linię mety.

Pierwsze doświadczenia w rajdach terenowych modeli RC zbierali Jerzy Magoń i Igor Rzeczyc, również reprezentanci RC Trójmiasto. Odległe czasy nie były jednak wynikiem braków w sprzęcie, a raczej znajomości tras i specyfiki toruńskich imprez. Najwięcej sekund uciekało podczas poszukiwań kolejnych bramek i wjazdów. Kilometrowa trasa dawała się we znaki – oprócz umiejętności szybkiej jazdy kierowcy musieli też umieć szybko znaleźć optymalną trasę przejazdu. Jeśli jednak niedzielna nauka nie „pójdzie w las”, młodzi zawodnicy mogą sporo namieszać w tabeli.

Teraz kierowców off-roadowych modeli RC czeka niezwykle malowniczy 2. Rajd Nadwiślański, zaplanowany na 7 maja. Żwirownia „Wisełka” ponownie ugości modelarzy i z pewnością zafunduje ciekawe i wymagające trasy.

Klasyfikacja końcowa 2. Rajdu Katarzynki modeli RC 2017:

  1. Mateusz Kuligowski SC-X
  2. Jakub Matuszewski SC-X
  3. Paweł Grabowski MT-X
  4. Marcel Drewnik SC-X
  5. Radosław Schenker SC-X
  6. Tomasz Czepiel MT-X
  7. Łukasz Maćkowiak SC-X
  8. Rafał Malach MT-M
  9. Michał Jasiński SC-X
  10. Arkadiusz Ciesielski MT-M
  11. Natalia Matuszewska SC-X
  12. Remigiusz Ciesielski MT-M
  13. Igor Rzeczyc SC-X
  14. Dominik Matecki MT-M
  15. Jerzy Magoń SC-X
  16. Kacper Malach SC-X
  17. Bogusław Kurtyka MT-X
  18. Damian Matecki MT-M

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”685″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”240″ thumbnail_height=”160″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”60″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”0″ show_all_in_lightbox=”0″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Pokaz zdjęć]” ngg_triggers_display=”never” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

komentarzy







Serwis tworzy grupa pasjonatów, dla których rajdy samochodowe są czymś więcej niż tylko sportem.

Zgodnie z nazwą Rajdy24, relacjonujemy życie rajdowego świata 24 godziny na dobę.

Nasi partnerzy

Dołącz do nas!

Copyright © Rajdy24.pl (2014 - 2016). Właścicielem serwisu jest firma GB Promotion

To Top