Rajd Liepaja 2019: Oliver Solberg na prowadzeniu, Polacy w czołówce
3. Runda MPRC 2019: różnorodnie w kwalifikacjach
„Mam nadzieję, że limit pecha został wyczerpany” – Beata Borowicz przed trzecią rundą MPRC 2019
Kacper Wróblewski dołącza do Orlen Team w samochodzie klasy R5!
Łukasz Habaj jest pewny siebie przed Rajdem Liepaja 2019
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: Wywiady

Krzysztof Bubik – potrzebny jest tani markowy puchar dla zawodników – wywiad

Krzysztof Bubik zakończył sezon 2018  startem w niemieckim Rajdzie Lausitz. Bardzo dobry wynik w  dobrze obsadzonej klasie, wskazuje na wysokie umiejętności w jeździe po luźnych nawierzchniach. Procentują regularne starty w cyklu Szuter Cup i odpowiedzialne zarządzanie zespołem. Z dzisiejszej rozmowy dowiecie się o planach na przyszłość, pomysłach na RSMP i wielu innych. Zapraszamy do lektury.

1. Lausitz Rallye jest coraz popularniejszym rajdem wśród polskich kierowców. Miałeś okazję startować w tegorocznej edycji z dobrym rezultatem. Dlaczego warto wystartować  w tych zawodach?

Przede wszystkim jest niesamowity klimat. Organizatorzy bardzo chętnie przyjmują zagraniczne załogi, których startuje tam bardzo dużo. Wielu zawodników z różnych państw. Dodatkowo zagraniczne załogi startują na preferencyjnych zasadach wpisowego. Kolejnym tematem jest 160 km oesowych z czego połowa praktycznie w nocy. Do tego bardzo kompaktowa trasa z długimi odcinkami. Na pewno za rok będziemy chcieli tam również wystartować, jeśli będzie taka możliwość.

2.W czasie startu w Niemczech nie obyło się bez małej przygody. Nie jesteś zawodnikiem, który często miewa wypadki. Wysoka skuteczność, to przede wszystkim dobry opis, czy może coś jeszcze?

Składa się na to bardzo wiele czynników. Opis wiadomo jest najważniejszy w tak długim rajdzie, w którym nie da się pojechać na pamięć. Do tego dochodzi też przygotowanie załogi. Czasem można nie mieć dnia i już się wszystko nie klei tak jak powinno. Bardzo łatwo też coś przeoczyć w czasie opisu odcinka, który wzorem rajdów WRC, ERC możemy przejechać tylko dwukrotnie. A czasem po prostu jest za szybko i tyle  🙂

3. Zawsze jedziesz na 100% swoich możliwości?

Raczej nie. Żeby jechać na sto procent wszystko w zespole musi także być na sto procent. Musimy mieć przejechane kilometry testowe, nowe opony itp. W naszym prywatnym zespole ciężko to wszystko spiąć. Myślę , że gdybym jeździł na 100 procent przygód byłoby zdecydowanie więcej,  a na to nie mogę sobie pozwolić. Ale na pewno bywają rajdy lub odcinki na których zbliżamy się do granicy.

4. Kilka lat temu wspominałeś, że Twoją dobrą cechą, jako kierowcy jest szybka adaptacja do nowego auta i warunków. Czy można się tego nauczyć?

Myślę że to są jednak cechy z którymi się rodzimy. Co nie oznacza, że zawodnik, który tego nie posiada, nie będzie potrafił szybko jeździć. Będzie potrzebował po prostu rzemieślniczej pracy, żeby to osiągnąć.

5. W czasie naszego poprzedniego spotkania wspominałeś o tym, że chcesz wystartować w RSMP 2019. Jesteś zwolennikiem większej liczby szutrowych rajdów w sezonie? Dodatkowo przykładowo we Francji mamy szutrowe mistrzostwa. Stworzenie osobnych mistrzostw w Polsce miałoby sens?

Oczywiście bez dwóch zdań. Super gdyby wzorem zagranicznych rajdów, zrobić szutrowe i asfaltowe mistrzostwa. Chociaż u nas da się niestety zaobserwować , że zawodnicy z Polski, raczej nie chcą jeździć po szutrze. Idealnym potwierdzeniem tego jest ilość załóg w rundach szuter cup. W asfaltowym odpowiedniku, czyli Tarmac Masters jest 2-3 raz więcej ekip.

6. Gdybyś miał na to wpływ, co zmieniłbyś w RSMP?

Przede wszystkim to o czym mówią wszyscy, czyli medialność cyklu. W dzisiejszych czasach zatrudnienie ludzi, którzy by się tym zajęli nie jest wielkim problemem. Kolejny element, który jest bardzo potrzebny to tani markowy puchar dla zawodników, których nie stać na samochody kategorii R2 i R5, bo jak widać praktycznie tylko takie jeżdżą w RSMP.  Są oczywiście inne klasy, ale nie ma tam raczej wielkiej walki, tylko dojeżdżanie po pewne puchary do mety.

7. Prace w garażu na pewno trwają. Jakie modyfikacje są spodziewane w Twoim BMW na kolejny rok?

Dzieje się dużo 🙂 Ale o tym dowiemy się na początku sezonu jak wszystko zagra . Zdradzę tylko , że auto dostaje nowe większe serce 🙂

8. Rajdy samochodowe nie są tanim sportem. Każdy kilometr jest określonym kosztem. Czy w ramach przerwy zimowej korzystasz z symulatorów?

Jak jest taka możliwość to bardzo chętnie. Chociaż ostatnimi czasy zdecydowanie mniej.

9. Aktualnie sezon dobiegł końca. Możesz uchylić nam rąbka tajemnicy i powiedzieć, czym Krzysztof Bubik zajmuje się w wolnym czasie poza rajdami?

Prowadzę firmę która dostarcza luksusowe auta i nie tylko dla klientów. Najwięcej oczywiście BMW 🙂








Do Góry