Kategoria: WRC

Kontrowersje wokół krajowych czempionatów i WRC

fot. facebook/SébastienOgier

Zawodnicy Historycznego Rajdu Szwecji, startujący za WRC, utrudniali przejazd czołowym załogom mistrzostw świata – twierdzą niektórzy kierowcy i władze zespołów. Historyki i samochody z krajowego czempionatu były wyposażone w węższe opony. Dodatkowo większość z nich była tylnonapędowa, co powodowało głębokie koleiny. Było to uciążliwe podczas drugich pętli, kiedy zawodnicy w topowych rajdówkach wracali na wcześniej pokonywane odcinki. Pojawiły się postulaty by zmienić przepisy w tej sprawie.

Głos, w związku z tym, na łamach motorsport.com zabrał Sébastien Ogier, który pojawiał się na trasie na początku stawki WRC.

Ogier:

Koleiny były o 20 cm węższe od mojego samochodu. Nawet na prostej musiałem bardzo walczyć, aby pozostać na drodze. To uczucie jest okropne – w zakręcie nie miałem możliwości właściwie ustawić samochodu i uderzałem praktycznie w każdą bandę śnieżną. Umieszczałem przednie koła w koleinach, jak wszyscy, ale z tyłu było 10 lub 15 cm luzu. Samochód po samochodzie widzisz jak czasy stają się coraz szybsze i szybsze. To jakiś żart.

Ogier dzięki zespołowym poleceniom ekipy M-Sport Ford, zdołał uzyskać dziesiątą pozycję w rajdzie, mimo tego, że spóźnił się na Power Stage, właśnie by przejechać go w lepszych warunkach i zdobyć dodatkowe punkty. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.

Francuski kierowca podkreślał, że w żadnym wypadku nie chce obwiniać załóg startujących w narodowym czempinacie. Jednocześnie zwraca także uwagę na inną kwestię:

Miałoby znaczenie, gdybyśmy mogli wybierać opony. Tutaj mamy tylko jedną oponę – to jedyna impreza sezonu, w której nie mamy wyboru. Nawet samochody Junior WRC mają większy wybór niż my. Mają dwa kolce (o długości 7 mm lub 8 mm), co mogło nam pomóc.

Z propozycją zmian zgadza się także Tommi Mäkinen, szef Toyoty. Tänak i Latvala również tracili pozycje po pierwszych pętlach.

To musi się zmienić. Nie możemy pozwolić, by te węższe samochody robiły to na drodze. Dlaczego krajowy czempionat nie może jechać po obu pętlach WRC?

– komentował Mäkinen.

Zobacz również:

komentarzy








Serwis tworzy grupa pasjonatów, dla których rajdy samochodowe są czymś więcej niż tylko sportem.

Zgodnie z nazwą Rajdy24, relacjonujemy życie rajdowego świata 24 godziny na dobę.

Nasi partnerzy

Dołącz do nas!

Copyright © Rajdy24.pl (2014 - 2016). Właścicielem serwisu jest firma GB Promotion

Do Góry