Kategoria: Historyczne, HRSMP

Klasyki w klasyku – 2. runda Motul HRSMP

Fot. Grzegorz Rybarski

Jeszcze nie opadł kurz i emocje po rywalizacji w Wieliczce, a Motul Historyczne Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski już przenoszą się na jedne z najbardziej znanych polskich odcinków specjalnych, które tworzą trasę 46. edycji Rajdu Świdnickiego-Krause. Na 26 załóg czeka osiem odcinków specjalnych o łącznej długości 103 kilometrów. Niegdyś królujące na rajdowych trasach Audi, Fiaty, Subaru i Porsche rozpoczną jazdę już w sobotę 21 kwietnia od prologu zlokalizowanego w centrum Świdnicy.

Dla Motul HRSMP 46. Rajd Świdnicki-Krause stanowić będzie ważny krok w rozwoju tego cyklu. Trasa, na której rywalizować będą załogi w samochodach historycznych po raz pierwszy będzie się w pełni pokrywać z odcinkami przygotowanymi dla uczestników Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski (RSMP). Podniesie to znacząco prestiż cyklu, jak i jego stopień trudności, szczególnie, że najdłuższa zaplanowana próba liczyć będzie ponad 23 kilometry. Dla samochodów, które nierzadko wyprodukowane były ponad 40 lat temu będzie to ogromne wyzwanie, ale również i nobilitacja – organizatorzy zaplanowali bowiem aż trzykrotny przejazd słynnych „patelni walimskich” przy których tradycyjnie gromadzą się rajdowi kibice.

Lista zgłoszeń HRSMP zawiera 26 załóg w tym 6 startujących bez pomiaru czasu. Wśród nich znajduje się m.in. najszybszy podczas Memoriału w Wieliczce Michał Pryczek, który tym razem wystąpi swoją Subaru Imprezą 555 i jest już zgłoszony oficjalnie jako Subaru Historic Rally Team. Wśród aut czteronapędowych dołączą do nich chociażby zwycięzcy klasy FIA 4/E4 z Wieliczki, czyli Marek Suder i Jakub Matyjewicz (Ford Sierra Cosworth 4×4 w barwach zespołu Mariana Bublewicza), czy Adam Kacprzyk z Alicją Gnatowską w Lancii Delcie Integrale, którzy w ten sposób rozpoczną swój sezon startów w Motul HRSMP. Będzie to również otwarcie sezonu dla startujących Mazdą RX-7 Jacków: Ratyńskiego i Wierzbickiego, jak również dla Jerzego Smagały i Konrada Giergiela. Duet znany z występów w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Śląska pojedzie Hondą Civic.

Harmonogram 46. Rajdu Świdnickiego-Krause dla Motul HRSMP rozpoczyna się w sobotę 21 kwietnia o godzinie 17:30 od startu honorowego na świdnickim rynku. Następnie, o 20:03 pierwsza załoga cyklu ruszy do miejskiego superoesu, którego trasa została znacząco zmodyfikowana względem ubiegłorocznej. Główna część rywalizacji odbędzie się w niedzielę. Drugi odcinek specjalny rozpocznie się o 9:30 i w trakcie tej pętli załogi pokonają trzy oesy, w tym próbę „Walim-Zagórze”, która przebiega m.in. przez słynne brukowane „patelnie”. Stawka HRSMP powróci na serwis przy OSiR w Świdnicy tuż po 12, co da znakomitą szansę na to, by zobaczyć wszystkie rajdówki naraz, a nawet zamienić słowo z kierowcami i pilotami – pasjonatami rajdowej historii. Rajd zakończy pętla składająca się z czterech odcinków specjalnych, a ceremonia mety odbędzie się na świdnickim rynku o 17:20.

Wypowiedzi zawodników przed 46. Rajdem Świdnickim Krause:

Adam Kacprzyk (Lancia Delta Integrale):

Na Rajdzie Świdnickim byłem wiele razy jako kibic i w tym roku po raz pierwszy pojawię się tam jako kierowca. Mam nadzieję, że będzie tak fajnie, jak podczas moich poprzednich wizyt. Na pewno dobrze będzie przejechać walimskie patelnie i postaram się, aby kibice mieli wyjątkowe widowisko. Planujemy starty w większości rajdów połączonych z RSMP, uzależniam to od dostępności czasu i także od mojej rodziny. Nie nastawiam się na przejechanie wszystkiego, gdyż po prostu nie dam rady tego czasowo pogodzić. Zobaczymy co z tego wyjdzie – na pewno chciałbym wystartować również w Rajdach Nadwiślańskim oraz Rzeszowskim.

Filip Stopa (BMW 318 iS):

Po emocjonującej pierwszej rundzie HRSMP stajemy na starcie Rajdu Świdnickiego, a walkę rozpoczniemy od sobotniego wieczornego odcinka specjalnego ulicami Świdnicy. W niedzielę od rana trasa rajdu przeniesie się na jakże piękne i bardzo wymagające odcinki Gór Sowich. Mam nadzieje ze rzetelna praca podczas piątkowego zapoznania z trasą pozwoli nam na szybkie i bezbłędne podróżowanie podczas rajdu. Trzymajcie kciuki.

Jerzy Smagała (Honda Civic):

Można powiedzieć, że na Rajd Świdnicki jadę trochę poeksperymentować. Po latach startów w mistrzostwach Śląska chcę zobaczyć, jak wyglądają Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski. Co prawda pojedziemy w HRSMP, jednak odcinki są dokładnie takie same, więc czeka nas nowe wyzwanie. Nie będziemy jechać turystycznie, jednak nie zamierzamy też szarżować – starty w rajdach okręgowych nauczyły mnie, że najważniejsze jest równe tempo. Jeśli się nie przesadza i nie popełnia błędów to wynik przychodzi sam.

W sezonie 2018 sponsorem tytularnym Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski jest firma MOTUL. Partnerami medialnymi cyklu są telewizja Motowizja, portale Autoklub.pl i Rajdy24.pl oraz KronikaRajdów.pl, a także magazyny Classicauto i Rally and Race.

Zobacz również:

komentarzy








Serwis tworzy grupa pasjonatów, dla których rajdy samochodowe są czymś więcej niż tylko sportem.

Zgodnie z nazwą Rajdy24, relacjonujemy życie rajdowego świata 24 godziny na dobę.

Nasi partnerzy

Dołącz do nas!

Copyright © Rajdy24.pl (2014 - 2016). Właścicielem serwisu jest firma GB Promotion

Do Góry