Kategoria: RSMP

Jurecki i Trela przed Rajdem Nadwiślańskim

Fot. Tomasz Filipak

Zawodnicy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski mają przed sobą bardzo intensywny kalendarz startów. Niespełna trzy tygodnie po zakończeniu Rajdu Dolnośląskiego rusza kolejna runda, na trasach Rajdu Nadwiślańskiego. Na Puławach o kolejne punkty powalczą reprezentanci Blachdom Plus EvoTech Rally Team – Jacek Jurecki i Michał Trela.

Załoga Peugeota 208 VTi R2, podobnie jak na Dolnym Śląsku naklei na swoją rajdówkę 17. numer startowy. Zeszłoroczni triumfatorzy Rajdu Nadwiślańskiego w rywalizacji w Klasie 4, w tym roku celują w zwycięstwo w grupie samochodów z napędem na jedną oś. Obok Jureckiego i Treli na starcie zobaczymy jeszcze 19 załóg w samochodach 2WD. Cztery z nich powalczą z duetem z Bielska-Białej o punkty w tej samej klasie pojemności (do 1600 cm3). Bezpośrednio przed Jackiem i Michałem na odcinki specjalne ruszą Kacper Wróblewski i Jacek Spentany. Na trasach w południowej części Puław zapowiada się kolejny zacięty pojedynek, zwłaszcza pomiędzy tymi dwoma załogami.

Trasa trzeciej rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski liczy blisko 119 km, a podzielona została na 10 odcinków specjalnych. Pierwszy, sobotni etap to niespełna 51 km i pokonywane dwukrotnie próby Puławy (2,67 km), Wilków (13,20 km) i Łaziska (9,54 km). Niedzielę zawodnicy rozpoczną od 12,34 km próby Józefów, ale największym wyzwaniem będzie najdłuższy, bo rozgrywany na dystansie aż 21,67 km odcinek Urzędów. Start rywalizacji przewidziano w sobotę od 14:00, a zwycięzcy wrócą do centrum Puław na ceremonię mety dokładnie 26 godzin później.

Jacek Jurecki:

Pierwsze dwie rundy zostawiły w nas ogromny niedosyt, ale Świdnicki i Dolnośląski to już historia. Oddzielamy pierwszą część sezonu grubą kreską i skupiamy się nad najbliższym weekendem. W Puławach czeka na nas wyjątkowe wyzwanie, ponieważ Rajd Nadwiślański ma swoją unikatową specyfikę. Nie ma tutaj tyle technicznych zakrętów i krętych partii, co w innych rundach, ale jazda wymaga innego typu precyzji. Kluczem do zwycięstwa jest właśnie precyzyjny dobór punktów hamowania i utrzymanie odpowiednio wysokiej prędkości. Na mocno zabrudzonej i śliskiej nawierzchni jest to szczególnie wymagające.

Pojedynek w 2WD będzie wyjątkowo trudny, ale w zespole pełna mobilizacja. Doświadczenie z poprzednich edycji i testy przed startem pozwoliły dobrze przygotować się do walki.

Ogromne podziękowania dla naszych sponsorów, bo przy tak skumulowanym harmonogramie startów naprawdę trudno dopiąć budżet. Dlatego tym bardziej cieszy, że dołącza do nas firma EnergoSystem, a cały czas zespół wspierają też Blachdom Plus, Radex Spółka z o.o. Bielsko-Biała, Ośrodek Wczasowy „Walcownik”, Iwonex-Bud, Albud Okna i Drzwi, ASC oraz EvoTech.

Zobacz również:

komentarzy








Serwis tworzy grupa pasjonatów, dla których rajdy samochodowe są czymś więcej niż tylko sportem.

Zgodnie z nazwą Rajdy24, relacjonujemy życie rajdowego świata 24 godziny na dobę.

Nasi partnerzy

Dołącz do nas!

Copyright © Rajdy24.pl (2014 - 2016). Właścicielem serwisu jest firma GB Promotion

Do Góry