Rally di Roma Capitale 2019 (OS 4-6)- Basso na prowadzeniu, Habaj poza trasą
Gryazin na prowadzeniu, Łukasz Habaj tuż za podium po odcinku kwalifikacyjnym Rally di Roma Capitale
Wypadek podczas Eifel Rallye Festival 2019
„Będzie długo, długo nic, a później ja” – Sebastian Luty zawodnik w szybkim wózku
RaceForce 1 – nowy projekt w polskim motorsporcie
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: Historyczne, Różne

IV Rajd Wspomnienie Warszawskiego – zawody na regularność – zapowiedź

W obecnej formule tej imprezy, biorą udział zawodnicy i zawodniczki w większości w bardzo atrakcyjnych zabytkowych samochodach. Komandorem i pomysłodawcą przypomnienia Rajdu Warszawskiego jest jego zwycięzca z 1985 roku, wielokrotny Mistrz Polski w rajdach samochodowych Krzysztof Gęborys.

„Rajd WW” po raz pierwszy rozegrany został w 2016 roku, jako impreza kandydująca do rangi Mistrzostw Polski, a dowodem jego sukcesu organizacyjno – sportowego było przyznanie mu w 2017 roku otwierającej sezon eliminacji Mistrzostw Polski.  

Trasa rajdu o planowanej długości około 370 km podzielona jest na 2 etapy. Pierwszy piątkowy etap nocny trwać będzie od 20 do północy. Drugi etap rozgrywany będzie w sobotę od 11:00 do 17:00 z godzinną przerwą na lunch w Hotelu SPA Dr Irena Eris Wzgórza Dylewskie. O godzinie 19:00 planowane jest ogłoszenie wyników i uroczyste rozdanie nagród. Po wręczeniu pucharów i rozdaniu nagród organizatorzy zapraszają na wieczór komandorski czyli podsumowujący imprezę bankiet.

Rajd Wspomnienie Warszawskiego jest rozgrywany w formule historycznych rajdów na regularność. Zadaniem biorących w nim udział załóg jest przejechanie całej trasy rajdu zgodnie z dostarczoną przez organizatora książką drogową zawierającą szczegółowe informacje nawigacyjne. Na trasie rajdu będą też zlokalizowane odcinki testu na regularność zwane RT. Na tych próbach zadaniem zawodników jest jazda z utrzymaniem wymaganej prędkości średniej ok. 50 km/godz. Dzięki temu, że wszystkie biorące udział w rajdzie samochody będą non stop monitorowane za pomocą zamontowanych w nich  nadajników GPS, z różnic w stosunku do prawidłowego czasu przejazdu powstanie końcowa klasyfikacja decydująca o zajętych miejscach. Taka formuła zawodów ze średnią prędkością nigdy nie przekraczającą 50 km/godz. umożliwia rywalizację zarówno doświadczonych, utytułowanych zawodników jak i zupełnych amatorów dla których start w „WW” może być debiutem w jakimkolwiek rajdzie.

Jakkolwiek w historycznych rajdach na regularność  biorą udział głównie klasyczne samochody wyprodukowane przed końcem 1990 roku, w naszej imprezie jest dodatkowo rozgrywana rywalizacja w Grupie Open. Start w niej możliwy jest praktycznie dowolnym nawet współczesnym autem.

Rywalizacja w takich prawdziwych zawodach sportowych ze znanymi zawodnikami rajdowymi i wyścigowymi, wśród których będą nawet wielokrotni Mistrzowie Polski jest czymś czego nie da się tak po prostu kupić żadnym choćby największym budżetem. Nie ma też innej dyscypliny sportu, szczególnie motorowego, w której praktycznie możliwa jest prawdziwa sportowa rywalizacja zawodowców i amatorów.








Do Góry