Plan zrealizowany w 100% – Arkadiusz Lechoszest po 1. Rajdzie Ziemi Głubczyckiej 2019
Paweł Sławik z JCB Interhandler kontynuuje starty w sezonie 2019
Damian Drapikowski wygrywa o włos drugą rundę Tarmac Masters!
1. Rajd Ziemi Głubczyckiej 2019 – wypowiedzi zawodników
Duet Adam Sroka i Krystian Woźniak bezkonkurencyjni w 1. Rajdzie Ziemi Głubczyckiej
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: Historyczne, Różne

IV Rajd Wspomnienie Warszawskiego – zawody na regularność – zapowiedź

W obecnej formule tej imprezy, biorą udział zawodnicy i zawodniczki w większości w bardzo atrakcyjnych zabytkowych samochodach. Komandorem i pomysłodawcą przypomnienia Rajdu Warszawskiego jest jego zwycięzca z 1985 roku, wielokrotny Mistrz Polski w rajdach samochodowych Krzysztof Gęborys.

„Rajd WW” po raz pierwszy rozegrany został w 2016 roku, jako impreza kandydująca do rangi Mistrzostw Polski, a dowodem jego sukcesu organizacyjno – sportowego było przyznanie mu w 2017 roku otwierającej sezon eliminacji Mistrzostw Polski.  

Trasa rajdu o planowanej długości około 370 km podzielona jest na 2 etapy. Pierwszy piątkowy etap nocny trwać będzie od 20 do północy. Drugi etap rozgrywany będzie w sobotę od 11:00 do 17:00 z godzinną przerwą na lunch w Hotelu SPA Dr Irena Eris Wzgórza Dylewskie. O godzinie 19:00 planowane jest ogłoszenie wyników i uroczyste rozdanie nagród. Po wręczeniu pucharów i rozdaniu nagród organizatorzy zapraszają na wieczór komandorski czyli podsumowujący imprezę bankiet.

Rajd Wspomnienie Warszawskiego jest rozgrywany w formule historycznych rajdów na regularność. Zadaniem biorących w nim udział załóg jest przejechanie całej trasy rajdu zgodnie z dostarczoną przez organizatora książką drogową zawierającą szczegółowe informacje nawigacyjne. Na trasie rajdu będą też zlokalizowane odcinki testu na regularność zwane RT. Na tych próbach zadaniem zawodników jest jazda z utrzymaniem wymaganej prędkości średniej ok. 50 km/godz. Dzięki temu, że wszystkie biorące udział w rajdzie samochody będą non stop monitorowane za pomocą zamontowanych w nich  nadajników GPS, z różnic w stosunku do prawidłowego czasu przejazdu powstanie końcowa klasyfikacja decydująca o zajętych miejscach. Taka formuła zawodów ze średnią prędkością nigdy nie przekraczającą 50 km/godz. umożliwia rywalizację zarówno doświadczonych, utytułowanych zawodników jak i zupełnych amatorów dla których start w „WW” może być debiutem w jakimkolwiek rajdzie.

Jakkolwiek w historycznych rajdach na regularność  biorą udział głównie klasyczne samochody wyprodukowane przed końcem 1990 roku, w naszej imprezie jest dodatkowo rozgrywana rywalizacja w Grupie Open. Start w niej możliwy jest praktycznie dowolnym nawet współczesnym autem.

Rywalizacja w takich prawdziwych zawodach sportowych ze znanymi zawodnikami rajdowymi i wyścigowymi, wśród których będą nawet wielokrotni Mistrzowie Polski jest czymś czego nie da się tak po prostu kupić żadnym choćby największym budżetem. Nie ma też innej dyscypliny sportu, szczególnie motorowego, w której praktycznie możliwa jest prawdziwa sportowa rywalizacja zawodowców i amatorów.








Do Góry