Rajd Sardynii 2019: drugie miejsce Kajetanowicza i Szczepaniaka w WRC 2!
Michał Rokita i Wojciech Habuda wygrywają 50. Rajd Festiwalowy 2019
3. runda Tarmac Masters pod znakiem zmiennej pogody i trudnych odcinków specjalnych – podsumowanie
Arkadiusz Lechoszest i Krzysztof Pietruszka stawiają na dobrą zabawę w 50. Rajdzie Festiwalowym
Rajd Sardynii 2019: Sebastien Ogier liderem z niewielką przewagą
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: WRC

Hybrydowe samochody WRC od 2022 roku przy takich samych nakładach finansowych

Przyszłość samochodów w Rajdowych Mistrzostwach Świata jest już niemal pewna. Od sezonu 2022 WRC będzie reprezentowane przez pojazdy hybrydowe, obecnie trwa dyskusja w jaki sposób dodać napęd elektryczny nie zwiększając kosztów oraz co zrobić z obecną generacją rajdowych samochodów.

Dyrektor do spraw rajdów w  FIA Yves Matton podkreśla, że  kluczowym aspektem dla zaangażowanych producentów są koszty związane z budową takich konstrukcji. Kwestią do rozwiązania jest również właściwe zagospodarowanie najnowszej (aktualne) generacji pojazdów tak, aby były one nadal wykorzystywane.

Celem jest utrzymanie takiego samego poziomu kosztów, jak przy obecnych samochodach. Dokonując pewnych oszczędności na niektórych podzespołach możemy tego dokonać. Nie określiliśmy jeszcze, jakie mają być to części. Staramy się, żeby dla producentów zwrot z inwestycji był jak najbardziej opłacalny. Założeniem jest stworzenie samochodu hybrydowego o opłacalnych parametrach, nie chcemy doprowadzić do ogólnego wzrostu wydatków, tak jak to miało miejsce w innych seriach. Planujemy utrzymać tę samą konkurencyjność i wydajność. Chcemy zachować obecną sytuację, w której wszyscy producenci są do siebie mocno zbliżeni, gdzie każdy może dołączyć do rywalizacji i być konkurencyjny, tak jak zrobiła to Toyota. Chcielibyśmy, aby nowi producenci dołączyli do rywalizacji i mieli szansę na mistrzostwo w krótkim czasie np po dwóch latach, niczym Toyota” – skomentował Yves Matton.

Obecnie nie ma jeszcze pomysłu co zrobić z samochodami WRC używanymi dotychczas. Jednym z pomysłów jest utworzenie osobnej kategorii, jednak na podstawie doświadczeń z lat poprzednich FIA zauważyła wady tej koncepcji, wprowadzając WRC Trophy dla rajdówek WRC z 2016 roku.








Do Góry