Rally di Roma Capitale 2019: Basso najlepszy w generalce, Poloński w ERC2!
Rally di Roma Capitale 2019 (OS 4-6)- Basso na prowadzeniu, Habaj poza trasą
Gryazin na prowadzeniu, Łukasz Habaj tuż za podium po odcinku kwalifikacyjnym Rally di Roma Capitale
Wypadek podczas Eifel Rallye Festival 2019
„Będzie długo, długo nic, a później ja” – Sebastian Luty zawodnik w szybkim wózku
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: ERC

Griebel przed Rajdem Azorów: udowodniłem już swój talent

fot. facebook/MarijanGriebelOfficial

Zeszłoroczny zwycięzca klasyfikacji ERC Junior U28 – Marijan Griebel, przygotowuje się do startu w Rajdzie Azorów. Niemiecki zawodnik wspierany jest przez zespół Peugeot Deutschland, który podstawi model 208 w specyfikacji R5 (więcej tutaj). Kierowca podzielił się z swoimi odczuciami przed pierwszą rundą mistrzostw Europy z redakcją oficjalnego portalu cyklu.

Marijan Griebel:

To wyjątkowe wydarzenie. Z jednej strony, wyspa São Miguel ma zapierające dech w piersiach krajobrazy i niesamowitą roślinność. Z drugiej strony, odcinki specjalne są naprawdę trudne, wąskie i wymagające. Pogoda może się zmieniać cały czas. To mieszanka, którą możesz mieć tylko w tym miejscu.

Myślę, że ta impreza jest jedną z najtrudniejszych w kalendarzu ERC. Już w ubiegłym roku mieliśmy ponad 30 samochodów R5, ale luki w końcowych wynikach były naprawdę duże. To pokazuje trudność rajdu.

Kluczem do sukcesu jest znalezienie dobrego połączenia pomiędzy prowadzeniem auta bez żadnych błędów i szybką jazdą. Na początku musisz przetrwać wąskie odcinki bez kapci i problemów technicznych. Wtedy powinieneś już być na dobrej pozycji.

Zapytany o to, czy czuje presję, odpowiedział:

Szczerze mówiąc, nie sądzę. Udowodniłem już swój talent w 2016 roku, zdobywając tytuł ERC Junior w Oplu Adamie R2, gdzie byłem w stanie wygrywać zawody zarówno na asfalcie, jak i na szutrze. W ubiegłym roku było jeszcze lepiej (wygrana w ERC Junior Under 28 – przyp. red.), więc każdy powinien wiedzieć, do czego jestem zdolny. W tym roku sytuacja jest inna. Dołączyłem do zespołu Romo, aby prowadzić Peugeota. Nie odniósł on takiego samego sukcesu jak Škoda, ale chcemy pokazać jego tempo bez żadnej presji.








Do Góry