Kategoria: Rallycross

FIA World Rallycross Championship zawitało w Hell

Piąta runda FIA World Rallycross Championship wystartowała w ten weekend w słynnym norweskim miasteczku Hell. Najbardziej wysunięta na północ runda World RX zawsze była pełna niespodziewanych zwrotów akcji.

Na starcie zobaczymy pięćdziesiąt pięć samochodów Supercars, odpowiednio dwadzieścia dwa w ramach World RX i trzydzieści trzy samochody zgłoszone do kolejnej rudny Euro RX. Do tego czternaście pojazdów z klasy Touring Cars i dziewiętnaście w ramach RX2. Po czterech rundach liderem klasyfikacji generalnej jest Johan Kristoffersson z PSRX Volkswagen Sweden. Posiada niewielką przewagę nad Mattiasem Ekstromem z EKS, ponieważ wynosi ona tylko cztery punkty. Nie można skreślać również dwukrotnego mistrza świata Pettera Solberga, który w trakcie ostatniego spotkania w Lydden Hill wrócił do najwyższej formy.

Doskonale jest prowadzić w mistrzostwach świata. Liderowałem wspólnie z Petterem Solbergiem po pierwszej rundzie kilka lat temu. Teraz nareszcie jestem samodzielnym liderem. Aktualnie wszystko zaczyna się dobrze układać, a to bardzo miłe uczucie. Szczególnie w pierwszej części sezonu miałem wrażenie, że nie wykorzystuje pełnych możliwości pakietu jakim dysponuję. Najważniejszym celem w tym sezonie jest klasyfikacja producentów. Myślę, że jeśli wspólnie z Petterem wykonamy dobrze swoje zadanie, możemy później pomyśleć o mistrzostwie indywidualnym, które mam nadzieję będzie bliżej mnie, a koledzy za mną nie będą mogli mnie zepchnąć z pierwszego miejsca w klasyfikacji generalnej

– komentuje Johan Kristoffersson.

Przed szwedzkim kierowcą naprawdę trudne zadanie. Obiekt Hell, na którym rywalizować będzie śmietanka World RX jest bardzo szybki i krótki zarazem. Nieco ponad kilometr długości mieszanej nawierzchni w proporcjach sześćdziesiąt trzy dla asfaltu do trzydziestu siedmiu dla szutru. W ubiegłym roku najlepiej poradził sobie Andreas Bakkerudn z Hoonigan Racing Division. Za nim uplasował się Timmy Hansen z Team Peugeot Hansen.

Mamy wspaniałe wspomnienie z 2015 roku, ponieważ wygrałem wyścig, a Davy był drugi. To dublet dla Peugeota! Tor jest zakręcony z wąskimi partiami. Większość szutru wyrzucana jest z trasy po pierwszym dniu jazd, a zawodnik spotyka się z warstwą asfaltu, która znajduje się pod spodem. Na skutek czego w niedzielę mamy przyczepną, wąską i szybką linię toru

– opowiada Timmy Hansen.

Hell to fantastyczny obiekt pełen zakrętów z prostą, na której można rozpędzić się do prędkości powyżej 150 km/h. Do tego pierwszy zakręt w joker lap sprawia, że nie brakuje ekscytujących pojedynków. Na liście startowej mamy pięćdziesiąt pięć samochodów Supercars. Gwarantują one niesamowitą atmosferę, kiedy w zawodach bierze udział tyle mocnych samochodów. W zeszłym roku widzieliśmy domowy triumf Andreasa Bakkeruda i jestem pewien, że Petter Solberg powalczy o pierwsze zwycięstwo w Norwegii

– komentuje Paul Bellamy, dyrektor World RX.

Harmonogram FIA World RX: Hell RX:

sobota (10 czerwca):

9:30 – treningi dla World RX i Euro Supercars;

11:00 – wyścig Q2 dla TouringCars i RX2, oraz Q1 dla Euro Supercar i World RX

14:00 – wyścig Q3 dla TouringCars i RX2, oraz Euro Rx Supercar i World RX

16:15 – wyścig Q4 dla TouringCars i RX2

niedziela (11 czerwca):

8:30 – rozgrzewka dla wszystkich kategorii (tylko dwa okrążenia toru)

10:00 – wyścig Q3 dla World RX i Euro RX Supercar, oraz wyścig półfinałowy TourngCars

12:00 – wyścig Q4 dla World RX i Euro Rx Supercar. Wyścig półfinałowy RX2, finał TouringCars, i wyścig półfinałowy dla Euro Rx Supercars,

15:00 – wyścig półfinałowy dla World RX, finał dla Euro RX Supercar i finał WorldRX

komentarzy







Serwis tworzy grupa pasjonatów, dla których rajdy samochodowe są czymś więcej niż tylko sportem.

Zgodnie z nazwą Rajdy24, relacjonujemy życie rajdowego świata 24 godziny na dobę.

Nasi partnerzy

Dołącz do nas!

Copyright © Rajdy24.pl (2014 - 2016). Właścicielem serwisu jest firma GB Promotion

To Top