Kategoria: Rallycross

FIA World Rallycross Championship przenosi się do Francji

Po emocjach w Kanadzie zawodnicy i kibice World Rallycross Championship skierują oczy na Francję i rundę Bretange World RX of France. W ubiegłym sezonie na zawody rozgrywane we Francji przybyła rekordowa liczba widzów, dlatego organizatorzy spodziewają się tłumów, być może rekord zostanie pobity i mała wioska Loheac przeżyje prawdziwe oblężenie kibiców.

Obiekt Loheac-Bretange daje dużo okazji do wyprzedzania, a stosunek sześćdziesięciu sześciu procent szutru do trzydziestu trzech procent asfaltu gwarantuje na długości nieco ponad kilometra dużo poślizgów i kurzu, a to kochają kibice. Najlepsze okrążenie należy do Andreasa Bakkeruda z Hoonigan Racing Division i oscyluje na poziomie 0:36,658s, czy w tym roku ten czas zostanie pobity?

Organizatorzy informują, że do startu zgłoszonych jest łącznie sto samochodów (25 World RX, 35 EuroRX, 35 S1600, 15 RX2). Wśród zawodników jest dwudziestu trzech Francuzów, jednak zawodnikiem, który budzi najwięcej emocji jest Sébastien Loeb.

Tutaj zawsze jest miło, atmosfera jest wspaniała. To francuskie zawody, więc będziemy mieli dużo kibiców, którzy oczekują dobrych wyników. Obiekt, na którym będziemy rywalizować, jest ciekawy. Mamy dużo szans na wyprzedzanie, a to stworzyło bardzo dobre widowisko w ubiegłym roku. Dobrze jest móc kogoś wyprzedzić, nie czekając na odpowiednią strategię wjazdu na joker lap. W ubiegłym sezonie zakończyłem tę rundę na podium, teraz chcę być na jego szczycie

– dzieli się przemyśleniami Sébastien Loeb.

Dla dziewięciokrotnego rajdowego mistrza świata będzie to trzeci występ przed francuską publicznością. Poza „Super Sebem” ciekawą postacią na liście startowej jest Gaetan Serazin, który w 2012 i 2015 roku został Rallycrossowym Mistrzem Francji.

Zawodnikiem godnym uwagi podczas najbliżej rundy jest Nico Mueller. Kierowca samochodu DTM, będzie miał okazję dołączyć do Mattiasa Ekströma, Topiego Heikkinena i Renis Nitissa.

Te samochody są szalone i uzależniają. Moim marzeniem było współzawodnictwo w imprezie WorldRX. Jest to dla mnie spełnienie marzeń we Francji. To również wielkie wyzwanie, zamierzam cieszyć się nim tak, jak będę mógł. Nie jadę do Francji tylko dla zabawy, chciałbym wywalczyć dobry wynik

– komentuje Nico Mueller.

To nie koniec znanych nazwisk na liście startowej Bretange World RX of France, które przyciągają wzrok wielu kibiców. Alister McRae, brat legendarnego Colina McRae zastąpi w zespole Loco World RX Team Guy’a Wilksa. Alister ma spory bagaż doświadczeń za kierownicami wielu samochodów. Ponad siedemdziesiąt startów w WRC i przejazd Rajdu Dakar są potwierdzeniem wysokich umiejętności, które mogą zaprocentować na torze w Loheac.

Ze statystycznego punktu widzenia faworytem do zwycięstwa we Francji jest Johan Kristoffersson. Zawodnik PSRX Volkswagen Sweden pragnie utrzymać przewagę punktową nad zespołowym kolegą Petterem Solbergiem i odnieść kolejny, ósmy triumf z rzędu w World RX.

Po naprawdę trudnym weekendzie, wygrana przed siedemdziesięcioma pięcioma tysiącami kibiców rallycrossu jest niesamowita! Zespół przygotował mi doskonały samochód, który działał w każdych warunkach. Atmosfera na podium, kiedy Loeb zajmował trzecie miejsce, była czymś ekstra! Jeden z ważniejszych momentów w sezonie 2016

– wspomina zwycięzca francuskiej rundy, Johan Kristoffersson.

Chętnym do pokrzyżowania planów szwedzkiemu kierowcy Volkswagena Polo będzie na pewno jeden z kierowców Team Peugeot-Hansen, Timmy Hansen, który w 2015 roku stanął na najwyższym stopniu podium.

Zwycięstwo przed własną publicznością dla Peugeota sprawiło, że czułem, jakbym stał przez chwilę na szczycie świata, patrząc na wiwatujący na dole tłum ludzi. Jest to jeden z najważniejszych startów w roku dla naszego zespołu

– opowiada podekscytowany Timmy Hansen.

We Francji powrócą także zawodnicy samochodów S1600 z Artisem Baumanisem na czele. Wśród trzydziestu pięciu samochodów znajdziemy te reprezentujące Tedac Racing, a są to dwie Alfy Romeo Mito. Włoskie konstrukcje staną w szranki z dziewięcioma francuskimi kierowcami. Najmłodszym z nich jest szesnastoletni Damien Meunier, dla którego jest to debiut na międzynarodowej imprezie. Nie zabraknie również Baumanisa i obrońcy tytułu Krisztiana Szabo.

W RX2 liderem jest Cyril Raymond. Występ dla francuskiego kierowcy we Francji jest czymś wyjątkowym.

To zawsze jest wyjątkowe uczucie pojechać do Francji, jako lider mistrzostw (w RX2- przyp.red.) Daje mi to jeszcze większą motywację do zrobienia widowiska dla wszystkich widzów. Dan Rooke wróci silniejszy po kłopotach w Kanadzie. Dodatkowo szybko uczy się każdego toru i jest na nim szybki, dlatego muszę być w szczytowej formie, aby go pokonać. Jest to wyzwanie, na które czekam

– mówi podekscytowany Cyril Raymond.

Harmonogram Loheac RX:

Piątek (1 września):

– 17:30 – 19:30 – trening dla World RX i Euro RX

Sobota (2 września):

– 8:45 – trening dla Super 1600 i RX2

– 10:00 – trening dla World RX i Euro RX

– 11:30 – trening dla Legend Rallycrossu

– 11:45 – wyścig kwalifikacyjny Q1 dla RX2

– 13:15 – wyścig kwalifikacyjny Q1 dla Super 1600, World RX i Euro RX

– 14:50 – przejazd Legend Rallycrossu

– 15:20 – wyścig kwalifikacyjny Q2 dla Super 1600, RX2, Euro RX, World RX, Przejazd Legend Rallycrossu i wyścig kwalifikacyjny Q3 dla Super 1600

– 18:00 – wyścig kwalifikacyjny Q3 dla RX2 i Euro RX

– 18:45 – przejazd Legend Rallycrossu

Niedziela (3 września):

– 8:30 – wolny trening dla każdej kategorii

– 9:30 – wyścig kwalifikacyjny Q4 dla Super 1600, Q3 dla World RX i Q4 dla RX2
Q4 dla Euro RX i World RX

– 13:30 – wyścigi półfinałowe dla Super 1600, RX2, Euro RX + Finał S1600

– 14:45 – wyścig finałowy dla RX2

– 15:00 – wyścig półfinałowy dla World RX wyścigi finałowe dla World RX i Euro RX

komentarzy







Serwis tworzy grupa pasjonatów, dla których rajdy samochodowe są czymś więcej niż tylko sportem.

Zgodnie z nazwą Rajdy24, relacjonujemy życie rajdowego świata 24 godziny na dobę.

Nasi partnerzy

Dołącz do nas!

Copyright © Rajdy24.pl (2014 - 2016). Właścicielem serwisu jest firma GB Promotion

To Top