Kategoria: Rallycross

FIA World Rallycross Championship: Hell dla Kristofferssona

W początkowym etapie zawodów karty rozdawała pogoda. Opady deszczu, mokry i śliski szuter na joker lapie sprawiał, że rywalizacja polegała bardziej na utrzymaniu się na torze, niż na realnej walce o najlepszy możliwy wynik. Dopiero niedziela była łaskawa dla zawodników i kibiców. Nie zmienia to faktu, że faworyci nie zawodzili. Poszczególne kwalifikacje wygrywali odpowiednio Ekström, Bakkerud i Kristoffersson.

W Q4 również Petter Solberg pokazał drzemiący w nim potencjał oraz ogromną chęć zwycięstwa w „domowej rundzie”. W czwartym wyścigu zdominował rywalizację. Wygrał bardzo pewnie, wykręcając najlepszy rezultat dnia. W ostatnim wyścigu czwartej części kwalifikacji byliśmy świadkami niesamowitego popisu umiejętności Andreasa Bakkeruda, który obronił się przed atakami Kristofferssona. Nieudana próba awansu Szweda doprowadziła do przebicia opony i zajęcia ostatniego miejsca w tym biegu kwalifikacyjnym. Tym samym Q4 na swoje konto zapisał Solberg. Drugie miejsce zajął Bakkerud, a trzecie Kevin Hansen.

Chęć zwycięstwa przed własną publicznością dwóch norweskich kierowców sprawiła, że doszło pomiędzy nimi do bezpośredniej konfrontacji w pierwszym półfinale. Bakkerud i Solberg wjechali bok w bok w joker lap. „Mr. Hollywood” musiał się bronić i wyjechał nieco poza tor, mając kontakt z bandą. Spadł na dalszą pozycję. Natomiast bardzo dobrze dysponowani w tym biegu byli Bakkerud, Loeb i Timerzyanov. Rosjanin nie dał się wyprzedzić Solbergowi, który wściekle atakował każdego zawodnika, aby jak najszybciej z dalszej pozycji awansować do czołowej trójki. Tylko w ten sposób mógł myśleć o finale i walce o podium w norweskiej rundzie. Niestety, nie udało się. Po raz pierwszy w tym sezonie nie zobaczyliśmy Solberga w finale.

Drugi półfinał nie przyniósł wielkich emocji. Spokojnie do mety dojechali Kristoffersson, Ekstrom i Timmy Hansen. Dla kierowcy Peugeota 208 RX awans do finału miał wyjątkowe znaczenie, ponieważ w Q3 w trakcie piątego wyścigu na skutek kontaktu z Solbergiem uderzył w bandę, poważnie uszkadzając samochód. Wtedy jego występ w dalszej części zawodów stanął pod dużym znakiem zapytania.

Przed emocjami w wielkim finale World RX organizatorzy przygotowali najpierw finały RX2 i Euro RX. W RX 2 trzeci raz z rzędu klasą samą dla siebie był Francuz, Cyril Raymond, który objął prowadzenie tuż po starcie i nie oddał go aż do mety. Za nim uplasowali się Whitten i Rooke. Tym samym bardzo dobra postawa francuskiego kierowcy powoli zaczyna kreować go na pretendenta do tytułu mistrzowskiego.

Nieco więcej urwanych zderzaków i uszkodzonych zawieszeń mogliśmy oglądać w finale Euro RX. Po bardzo dobrym starcie, Rustad, jadący Peugeotem 208 RX musiał wycofać się z wyścigu, ponieważ uszkodził swoje zawieszenie. Błąd rywala wykorzystał sprytnie Larsson. Doświadczenie zdobyte w najwyższej klasie World RX zaprocentowało. Z pewnością nad wypracowaniem przewagi pomogli mu dwaj rywalizujący ze sobą zderzak w zderzak Tamas Pal-Kiss z Węgier i Anton Marklund. Ostatecznie dojechali do mety w kolejności: Larsson, Pal-Kiss i Marklund. W tej rundzie Mistrzostw Europy Rallycross wystartował także Polak. Martin Kaczmarski zakończył zawody na dwudziestym czwartym miejscu.

W finale World RX nie zabrakło emocji. Joker lap na pierwszym okrążeniu toru Hell podczas finału zdecydowali się pokonać Kristoffersson, Hansen i Timerzyanov. Ostatecznie ta strategia okazała się szczęśliwa tylko dla kierowcy Volkswagena Polo, ponieważ jako jedyny nie wdał się dalej w pojedynki z zawodnikami i dojechał do mety na pierwszym miejscu. Za nim na linię mety wpadł Andreas Bakkerud. Podium uzupełnił Sébastien Loeb.

Klasyfikacja w finale World RX w Hell:

1. Johan Kristoffersson (Volkswagen Polo) 3:57.461

2. Andreas Bakkerud (Ford Focus RX) + 1.947 s

3. Sébastien Loeb (Peugeot 208 RX) + 3,815 s

4. Mattias Ekström (Audi S1) + 4,267 s

5. Timmy Hansen (Peugeot 208 RX) + 4,436 s

6. Timmur Timerzyanow (Ford Fiesta) + 6,414 s

komentarzy







Serwis tworzy grupa pasjonatów, dla których rajdy samochodowe są czymś więcej niż tylko sportem.

Zgodnie z nazwą Rajdy24, relacjonujemy życie rajdowego świata 24 godziny na dobę.

Nasi partnerzy

Dołącz do nas!

Copyright © Rajdy24.pl (2014 - 2016). Właścicielem serwisu jest firma GB Promotion

To Top